1
Vraag
2
Reacties
yas22759

Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

In Bridge=modus zetten, spoed svp

Hallo, Ik heb zojuist jullie nieuwe modem geinstalleerd en wil deze ook in Bridge-modus hebben. Het inzenden van het formulier geeft echter steeds een foutmelding. Kunnen jullie mijn modem svp in Bridge-modus zetten? Dank! 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30044Posts
  • 2085Oplossingen
  • 15061Likes

Voor alleen Wi-Fi uitschakelen is geen bridge mode + eigen router nodig. In router mode kun je Wi-Fi uitschakelen via de webinterface (bereikbaar via 192.168.178.1) op de pagina Geavanceerde instellingen → Draadloos → Draadloos signaal. Bridge mode moet dus eerst weer naar router mode teruggezet worden door een moderator of de klantenservice. Als je daarna nog een Ziggo SSID ziet: dat is WifiSpots, dat via Mijn Ziggo uitgeschakeld kan worden. Let op: het modem start automatisch opnieuw op na deze wijziging, omdat de boot file wordt aangepast.

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30044Posts
  • 2085Oplossingen
  • 15061Likes

Heb je al gecontroleerd of Wi-Fi daadwerkelijk is uitgeschakeld voor zowel 2,4 als 5 GHz in de webinterface?

Ik heb zelf ook eens gemeten, op circa een meter afstand van mijn UAP-AC-PRO met Tx power auto op 2,4 + 5 GHz zie ik waarden van 3~6 mW/m² (3.000~6.000 µW/m²), met een piek van 12 mW/m². Met dezelfde meter (GQ EMF-390) in 2022 ook gemeten direct naast de CH7465 van familie (router mode + Wi-Fi uitgeschakeld, dus zelfde als jouw situatie) en daar zag ik waarden van 1~2 mW/m². Voor 2,4 GHz geldt overigens een blootstellingslimiet van 10 W/m², dat is 10.000 mW/m² of 10.000.000 µW/m².

Ik zie dat je inmiddels ook een apart topic hebt gestart, dat was niet nodig geweest.

Bekijk in context

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Jij had me eerder gewezen op het inloggen in  MijnZiggo om de Wifi hotspot UIT te zetten. Ik had die aanvankelijk uit gezet, maar met het resetten (ofzo) was die weer aan gegaan. Toen ik hem opnieuw uit zette, was het probleem opgelost. Je hebt me heel goed en serieus geholpen en ik heb er ook weer wat bij geleerd!

NB Vanochtend had een moderator (die blijkbaar niet goed had gelezen) de Bridge modus weer AAN gezet... zucht. Na 3x bellen met Ziggo Klantenservice is het nu weer opgelost. Ik hoop dat ze nu van mijn modem afblijven. Nogmaals dank voor je hulp!

Bekijk in context

34 Reacties 34
yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dit is de foutmelding die ik steeds krijg als ik het formulier verzend....

Er is iets misgegaan..

Wij hebben je bericht niet goed ontvangen. Ga terug en probeer opnieuw. Als het probleem blijft bestaan, neem contact op met onze Klantenservice.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30044Posts
  • 2085Oplossingen
  • 15061Likes

Zoals aangegeven is contact opnemen met de klantenservice de snelste manier om het modem in bridge mode te laten configureren.

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit ook regelen en komt binnenkort langs in dit topic. Wens je hiervan gebruik te maken, vul dan s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Tobias, Ik heb de adresgegevens ingevuld. Ik wacht op de moderator. Bedankt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74542Posts
  • 5102Oplossingen
  • 21659Likes

Als je oude modem in bridge stond, dan moet je nieuwe modem ook al in bridge staan, die modus wordt overgenomen.

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Nee mijn oude modem stond NIET in bridge.... Wil je het nieuwe modem in Bridge zetten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30044Posts
  • 2085Oplossingen
  • 15061Likes

Wij zijn medeklanten en kunnen dat niet voor je regelen. Een moderator komt binnenkort langs in dit topic.

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

O.k. ik begrijp het. Dank je.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3975Posts
  • 330Oplossingen
  • 1574Likes

@yas22759 grandioos, zo'n nieuw modem!

En dan nu de puntjes op de ''i'', van ''bridge''. Dus dat regelen we. De aanvraag om je modem om te zetten is ingeschoten, dat zal je zsm wel merken.

Veel plezier ermee! 

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ja, ik merkte het, omdat ik ineens geen Internet verbinding meer had. Ik heb een netwerkschakelaar aan het modem gekoppeld met 5 ethernet-aansluitingen en daarop 2 laptops met een kabel verbonden. Het gekke is dat alleen de ene laptop verbinding met Internet heeft en de andere geeft bij Probleemoplossing: ongeldig IP adres, met foutcode: 0x80070483. Wat gaat er mis?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30044Posts
  • 2085Oplossingen
  • 15061Likes

Dat gaat inderdaad niet werken, bridge mode op het modem vereist een eigen router die als enige en direct is aangesloten op het modem. De 'netwerkschakelaar' (je zult een switch bedoelen) met daarachter de laptops moet achter de eigen router aangesloten worden.

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Tobias wat voor router moet ik dan aanschaffen? Ik heb er geen verstand van. Kun jij me link geven naar een geschikte router?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30044Posts
  • 2085Oplossingen
  • 15061Likes

Eerst even een stap terug: waarom denk je bridge mode (met een eigen router) nodig te hebben?

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik moet dus een router aansluiten op het Ziggo modem, maar ik wil geen Wifi in huis. Kan ik dan de Wifi op de router wel uitschakelen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30044Posts
  • 2085Oplossingen
  • 15061Likes

Voor alleen Wi-Fi uitschakelen is geen bridge mode + eigen router nodig. In router mode kun je Wi-Fi uitschakelen via de webinterface (bereikbaar via 192.168.178.1) op de pagina Geavanceerde instellingen → Draadloos → Draadloos signaal. Bridge mode moet dus eerst weer naar router mode teruggezet worden door een moderator of de klantenservice. Als je daarna nog een Ziggo SSID ziet: dat is WifiSpots, dat via Mijn Ziggo uitgeschakeld kan worden. Let op: het modem start automatisch opnieuw op na deze wijziging, omdat de boot file wordt aangepast.

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Mijn bedoeling was om de Wifi uit te zetten op het modem. Dat kon alleen door het modem in Bridge-modus te zetten. Ik wil namelijk alleen internet via een kabel en geen Wifi in huis. Maar nu moet ik dus een router aan het  modem koppelen. De vraag is of ik dan op de router de Wifi uit kan zetten. Ik heb meerdere Ethernet-aansluitingen nodig, één is te weinig.... Help!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30044Posts
  • 2085Oplossingen
  • 15061Likes

Dat klopt niet, zie mijn vorige reactie.

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

O, o.k. Welke router kan ik dan aansluiten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30044Posts
  • 2085Oplossingen
  • 15061Likes

Nogmaals, een eigen router is niet nodig.

yas22759
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dus ik heb voor niks het modem in Bridge modus laten zetten....? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic