1
Vraag
2
Reageer en help mee
sjimmyshakezggo

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In de avond packet loss

Ik heb sinds enkele weken altijd packetloss.

ik maak gebruik van een bekabelde verbinding met een “ziggo connect box”

mijn vorige topic is gesloten omdat het inactief was,

ik heb nu dus een nieuwe splitter in gebruik en een nieuwe utp kabel maar nog steeds packetloss.

in de avond wordt de packetloss erger,

nog andere suggesties om het te verhelpen?

20 Reacties 20
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je een foto kunnen maken hoe je alles nu aangesloten hebt aangezien je in je vorige topic wat nieuwe materialen hebt ontvangen.

 

Zou je daarnaast je volledige downstream,upstream en netwerkhistorie willen delen?

sjimmyshakezggo
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)SNR (dB)ModulatieKanaalnummer17860000008.540256 qam2426020000008.440256 qam136100000008.440256 qam246180000008.440256 qam356260000008.340256 qam46634000000840256 qam576420000007.840256 qam68650000000840256 qam796580000008.140256 qam8106660000008.640256 qam911674000000940256 qam1012682000000940256 qam11136900000008.640256 qam12146980000008.640256 qam13157060000008.540256 qam14167140000008.440256 qam15177220000008.540256 qam16187300000008.540256 qam17197380000008.640256 qam1820746000000940256 qam19217540000008.940256 qam20227620000008.540256 qam21237700000008.540256 qam22247780000008.540256 qam23

1Locked40.32702Locked40.35803Locked40.94604Locked40.38005Locked40.36506Locked40.38607Locked40.35308Locked40.95709Locked40.370010Locked40.342011Locked40.969012Locked40.348013Locked40.359014Locked40.387015Locked40.948016Locked40.341017Locked40.370018Locked40.360019Locked40.979020Locked40.357021Locked40.3107022Locked40.366023Locked40.375024Locked40.3740

 

 

14450001443.5512064 qam225200012044512064 qam133599994643512064 qam345880017144512064 qam4

 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 1 0
4 ATDMA 0 0 0 0
sjimmyshakezggo
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 786000000 8.5 40 256 qam 24
2 602000000 8.4 40 256 qam 1
3 610000000 8.4 40 256 qam 2
4 618000000 8.4 40 256 qam 3
5 626000000 8.3 40 256 qam 4
6 634000000 8 40 256 qam 5
7 642000000 7.8 40 256 qam 6
8 650000000 8 40 256 qam 7
9 658000000 8.1 40 256 qam 8
10 666000000 8.6 40 256 qam 9
11 674000000 9 40 256 qam 10
12 682000000 9 40 256 qam 11
13 690000000 8.6 40 256 qam 12
14 698000000 8.6 40 256 qam 13
15 706000000 8.5 40 256 qam 14
16 714000000 8.4 40 256 qam 15
17 722000000 8.5 40 256 qam 16
18 730000000 8.5 40 256 qam 17
19 738000000 8.6 40 256 qam 18
20 746000000 9 40 256 qam 19
21 754000000 8.9 40 256 qam 20
22 762000000 8.5 40 256 qam 21
23 770000000 8.5 40 256 qam 22
24 778000000 8.5 40 256 qam 23


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 40.3 27 0
2 Locked 40.3 58 0
3 Locked 40.9 46 0
4 Locked 40.3 80 0
5 Locked 40.3 65 0
6 Locked 40.3 86 0
7 Locked 40.3 53 0
8 Locked 40.9 57 0
9 Locked 40.3 70 0
10 Locked 40.3 42 0
11 Locked 40.9 69 0
12 Locked 40.3 48 0
13 Locked 40.3 59 0
14 Locked 40.3 87 0
15 Locked 40.9 48 0
16 Locked 40.3 41 0
17 Locked 40.3 70 0
18 Locked 40.3 60 0
19 Locked 40.9 79 0
20 Locked 40.3 57 0
21 Locked 40.3 107 0
22 Locked 40.3 66 0
23 Locked 40.3 75 0
24 Locked 40.3 74 0

 

       
         
sjimmyshakezggo
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500014 43.5 5120 64 qam 2
2 52000120 44 5120 64 qam 1
3 35999946 43 5120 64 qam 3
4 58800171 44 5120 64 qam 4


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 1 0
4 ATDMA 0 0 0 0
sjimmyshakezggo
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
01/12/2020 09:53:28 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2020 17:28:21 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2020 10:35:22 notice SW download Successful - Via Config file
25/11/2020 10:34:0 notice SW Download INIT - Via Config file
17/11/2020 19:23:33 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 09:32:18 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 09:32:14 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 09:32:13 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 09:32:13 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 09:30:54 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 09:28:39 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 09:28:35 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 09:28:35 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 09:28:35 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 08:04:58 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 08:04:54 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 08:04:54 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 08:04:54 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 08:04:53 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 08:04:50 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:fa:59:03;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:46:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @sjimmyshakezggo

Vervelend om te lezen dat je het probleem nog steeds ervaart. Als ik vanaf hier het signaal naar het modem en in de wijk bekijk ziet dit er goed uit. Hier kan ik zo geen opvallende dingen uithalen. Ik begrijp uit je vorige topic dat er geen gebruik wordt gemaakt van het TV signaal. Is het wellicht mogelijk om de splitter in zijn geheel te verwijderen en het modem rechtstreeks aan te sluiten op de hoofdaansluiting?

sjimmyshakezggo
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dat is wel mogelijk maar vraag me af of het wat uithaalt, omdat de packetloss na 12 uur in de avond verdwijnt en na 18:00 weer opkomt, ik denk persoonlijk dat het netwerk te zwaar beladen is in mijn wijk.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @sjimmyshakezggo,

Zo op het eerste gezicht zie ik geen enkele capaciteitsissues bij je in de wijk. Ook niet op piekmomenten.

Ik zie wel opeens een flinke dip in je signaal afgelopen zaterdag (12). Maar mogelijk heb je op dat moment de eerder genoemde suggestie uitgevoerd? Daarna is alles weer stabiel geworden. Laat je weten hoe het gaat?

sjimmyshakezggo
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

het is nog steeds hetzelfde, zit nu direct in de muur zonder splitter maakt geen verschil,

beetje rond 19:00 komt de packetloss en na 00:00 is het weer weg.


Niet van toepassing

Mag ik vragen wat je zoal doet tijdens dat je dit hebt?

Je moet behoorlijk wat "pakketjes" verzenden/ontvangen als je dit hebt.

 

Welke internet abonnement heb je?

sjimmyshakezggo
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb internet z1, ik speel dan een antieke shooter (Quake1)

heb mijn pc al is meegenomen naar een maatje met een andere ISP, en daar nergens last van.

denk niet dat t hoogbejaarde spelletje erg veel data vreet 🙂


Niet van toepassing

Vraag even aan de moderators of ze ook packetloss zien in CDM.

Als het hier zichtbaar is, grote kans dat de connector in de EV de boosdoener is.

 

Het kan aan meerdere factoren liggen.

Server waar je op dat moment  op zit of bijvoorbeeld netwerkkaart enz.

 

sjimmyshakezggo
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dit zijn nog servers waarvan je het ip handmatig moet invoeren.

heb het getest op meerdere servers. heb wel recent lekkage gehad en de ziggo modem is licht vochtig geweest, maar het probleem doet zich enkel voor tijdens prime time, vandaar dat ik vermoed dat het netwerk dan even overbelast is.


Niet van toepassing

Tijd maakt niet uit, als alles vanuit de EV goed draait is het altijd een individueel probleem.

Elk huis heeft zijn eigen kabel.

sjimmyshakezggo
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zou ik een nieuwe modem kunnen krijgen?

volgens mijn vriend heb ik PL op de verbinding naar de router toe, 2 verschillende kabels geprobeerd en n laptop.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Als er geconstateerd wordt dat het modem de oorzaak is van de problemen kunnen we het modem inderdaad vervangen. Hiervan is momenteel nog geen sprake en het modem waarvan je gebruik maakt momenteel is niet verouderd. 
Als het modem defect zou zijn door waterschade zou dit probleem de gehele tijd moeten spelen, zou je denken. 
 

Begrijp ik je nou goed dat je zelf nog gebruik maakt van een losse router? Of bedoel je met “router” ons modem? Je geeft ook aan 2 verschillende kabels geprobeerd te hebben en een andere laptop. Heb je ook andere LAN poorten getest? En ervaar je dit alleen met dit spel? Of ook met andere spellen? 

Als ik vanaf hier het signaal naar het modem bekijk is dat allemaal in orde, behalve op de 12de van december, maar mijn collega @Mark Ziggo had dit in zijn vorige bericht ook al aangegeven. 

sjimmyshakezggo
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik gebruik de ziggo modem, en ik ervaar dat enkel in 1 spel want ik speel enkel quake

heb 2 verschillende utp kabels geprobeerd de verschillende porten op t modem, een laptop.

 

|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                           192.168.178.1 -   82 |   11 |    2 |    1 |    2 |    4 |    1 |
|                   No response from host -  100 |   10 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                           213.51.202.17 -    0 |   52 |   52 |    9 |   13 |   25 |   12 |
|asd-rc0001-cr101-be154-10.core.as9143.net -    0 |   52 |   52 |    9 |   12 |   22 |   12 |
|          nl-ams14a-ri1-ae50-0.aorta.net -    0 |   52 |   52 |    9 |   11 |   21 |    9 |
|                           213.46.182.38 -    0 |   52 |   52 |    9 |   14 |   44 |   10 |
|               ae14.cr4-ams2.ip4.gtt.net -    0 |   52 |   52 |    9 |   15 |   37 |   13 |
|                             ip4.gtt.net -    0 |   52 |   52 |   10 |   15 |   36 |   13 |
|                   No response from host -  100 |   10 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                   No response from host -  100 |   10 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                   No response from host -  100 |   10 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                 45.32.235.192.vultr.com -    0 |   52 |   52 |    8 |   11 |   23 |   12 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider

 

ik heb dus volgens winmter voornamelijk packetloss op de eerste hop naar mijn modem 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Duidelijk. Merk je naast het spel ook problemen in je internetverbinding? Valt deze bijvoorbeeld weg, is het langzaam? 

 

Ik denk dat het in dat geval handig is om een monteur langs te laten komen om alles uit te lezen vanuit de eindversterker en je hoofdaansluiting. 

Op welke dagen en tussen welke van de onderstaande tijden komt een afspraak je dan het beste uit? 

  • Tussen 08:00 en 13:00 uur
  • Tussen 12:00 en 18:00 uur
sjimmyshakezggo
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tussen 8:00 en 13:00 is prima.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic