1
Vraag
2
Reacties
yas22759

Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

In Bridge=modus zetten, spoed svp

Hallo, Ik heb zojuist jullie nieuwe modem geinstalleerd en wil deze ook in Bridge-modus hebben. Het inzenden van het formulier geeft echter steeds een foutmelding. Kunnen jullie mijn modem svp in Bridge-modus zetten? Dank! 

34 Reacties 34
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Inderdaad, ik denk dat je verkeerd voorgelicht bent.

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Inderdaad, iemand zei dat als ik de Wifi wil uitschakelen dat ik het modem in Bridge moest laten  zetten. Dus ik kan dan de Bridge weer uit zetten en Wifi uitschakelen via Instellingen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Klopt, een moderator of de klantenservice kan bridge mode weer terugzetten naar router mode. Vervolgens kun je zelf Wi-Fi uitschakelen via de webinterface.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3975Posts
  • 331Oplossingen
  • 1575Likes

@yas22759 u vraagt: wij draaien. 

Het modem is zojuist omgezet naar Routermode. 

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

O, o.k.... alleen krijg ik nog steeds een foutmelding en heeft de 2e laptop geen Internet-verbinding want: geen geldige IP-configuratie... Of moet ik weer een tijdje wachten tot de Internet-verbinding geheel is hersteld? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Het modem moet opnieuw opstarten voor toepassen van router mode en ontvangt hiervoor automatisch een reset-opdracht. De status-LED moet wit zijn, groen = bridge mode.

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Vervolg: ik heb nu weer een Internet-verbinding, alleen het uitschakelen van de Wifi lukt niet. De pagina naar de Web interface deed het niet. Ik ga het maar even vragen via de klantenservice. Heel erg bedankt Tobias, voor je tijd en advies!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Wat bedoel je precies met 'deed het niet'? Je kunt ook nog 192.168.100.1 proberen.

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Tobias, Deze link deed het wel. Maar ik heb net een half uur met de Ziggo klantenservice gebeld. Ze hebben de Wifi uitgezet, alleen krijg ik nog steeds hartkloppingen van de straling die -ook nog steeds- uit het modem komt. Vreemd, heb het voor de zekerheid nagemeten met een stralingsmeter en die geeft nog iets van 250 microWatt per m2, terwijl de Wifi dus uit staat. Ik heb het modem weer opnieuw opgestart, maar de meter geeft aan dat er nog steeds straling uit het modem komt. Niet van de Wifi, maar waarvan dan wel was ook de klantenservice medewerker een raadsel. Het oude modem (Cisco) had dit stralingsprobleem niet. De straling komt ook niet  van de buren, want als ik de stekker uit het modem trek is het weg. Een mysterie.... ? Maar wel bedankt voor je hulp, ik waardeer het.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Heb je een Arris TG2492 of Compal CH7465? Van de CH7465 is mij bekend dat tenminste de 5 GHz-radio (in beperkte mate) actief blijft voor DFS scans, ook bij uitgeschakelde Wi-Fi en in bridge mode. Heb je al gecontroleerd of de Ziggo SSID wordt uitgezonden?

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de Compal CH7465. In MijnZiggo staat de Wifi spot uit.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Heb je al gecontroleerd of Wi-Fi daadwerkelijk is uitgeschakeld voor zowel 2,4 als 5 GHz in de webinterface?

Ik heb zelf ook eens gemeten, op circa een meter afstand van mijn UAP-AC-PRO met Tx power auto op 2,4 + 5 GHz zie ik waarden van 3~6 mW/m² (3.000~6.000 µW/m²), met een piek van 12 mW/m². Met dezelfde meter (GQ EMF-390) in 2022 ook gemeten direct naast de CH7465 van familie (router mode + Wi-Fi uitgeschakeld, dus zelfde als jouw situatie) en daar zag ik waarden van 1~2 mW/m². Voor 2,4 GHz geldt overigens een blootstellingslimiet van 10 W/m², dat is 10.000 mW/m² of 10.000.000 µW/m².

Ik zie dat je inmiddels ook een apart topic hebt gestart, dat was niet nodig geweest.

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb het andere topic afgesloten. Bedankt voor al je hulp en informatie. Het probleem is opgelost!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Wat was de oplossing?

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Jij had me eerder gewezen op het inloggen in  MijnZiggo om de Wifi hotspot UIT te zetten. Ik had die aanvankelijk uit gezet, maar met het resetten (ofzo) was die weer aan gegaan. Toen ik hem opnieuw uit zette, was het probleem opgelost. Je hebt me heel goed en serieus geholpen en ik heb er ook weer wat bij geleerd!

NB Vanochtend had een moderator (die blijkbaar niet goed had gelezen) de Bridge modus weer AAN gezet... zucht. Na 3x bellen met Ziggo Klantenservice is het nu weer opgelost. Ik hoop dat ze nu van mijn modem afblijven. Nogmaals dank voor je hulp!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic