Hallo,
ik heb een connect box van ziggo met een abonnement van 250 mb.
Als ik de modem in router heb staan dan krijg ik, bekabeld bijna 250 mb bij de speed test.
Als ik de connect box in bridge modus zet en daarachter een TP-Link deco M9 krijg ik bekabeld, via Speedtest nog maar 90 mb. Als ik de Speedtest via WiFi doe krijg ik ook dezelfde waarde als bekabeld.
Nu heb ik diverse keren de helpdesk aan de lijn gehad maar daar kom ik niet echt verder.
Daarnaast heb ik mijn connect box gegeven vergeleken met een vriend die een paar straten verderop woont. Hij heeft het zelfde systeem als ik en haalt wel 250 mb in bridge modus. Het enige verschil tussen zijn modem en de mijne zit hem in het config bestand. Zijn bestand heeft een andere naam ,internet250_25_mask_wifion_v4-sip.bin. Mijn config bestand heet; internet250_25_nowifi_v4-sip.bin en de Daarnaast Sfid nummers/waardes zijn anders
Hieronder heb ik de gegevens van mijn modem ingezet.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Misschien kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt
Werner
Opgelost! Ga naar oplossing.
To all
Na de 3 de keer bellen naar Ziggo eindeliijk iemand aan de lijn gekregen die stap voor stap me geholpen heeft. Uiteindelijk lag het toch aan een brakke kabel van mij.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
90mb/s. doet denken aan een brakke utp kabel of aansluiting. Bij een defect in een van de utp aders valt de snelheid terug naar een ''fast (100mb)'' verbinding . Ook je netwerkadapter moet op giga ingesteld staan.
De netwerkkabels dienen ook minimaal cat5e zijn.
Hoi Steefb,
dat dacht ik dus ook in eerste instantie maar kabels vervangen en zelfde resultaat.
daarnaast heb ik eerst getest zonder bridge modus en toen was met dezelfde kabels 250 mb. Ook de netwerkadapter is een giga netwerk kaart.
Nog een aanvulling,
vandaag volgende test gedaan;
Modem in bridge modus rechtstreeks op pc (dus zonder enige apparatuur ertussen) aangesloten en speedtest gedaan.
wederom 90 mb. Dus kan ik uitsluiten dat het niet aan de kabels of aan de tp-link decoM9 plus.
To all
Na de 3 de keer bellen naar Ziggo eindeliijk iemand aan de lijn gekregen die stap voor stap me geholpen heeft. Uiteindelijk lag het toch aan een brakke kabel van mij.
Goedemiddag @Levern001,
Welkom op de Community!
Ook fijn dat je ondertussen toch geholpen bent.
Thanks voor het laten weten hiervan!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.