1
Vraag
2
Reacties
Joci18

Level 6
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

In Firefox geen beveiligings pop-up op de inlogpagina van mijn bank i.c.m Ziggo Safe online

Sinds enkele dagen werkt mijn bankierbeveiliging niet goed. Heel af en toe doet hij het wel, zoals bij een IDeal betaling maar bij gewoon inloggen bij mijn bank werkt hij niet. Ik vind dit niet echt een veilig idee. Ik heb een Lenovo laptop en ik gebruik Mozilla Firefox. Ik heb Safe Online al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt ook niet. Alle instellingen staan goed dus ik begrijp er helemaal niets van. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen zodat wanneer ik wil inloggen bij mijn bank dat dan de pop up weer verschijnt?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Wat je nog kunt doen, is het virusprogramma volledig verwijderen m.b.v. de verwijdertool en opnieuw installeren. Dan begint ie met frisse moed.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Steefb

Level 20
  • 16397Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7675Likes

@Joci18 Safe online is eigenlijk F Secure.

Daar kom ik dit tegen.

https://community.f-secure.com/t5/F-Secure-SAFE/Hoe-schakel-ik-de-extensie-voor/ta-p/100004

Hoe schakel ik de extensie voor browserbeveiliging in Firefox in?

Als u F-Secure SAFE op uw computer hebt geïnstalleerd en u uw browser voor het eerst opent, activeert u als volgt de extensie Browserbeveiliging (invoegtoepassing):

1. Start Firefox, klik op de menuknop in de rechterbovenhoek van uw browser. Selecteer vervolgens Invoegtoepassingen.
  2. Blader in Extensies naar Browserbeveiliging van F-Secure en klik op Inschakelen.

Browserbeveiliging van F-Secure is nu ingeschakeld.

Joci18
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Dag Steefb, De browserbeveiliging is ingeschakeld. Op andere pagina's van mijn bank verschijnt de pop up ook maar niet op mijn inlogpagina.

Steefb

Level 20
  • 16397Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7675Likes

Al eens een keer de computer opnieuw gestart?

Joci18
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ik denk al een keer of 5. Ook mijn browser verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar niets helpt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8179Posts
  • 2417Oplossingen
  • 4025Likes

Hi @Joci18, welkom op de Ziggo Community!

Op het gebied van internetbankieren gaat veiligheid voor alles! Ik zie dat je al wat handige tips van @Steefb hebt gehad. Altijd fijn als er fanatiek met je mee wordt gedacht. Ik begrijp uit je bericht dat je eerder altijd wel op de inlogpagina van jouw bank een pop-up melding kreeg? En dat je nu alleen op bepaalde pagina's wel de pop-up krijgt te zien, behalve tijdens het inloggen? Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of je dit probleem ook in een andere browser ervaart? En of het probleem ook aan de orde is via Mozilla Firefox op een ander apparaat? We horen graag van je! 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Bij mij deed hetzelfde probleem zich voor in Bitdefender safepay, vergelijkbaar met bankierbeveiliging in F-secure.

In het dashboard van het programma safepay geopend, vervolgens de instellingen. Hier stond de mededeling dat safepay niet automatisch werd geopend voor de inlogpagina. Dit verwijderd en het werkt weer. Waarschijnlijk is dit ontstaan doordat ik niet altijd safepay wil gebruiken en dit in de verschijnende pop up heb aangegeven. Ik heb dit zojuist uitgezocht en aldus opgelost.

Mogelijk is dit ook bij u de oorzaak.

Joci18
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Hi Cecelia,

Ik ervaar dit probleem ook op Internet Explorer. Op een ander apparaat met Firefox heb ik nog niet kunnen proberen. Zojuist deed hij het overigens wel op mijn inlogpagina maar ik moet nog checken of dat zo blijft. Ziggo heeft belooft mij vandaag op te bellen voor een oplossing maar zoals gewoonlijk laten ze de klant weer in de kou staan. Misschien eens melden bij Radar.

Joci18
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Beste KBX458,

Ik weet niet waar ik dan moet zijn bij Safe Online om dit te checken en eventueel aan te passen. Ik log overigens wel altijd in op dezelfde pagina van mijn bank.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Wellicht vindt u op uw bureaublad een icoontje van het beveiligingsprogramma.

Zoals gezegd, beschik ik zelf niet over F secure, dus kan ik u daarin niet stap voor stap begeleiden. Iemand anders mogelijk wel.

Joci18
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ik weet wel het programma en de instellingen te vinden maar zou niet weten waar ik iets moet aanpassen zoals u beschrijft.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8179Posts
  • 2417Oplossingen
  • 4025Likes

We laten je zeker niet in de kou staan @Joci18. Alleen in dit topic zie je al hoe graag iedereen je wil helpen en met je meedenkt  Volgens mij ligt Safe Online / F-Secure in @Dave_ zijn straatje. Mogelijk heeft hij nog wat handige tips voor je? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

@Joci18 kijk eens of ergens staat vermeld “pagina niet openen in beveiligd bankieren”of een dergelijke kretologie.

Joci18
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

@KBX458 Ik zie dat nergens staan. Ik had de pagina juist toegevoegd staan als betrouwbare pagina.

Joci18
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

@Cecilia Ziggo Ik vind dat Ziggo haar klanten wel in de kou laat staan. Ze beloven te bellen en doen dit vervolgens niet. Ze schuiven het af op de Community. Ze horen een team van technische medewerkers in dienst te hebben die ondersteuning bieden. Het is niet normaal om te zeggen: wij zorgen ervoor dat je het kunt installeren maar als het vervolgens niet werkt is dat niet ons probleem.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Wat je nog kunt doen, is het virusprogramma volledig verwijderen m.b.v. de verwijdertool en opnieuw installeren. Dan begint ie met frisse moed.

Joci18
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

@KBX458 Dat heb ik gisteren gedaan en het lijkt nu goed te gaan. Ik heb vandaag 3x de inlogpagina geopend en heb 1x ook echt ingelogd en het lijkt te blijven werken. Even nog aankijken. Bedankt voor de hulp en de tips.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Graag gedaan binnen mijn in deze beperkte mogelijkheden.

En de inlog pagina van je bank niet weer aanmerken als vertrouwd. Ik denk dat dat de oorzaak van het probleem is.

Joci18
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

@KBX458 Je hebt me echt goed geholpen. En don't worry, ik laat alles nu mooi staan zoals het staat en hoop dat het nu echt goed blijft werken.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Mooi zo. Veel plezier met internetbankieren en dat er binnenkort maar veel euro's mogen bijkomen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic