1
Vraag
2
Reacties
1nsaint

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zou graag IPv6 uitgeschakeld hebben zodat mijn modem alleen maar in IPv4 staat

Zouden jullie mijn modem in IPv4 Only kunnen zetten?

37 Reacties 37
ton9

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is het mogelijk dat ook mijn modem op IPv4 only wordt gezet.

Alvast bedankt.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @ton9, jouw modem staat al op IPV4. Werkt dit niet? Dan ga ik het voor je verwijderen en opnieuw toevoegen. Hier kan ongeveer 24 uur tussen zitten. 

ton9

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Lotte,
Waar kan ik de instellingen vinden om te port forwarden?
Bij geavanceerde instellingen kan ik deze niet vinden.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@ton9, Hoe je dit instelt, lees je hier. Lukt het je niet om bij de instellingen te komen? Geef het dan opnieuw aan zodat ik stappen kan ondernemen.

ton9

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het lukt inderdaad niet om bij de instellingen te komen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@ton9 Staat Poort-forwarding niet onder Geavanceerde instellingen -> Beveiliging ?

ton9

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert,
Als ik in het menu van de connectbox op geavanceerde instellingen klik kan ik enkel kiezen voor "hulpmiddelen" waar ik geen enkele instelling kan doen.

Schermafbeelding 2022-02-22 om 16.36.14.png

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@ton9 Je modem staat nu in bridge: Bridge-modus | Ziggo | Klantenservice

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@ton9, Ik zie dat je afgelopen je modem uit bridge modus hebt laten halen of hebt gehaald. Is het inmiddels gelukt met port forwarding? 

ton9

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Maud, Ik kan nu in ieder geval weer bij de instellingen in het modem. Heb in het modem de DMZ modus gebruikt om poorten open te zetten voor het ip adres (lees apparaat) welke ik een port forward moest geven. Volgens mij werkt dit wel goed voor een helium miner.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@ton9 Heb je de helium miner achter DMZ staan?

Dan staan alle poorten open naar de Helium miner.

Is dat nu niet vragen om problemen met 65536 mogelijke TCP- of UDP-poorten die open staan voor buiten?

ton9

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert, ik denk dat je gelijk hebt en heb de instelling ook weer verwijderd. ben blij dat je mij er even op attent maakt. Heb nu een port forward ingesteld op het modem voor enkel poort 44158. Het is wel steeds zo dat de NAT status op de helium miner op symmetric komt te staan terwijl dat static zou moeten zijn. geen idee hoe ik dit moet veranderen. Helaas ben ik geen expert in dit soort zaken.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Van Helium heb ik geen idee hoe en wat.

Hopelijk komt er snel iemand voorbij die hier meer van weet.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helaas moet ook ik je het antwoord schuldig blijven, @ton9
Ik heb gezocht op "helium miner" maar in geen enkel topic komt een duidelijk antwoord naar voren. Wel zie ik dat onder andere @Steefb en @Sapvisser zich hier in het verleden wel eens eerder mee bezig gehouden hebben. Wellicht kunnen zij iets voor je betekenen. 

Daarnaast vond ik nog een verwijzing naar het Helium Forum waarop je het antwoord wellicht kunt vinden.

Hoe dan ook: zou je wanneer je de oplossing hebt, deze hier willen delen?

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik wantrouw deze programma's, doen vaak op de achtergrond dubieuze dingen.

Als ik het woord miner oid. lees geef ik geen advies meer.

1nsaint
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Grappig om te zien dat me topic nog leeft, ik ben inmiddels wat wijzer geworden en me 2e miner aangesloten. Voor de gene die symmetric nat heeft. Het is waarschijnlijk zo dat upnp de nat poort 44158 al open heeft gezet voor het ip van je miner. Als je em dan ook nog handmatig open zet staat ie dus eigenlijk dubbel open. Upnp uitzetten heeft bij mij niet geholpen. Hij bleef op symmetric staan. Ik heb uit eindelijk mijn handmatige poort entry weer moeten verwijderen en upnp aangezet. Even een diagnostic gedaan en het was daarmee gefixed, et duurde nog wel 2 dagen voordat explorer de relayed status weghaalde. Hopelijk kunnen jullie hier wat mee, succes 🙂

 

Vural001

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

 


Kan misschien iemand mijn modem ook naar ip v4 only zetten.

 

ik ervaar problemen met poorten open zetten.

 

alvast bedankt.

 

koban

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Vural001 Blijf SVP in je eigen topic reageren, dat voorkomt dubbele vragen en antwoorden, reactie en acties die verwarrend kunnen werken.

Het probleem van @Vural001 is al opgelost zie ik net.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic