1
Vraag
2
Reacties
Snahtje

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Imap Ziggo e-mail geeft geen contactpersonen weer iPhone12 Pro

Ik heb een imap ziggo account waar ik gewoon email ontvang en verstuurd. Dit werkt gewoon goed op IPhone12 pro en win11 computer.

Alleen op mijn iPhone 12 als ik een nieuwe e-mail maak dan geeft Outlook geen contactpersonen weer in de adres balk waarheen ik de e-mail wil sturen? Bij Outlook en Gmail krijg ik wel de contactpersonen te zien als ik een nieuwe e-mail aanmaak.  Waarom niet van een Ziggo account?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72674Posts
  • 5010Oplossingen
  • 20839Likes

Omdat Outlook en Gmail werken met een exchange server en dat is anders dan Ziggo.

Ziggo kan alleen synchroniseren via CalDAV, CardDAV en WebDAV met Ziggo Mail - Ziggo Community

Voorbeelden:

Basisprincipes van synchroniseren - wat u wel en wat u niet kunt synchroniseren - Microsoft Onderste...

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72674Posts
  • 5010Oplossingen
  • 20839Likes

Omdat Outlook en Gmail werken met een exchange server en dat is anders dan Ziggo.

Ziggo kan alleen synchroniseren via CalDAV, CardDAV en WebDAV met Ziggo Mail - Ziggo Community

Voorbeelden:

Basisprincipes van synchroniseren - wat u wel en wat u niet kunt synchroniseren - Microsoft Onderste...

Snahtje
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bert,

Het gaat toch niet zo gemakkelijk, wat moet ik precies doen om van het Ziggo IMAP e-mail account, als ik een nieuwe e-mail maak om contact personen aan te kunnen klikken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72674Posts
  • 5010Oplossingen
  • 20839Likes

Geen idee wat je moet doen, ik ken de Apple producten niet.

jansmarcel

Level 16
  • 1342Posts
  • 62Oplossingen
  • 669Likes

@Snahtje  de contactpersonen die je ziet op de 12 Pro. Zijn dit contactpersonen die opgeslagen zijn in het emailadres, ook te bereiken via de webmail?
OF
zijn het emailadressen die de 12 Pro heeft opgeslagen omdat ze al vaker gebruikt zijn.
Als het de laatste optie is. Dan is het verschijnsel wat je opmerkt op de nieuwe iPhone normaal en wordt "het adresboek" wat je bedoelt opgebouwd tijdens gebruik.

Is het eerste het geval dan zou ik even verder moeten zoeken. Zoals Bert heb ik niet direct alles van Apple paraat, maar het is niet zo dat ik er niet achter kan en wil komen. Ik leer er ook weer van en kan ook anderen er vervolgens mee helpen.

Enigma147

Level 7
  • 174Posts
  • 13Oplossingen
  • 151Likes

@Bert  schreef:

Voorbeelden:

Als je in outlook gmail instelt krijg je IMAP, niet exchange. Gmail gebruikt altijd IMAP.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72674Posts
  • 5010Oplossingen
  • 20839Likes

@Enigma147 Goed dat je dit rechtzet, helemaal uit het oog verloren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic