1
Vraag
2
Reageer en help mee
bosamsterdam

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wil graag mijn IP camera forwarden en ben nu al voor de derde keer aan het zoeken hoe

Als ik kijk dan zie DE DHCPv4 server staat aan (whatever this may be) en de DHCPv6 server is stateless.
Tijdens het onderzoek lees ik dat het portforwarden hierdoor zou moeten werken, maar ik zie geen 'PORT FORWARDING' optie als ik hier ben aangekomen:

Ik vind het erg erg erg moeilijk hoe Ziggo met deze functie omgaat. Het lijkt mij erop dat veel andere leden hier ook geen hout van snappen. DATUM 13 MAART 2019.
Groet van Hans
18 Reacties 18
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Om wat voor IP Camera gaat het.

Ik heb er zelf ook 3 in huis en 1 buiten hangen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan staat je modem waarschijnlijk in Dual Stack Lite en dan heb je een IPv4 adres wat gedeeld wordt met anderen en dan is Port Forwarding niet mogelijk.
Vraag aan Ziggo of ze je modem in IPv4 willen zetten, dan is Port Forward mogelijk.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
DE DHCPv4 server staat aan (whatever this may be) en de DHCPv6 server is stateless.

Alle systemen in je netwerk moeten een uniek IPv4 adres krijgen anders zijn ze via IPv4 niet bereikbaar in je lokale netwerk. Zo'n adres ziet er zo uit 192.168.178.x De DHCPv4 Server deelt die adressen uit op verzoek van een apparaat.
Omdat je Modem/Router ook IPv6 ondersteunt krijgen systemen die daar geschikt voor zijn ook een IPv6 address van de DHCPv6 Server. Je interne netwerk wordt daardoor Dual Stack genoemd. IPv6 wordt de opvolger van IPv4, maar dat kan niet in 1 klap. Beide adresseringsvormen bestaan dus nog lange tijd naast elkaar.
Het hebben van ook IPv6 is voor de toekomst. Met alleen IPv4 kun je thans nog steeds het hele Internet bereiken.

Zoals Bert al schrijft: je hebt DS-Lite = Dual Stack Lite Firmware. Daarbij kan Port Forwarding niet- vandaar 'Lite'.
Het moet IPv4 Firmware worden, dan komt het goed.

Nog een aanvulling.
Er komt binnenkort een Community Moderator in dit Topic langs. Die kan IPv4 voor je regelen.
Of je vraagt het aan via een ander kanaal (Chat, Telefoon,....)
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
bosamsterdam
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Om wat voor IP Camera gaat het.

Ik heb er zelf ook 3 in huis en 1 buiten hangen.

Hi Dave, het gaat om een Foscam, ik kan straks even ijken welk type precies, is een nieuwe in ieder geval. mooi dingetjes. Groet van Hans
bosamsterdam
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh wrote:

DE DHCPv4 server staat aan (whatever this may be) en de DHCPv6 server is stateless.
Alle systemen in je netwerk moeten een uniek IPv4 adres krijgen anders zijn ze via IPv4 niet bereikbaar in je lokale netwerk. Zo'n adres ziet er zo uit 192.168.178.x De DHCPv4 Server deelt die adressen uit op verzoek van een apparaat.
Omdat je Modem/Router ook IPv6 ondersteunt krijgen systemen die daar geschikt voor zijn ook een IPv6 address van de DHCPv6 Server. Je interne netwerk wordt daardoor Dual Stack genoemd. IPv6 wordt de opvolger van IPv4, maar dat kan niet in 1 klap. Beide adresseringsvormen bestaan dus nog lange tijd naast elkaar.
Het hebben van ook IPv6 is voor de toekomst. Met alleen IPv4 kun je thans nog steeds het hele Internet bereiken.

Zoals Bert al schrijft: je hebt DS-Lite = Dual Stack Lite Firmware. Daarbij kan Port Forwarding niet- vandaar 'Lite'.
Het moet IPv4 Firmware worden, dan komt het goed.

Nog een aanvulling.
Er komt binnenkort een Community Moderator in dit Topic langs. Die kan IPv4 voor je regelen.
Of je vraagt het aan via een ander kanaal (Chat, Telefoon,....)
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/



Hoi Hahn, dank voor je antwoord. Heb je by the way enig idee waarom ik een DS-Lite heb? En waarom ik niet 'gewoon' mijn instellingen kan regelen qua camera? Groet van Hans
> Dus misschien leest een Ziggo moderator dit om het in te stellen? Of, ik begin te begrijpen dat dit een soort extra service is misschien, een camera port forwarden?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
bosamsterdam ik wacht je reactie even af
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
IPv6 DS-Lite is de standaard ConnectBox Firmware in voormalig UPC-gebied. In Ziggo-gebied kom je naast DS-Lite, ook IPv6 Dual Stack Firmware tegen, waarbij je wel kunt Port Forwarden. Net als bij IPv4 Firmware- de derde Firmware variant, waarnaar je zonodig kunt overstappen vanaf DS-Lite.
Omdat er erg veel klanten zijn die geen Port Forwarding nodig hebben, is standaard DS-Lite geen erg groot bezwaar. Wel een beetje verwarrend.

Een Ziggo Mod komt geheid hier langs.
Instellen van Forwards is voor eigen rekening. Maar je kunt hier hulp krijgen van andere klanten; en er is ook dit:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111

Gr Han
bosamsterdam
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Hahn, dank je wel. Ja hoor, tijdens de drie (afzonderlijke) avonden dat ik hier al mee ben aan het worstelen heb ik deze uitleg (jouw link beneden) van ZIggo al meermaals bezocht en geprobeerd. Ik ben geen technisch wonder, maar ik denk dat ik een beetje verwend ben met wat andere handleidingen/websites en -ik bedoel dit echt niet vervelend, maar - ik merk dat Ziggo nog een beetje hangt in een soort technische enorm uitgebreide uitleg. Terwijl men wat mij betreft alles wel wat eenvoudiger mag maken in deze tegenwoordige tijd toch? Maar ja, ik ben ook pas net bij Ziggo geabonneerd...
Ik wacht to iemand de instellingen voor me verandert geloof ik nu. Of zal ik morgen maar gaan bellen. Lekker vintage, haha!


(Een Ziggo Mod komt geheid hier langs.)
Instellen van Forwards is voor eigen rekening. Maar je kunt hier hulp krijgen van andere klanten; en er is ook dit:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je kunt op allerlei manieren contact opnemen met Ziggo, ook nu: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
bosamsterdam
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
18 MAART 2019 LET OP- deze chat

CHAT CONTACT met ZIGGO:
BEN (ZIGGO):
Ik kan je alleen niet helpen met het openzetten van poorten of portforwarding

BEN:
Ik kan wel ipv4 aanzetten, maar dat heeft met portforwarding niets te maken

BEN:
Ziggo levert alleen een internet signaal. Dergelijke zaken als portforwarding voor een camera valt helaas buiten ons kennis gebied. Wij hebben daar geen kaas van gegeten

BEN:
En daarvoor hebben wij dus de Ziggo community

IK:
Wat?!?! Ik heb al 12 jaar port forwarding bij XXXX, daarna bij XXXXX en nu weer bij Ziggo.. kom op! En zij verzorgen daarmee ook mijn IP camera signaal. Althans de doorgifte ervan.

BEN:
Nee dat klopt niet helemaal, ik snap dat je dat beeld hebt
Je modem heeft ipv4, dus dat staat goed
Ziggo levert alleen een internet signaal
Wat jij er verder mee doet is je eigen verantwoording
Alleen wij hebben hier niet de kennis in huis om dergelijke zaken te ondersteunen
En daarvoor is dus de community

HANS:
Ik snap hier echt niets van
Dan ga ik op de community te rade

Dag vrienden en vriendinnen p deze community (of zitten hier alleen maar moderators?) Is portforwarding een heel groot geheim bij Ziggo? Bestaat het eigenlijk wel, en, mocht je het grote antwoord weten, wil je dat dan aub met me delen? Mij korte vraag is dit: Ik kan een IPadres reserveren (ik volg het stappenplan van ZiggoConnect box) maar daarna zie ik geen knop met 'Port Forwarden'... Any idea?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Alle ideas zijn er al. Ook dat je, behalve hier, niet op Ziggo support kunt rekenen bij Port Forwarding.

Je ConnectBox staat nog in DS-Lite, als je nog steeds geen Port Forwarding in de menu's ziet.
Misschien helpt een factory reset, omdat de Chat medewerker beweert dat er een IPv4 profiel is voor je ConnectBox.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstel...
Kom terug met de uitkomst.

Als nog steeds mis, zal ik een Ziggo Community Mod een extra alert geven, om dit voor je te gaan oplossen.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
bosamsterdam,
Vergeet niet uw Foscam camera te voorzien van de meest recente updates, zie hiervoor;
Foscam international

Installeer geen updates van andere foscam lokale sites of importeur sites, deze zijn veel al verouderd en onveilig.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
EVEN

Connect BOX is een door Ziggo geleverd product, en hoe daar dan handleiding en support e.a. in te stellen. Men komt er ook niet werkelijk omheen helaas.


Is bij ieder zichzelf respecterend bedrijf niet meer dan normaal om bij verkochte / geleverde spullen ook wel degelijk support te bieden op eigenlijk zowat alles wat ook in de handleidingen / specs staat wat mogelijk en supported is.

Zoniet heeft men vaak een link / koppeling naar fabrikant of importeur voor deze zaken.

Bieden missen we dus bij Ziggo Support en dat met de modem dwang plicht die men hun klanten opdringt? ( tegen de EU wet vrije modem keuze in zoals de wet eigenlijk bedoeld is dan ook nog verzaken bij support op de door de ... geduwde spullen achterblijven)

hmm:wink:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het lijkt erop dat bosamsterdam niet meer gaat reageren.
Geen bericht = goed bericht?
bosamsterdam
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Hahn, ik ben erg druk dus kan maar zo nu en dan met de portforwarding aan de slag. Ik ga het hoop ik dit weekend weer eens proberen. Ik laat wel weten hoe het ditmaal gaat:)
Groet van Hans
bosamsterdam
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
PS. Ik ben misschien een beetje verwend bij andere providers waar ik 'vrij eenvoudig' (niet dat dat dan steeds in een keer lukte, maar in ieder geval voor mij een soort van duidelijk) een apparaat zijn IP invulde en dan de poort kon aanwijzen naar waar ik de camera heen wilde laten gaan. Die kon ik dan van buiten benaderen via iPhone e.d. ...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
bosamsterdam Ok zo. Laat van je horen. Hier moet uit te komen zijn.
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
bosamsterdam wrote:
PS. Ik ben misschien een beetje verwend bij andere providers waar ik 'vrij eenvoudig' (niet dat dat dan steeds in een keer lukte, maar in ieder geval voor mij een soort van duidelijk) een apparaat zijn IP invulde en dan de poort kon aanwijzen naar waar ik de camera heen wilde laten gaan. Die kon ik dan van buiten benaderen via iPhone e.d. ...


bosamsterdam
Zo werkt het nog steeds hoor.. maar Ziggo verwijst dus hier naar toe.

Kijk anders ook hier even (zelfde vraag):

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/foscam-camera-8918w-extern-benaderen-37389
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic