1
Vraag
2
Reageer en help mee
RXShorty

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In de avond slechte Stadia ervaring

Hallo,

 

Toch maar weer eens proberen Ziggo te laten werken aan de problemen die ik sinds dag 1 heb.

 

Ik speel voornamelijk in de avond, daar ik overdag moet werken. Dit is dan voornamelijk Google Stadia. 

Alleen is het al vanaf het begin in de avond ellende met de kwaliteit van het Ziggo internet. 

 

Tijdens het gamen stottert het is erg irritant om door te spelen. Dit is tussen 20.00 en 23.00 een drama. Ook ligt de maximale download snelheid ver beneden de beloofde snelheid van 250 (tegenwoordig 300). Als ik rond deze tijden een speedtest doe komt het zelden boven de 180 uit.

 

Nu heb ik al heel wat geschakeld met Ziggo en ze hebben ook van alles geprobeerd:

- ander modem

- monteur om alles te controleren (alles in orde in huis).

 

Daar kwam uit dat de buurt centrale wel wat problemen vertoonde maar daar zou aan gewerkt worden. Nu bijna een jaar verder en nog steeds is het niet mogelijk om 1 Stadia 4k stream zonder problemen te spelen in de avonduren.

 

Laat staan als er meerdere Stadia streams zijn. Overdag en in de nacht gaat het prima, ook meerdere Stadia streams.

 

Wat over het thuisnetwerk:

- Ziggo modem in bridge modes

- Fritzbox 7590 

 

Stadia 4k stream is via de Chromecast Ultra die bekabeld is aangesloten op de Fritzbox. Laptops werken allemaal met 5 GHz WiFi.

 

Het zou fijn zijn dat een provider als Ziggo een internet verbinding kan leveren waarmee je cloud gaming kan doen in de avond. 

 

 

 

 

10 Reacties 10
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @RXShorty

Jammer dat je problemen blijft ervaren met gamen. Na een dag werken wil je in de avond even lekker doen waar je zin in hebt. Irritant als dit nu niet goed lukt.

Ervaar je de problemen alleen bij het gamen in de avond? Of ook bij ander internetgebruik?

abaysiz

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat RXshorty hier aangeeft ondervind ik ook. Het is erg irritant als je beeld blijft haperen tijdens het gamen, omdat je internet verbinding niet stabiel genoeg is om 4K te kunnen gamen op Google Stadia. 

 

Met een 500mb lijn en een netwerkkabel moet het geen problemen geven maar ik ervaar hetzelfde wat RXshorty ervaart. 

 

Hopelijk fixed ziggo zsm de issue met verbindingen omtrent gamen dmv streaming zoals Google Stadia.

 

Mvg,

Atila

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dat lijkt me inderdaad erg vervelend @abaysiz en het spijt me dat ook jij soortgelijke problemen ervaart. Beperken de problemen zich bij jou ook tot de avond? Of ervaar je overdag ook problemen? En welke internetsnelheid meet jij per bekabelde verbinding? Valt die zo hoog uit als je verwacht mag worden van je internetabonnement bij ons?

RXShorty
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is alleen in de avond inderdaad. En dan specifiek bij cloud gaming. 

Al het andere kan cachen en dan is de latency/kwaliteit minder van belang.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Duidelijk! Je maakt gebruik van een eigen router met ons modem in bridge modus als ik het goed heb. Haal je een hogere snelheid binnen als je de router er tussenuit haalt en een bekabelde speedtest doet op ons modem? En zo ja, lukt het om dan wel zonder problemen te gamen in de avond via de cloud?

baldert82

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er inmiddels een oplossing?

Ik heb ook het probleem met hoge latency. Speel via Chromecast Ultra, maar gewoon HD en stereo en zelfs dan hapert het meerdere keren per avond (overdag nog niet geprobeerd). 

 

Inmiddels een Deco M4 set aangeschaft via Ziggo, maar dat verandert helaas niks.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @RXShorty en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat jouw internetverbinding op dit moment niet naar wens werkt! Ik kan me voorstellen dat dit vooral tijdens online gamen heel vervelend is. Ook jij dient gebruik te kunnen maken van een optimaal werkende internetverbinding. Ik heb gelijk even een blik geworpen op de verbinding tussen het modem en ons netwerk en die ziet er verder prima uit. Aan netwerkkant zie ik op dit moment geen problemen terug. Heb je de Google Stadia al eens rechtstreeks d.m.v. een netwerkkabel (RJ45 CAT5e of hoger) aangesloten op het Ubee1318ZG modem? Met name bij online gamen is het advies om gebruik te maken voor een bekabelde verbinding. Op het moment dat je nu via een wifi verbinding gamed, zou dit wel eens voor oplopende pingtijden of latency zorgen. Via een bekabelde internetverbinding heb je geen last van signaalinvloeden van buitenaf. De draadloze verbinding (2.4 en 5.0 Ghz) kan verstoord worden door andere draadloze signalen en elektronica in de buurt van je wifi router. Hier vind je handige tips om het wifi signaal te verbeteren. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@baldert82 Vervelend dat jij op dit moment ook last hebt van een hoge latency! Speel je op de Chromecast Ultra (Stadia) d.m.v. een bekabelde of draadloze verbinding? Mijn advies is met name met online gamen om dit bij voorkeur via een bekabelde connectie te doen. Via een kabel heb je namelijk een optimale ping/latency en heb je geen verlies wat je via een draadloze connectie wel hebt. Draadloze signaleren kunnen nou eenmaal verstoord worden. Is het niet mogelijk en kabel aan te sluiten, dan verbeter je met deze tips de draadloze verbinding. Je geeft ook aan al een TP Link M4 Deco set te gebruiken, ook deze Mesh router set kun je qua instellingen optimaliseren.In dit topic vind je heel veel informatie die je hierbij helpt.  Lukt het met deze tips, dan raad ik aan een eigen topic te starten op de Community. Dan heeft jou vraag namelijk de volledige aandacht van de hier aanwezige experts en moderators en zo voorkomen we dat jouw vraag door die van de topicstarter heen gaat lopen. 

RXShorty
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Paul,

 

Bij mij lijkt het te zijn opgelost nu de avondklok weg is (minder drukte in de wijkcentrale?)...

Het is geen intern netwerk probleem daar heb ik al aardig wat testen voor gedaan zowel bekabeld als via WiFi 5GHz. 

Het was ook altijd na 20.00 niet mogelijk om op een fatsoenlijke manier te gamen. 
Maar eerlijk is eerlijk, de laatste maand gaat het weer prima. 😊

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@RXShorty Top! Fijn om te lezen dat het probleem bij jou opgelost is. De verbinding ziet er overigens ook prima uit. Laat je het weten als wij je nog ergens mee kunnen helpen?
Nog een fijne dag en veel online game plezier gewenst! 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic