1
Vraag
2
Reageer en help mee
fbijltje

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Importeren wachtwoorden in wachtwoordenkluis

Goedemiddag,
Ik ben de wachtwoordenkluis van safe online gaan gebruiken.
Ik heb (had) een deel van mijn wachtwoorden in Chrome staan, importeren lukte prima.

Alle wachtwoorden staan ook in KeePass Password Safe, exporteren naar CSV bestand en dan importeren lukte niet.
Na wat proberen:
Bestand geexporteerd als kdbx bestand (2,34, Old format)
kbdx bestand geopend in KeePassX V2 ging goed. Vervolgens weer gexporteerd als CSV bestand...maar ook dan wordt het niet geimporteerd en krijg ik, na een tijdje de mededeling "Import mislukt. Zie het logbestand" voor details"
Opvallend: leek goed te gaan na enig tijd krijg ik dan de mededeling.
Waar staan de log bestanden?
KeePassX V2 wordt gemeld als zijnde een compatibele wachtwoordbeheerder.

moderator:
Had weer problemen om hier op het community in te loggen, uiteindelijk wel gelukt. Account met naam fbijltje1 is van mij en mag weg.

Alvast bedankt voor de reactie's
Frans





10 Reacties 10
fbijltje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

...het lijkt erop dat het een en ander wel is geimporteerd...
Maar vanwaar de foutmelding? ...Is alles wel geimporteerd?

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2718Posts
  • 285Oplossingen
  • 1303Likes

Hi @fbijltje ,

 

Wat zuur dat het importeren niet helemaal vlekkeloos gaat. Als ik het goed begrijp, lijkt er dus nu wel iets gelukt te zijn maar is uiteraard onduidelijk of het gehele bestand is gelukt. Kun je ook in de kluis zelf de bestaande gegevens bekijken/bewerken? Ik stuur voor de zekerheid ook Bestaande gegevens bewerken | Total | Nieuwste | F-Secure User Guides deze mee.

 

"fbijltje1" heb ik zojuist verwijderd!

fbijltje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

In de kluis geen probleem, kan toevoegen, verwijderen en bewerken. Ook op mobiel werkt de kluis prima.

Het intikken hapert af en toe, door een haperende verbinding (??) maar dat kan goed aan mijn kant liggen...bij het intikken van dit bericht geen probleem en verloopt soepel, in de kluis wel af en toe een probleem.
Waar daarvan de oorzaak is weet ik niet. Lijkt wel of mijn PC iets aan het doen is op de achtergrond, zo zag ik plotseling een popup, zwart die ook weer snel verdween. ??? ...maar dat is mijn probleem. 🙂 

fbijltje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het trage "intikken" komt natuurlijk dat het gelijk gaat zoeken. 😀

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 436Posts
  • 28Oplossingen
  • 186Likes

Goedemorgen @fbijltje 

 

Op basis van je laatste berichten is me niet helemaal duidelijk of je nu nog een probleem ervaart. Ik krijg niet het gevoel alsof er nog een probleem speelt waarbij je ons nodig hebt, maar dat je alleen wat zaken met ons deelt. Of heb ik dit mis?

Mocht je onze hulp wel nodig hebben, laat het dan zo duidelijk mogelijk weten zodat onze leden weten hoe wat en waar ze je kunnen assisteren.

fbijltje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Alles lijkt te werken binnen de kluis.
Echter ik heb geen nieuwe poging gedaag om de wachtwoorden edg. opnieuw te importeren om al dan niet de foutmelding te reproduceren...de vraag blijft of alles wel geimporteerd is...tot nu toe geen probleem.
Ik ga het op een later tijdstip beide vergelijken...wel spijtig dat ik het via een omweg moest importeren.

...de 2 laatste mededelingen is voor mensen die hetzelfde ervaren...zij hebben daar wat aan, hoop ik

Grad

Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hallo Carlien

 

Ik gebruik het programma KeePass Password Safe (versie 2.57) en Ik kan het Databasebestand hiervan exporteren als CSV-bestand, maar als dit bij F-secure wil importeren, krijg ik de foutmelding 'Import mislukt. Zie het logbestand voor details', Waar kan ik dit logbestand vinden?

 

 

 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2718Posts
  • 285Oplossingen
  • 1303Likes

Hi @Grad! We hebben het een en ander voor je uitgezocht! 

Safe Online wachtwoord kluis kan wel importeren maar niet direct vanuit die versie van Keepass Wat wel werkt is exporteren met KeepassX v2. En KeepassX V2 kan het Keepass 2 database bestand wel lezen.

 

Dus in het kort:

1.Keepass afsluiten

2.KeepassX downloaden https://www.keepassx.org/releases/2.0.3/KeePassX-2.0.3.zip

Dat is een portable, dus gewoon uitpakken en uitvoeren

3.Dan met KeepassX het wachtwoord database bestand openen wat je normaal gebruikte voor Keepass

 

Dan exporteren:



Daarna in Safe Online naar wachtwoord kluis en naar settings/instellingen:
 



En dan naar import passwords, zet pulldown menu op KeepassX V2, en selecteert het CSV-bestand*

 

*Let op /belangrijke sidenote: Belangrijk om te weten is dat de kolommen in het CSV-bestand overeenkomen met de vereiste indeling van de wachtwoordenkluis in Safe Online. 

 

Zorg ervoor dat de kolommen in het CSV-bestand overeenkomen met de vereiste indeling van de wachtwoordenkluis in Safe Online. Dit kunnen kolommen zijn zoals Title (Titel), Username (Gebruikersnaam), Password (Wachtwoord), en URL.

 

Kolommen die Safe Onilne gebruik zijn:

Group  Title  Username  Password  URL  Notes



Een heel verhaal maar hoop dat het je op deze manier lukt! Succes! 

 

fbijltje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Carlienen @Grad
Zo heb ik het dus gedaan en kreeg een foutmelding. Zal gaan kijken naar het CSV bestand welke ik krijg na exporteren uit KeePassX V2 ...met de kluis geen probleem tot nu toe gezien, wel lijken sommige er 2x in te staan (1x met link en 1x met naam(title). (ook via Chrome een import gedaan vandaar waarschijnlijk dubbel??) ...Log bestanden kan ik nergens vinden.

Bestand geexporteerd als kdbx bestand (2,34, Old format)
kbdx bestand geopend in KeePassX V2 ging goed. Vervolgens weer gexporteerd als CSV bestand...maar ook dan wordt het niet geimporteerd en krijg ik, na een tijdje de mededeling "Import mislukt. Zie het logbestand" voor details"
Opvallend: leek goed te gaan na enig tijd krijg ik dan de mededeling.
Waar staan de log bestanden?
KeePassX V2 wordt gemeld als zijnde een compatibele wachtwoordbeheerder.

 

Grad

Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Sorry Carlien voor de late reactie, de reden hiervan is dat ik geen geen melding heb gekregen.
Importeren lukte aanvankelijk weer niet, maar genoemde instructies hebben we op weg geholpen en het is nu wel gelukt.
Vanuit Keepass (versie 2.43) de database exporteren als .kdb bestand (standaard is kdbx!) naar een tijdelijke map en daarna het .kdb bestand importeren in Keepass X en van hieruit weer exporteren als CSV bestand naar een tijdelijke map.

Dit CSV bestand kan als compatible wachtwoordbeheerder vanKeePassX V2 geïmporteerd worden.
Dank voor voor het zoeken naar de oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic