Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
DE DHCPv4 server staat aan (whatever this may be) en de DHCPv6 server is stateless.
xGarfieldx-Dave wrote:
Om wat voor IP Camera gaat het.
Ik heb er zelf ook 3 in huis en 1 buiten hangen.
hanh wrote:DE DHCPv4 server staat aan (whatever this may be) en de DHCPv6 server is stateless.Alle systemen in je netwerk moeten een uniek IPv4 adres krijgen anders zijn ze via IPv4 niet bereikbaar in je lokale netwerk. Zo'n adres ziet er zo uit 192.168.178.x De DHCPv4 Server deelt die adressen uit op verzoek van een apparaat.
Omdat je Modem/Router ook IPv6 ondersteunt krijgen systemen die daar geschikt voor zijn ook een IPv6 address van de DHCPv6 Server. Je interne netwerk wordt daardoor Dual Stack genoemd. IPv6 wordt de opvolger van IPv4, maar dat kan niet in 1 klap. Beide adresseringsvormen bestaan dus nog lange tijd naast elkaar.
Het hebben van ook IPv6 is voor de toekomst. Met alleen IPv4 kun je thans nog steeds het hele Internet bereiken.
Zoals Bert al schrijft: je hebt DS-Lite = Dual Stack Lite Firmware. Daarbij kan Port Forwarding niet- vandaar 'Lite'.
Het moet IPv4 Firmware worden, dan komt het goed.
Nog een aanvulling.
Er komt binnenkort een Community Moderator in dit Topic langs. Die kan IPv4 voor je regelen.
Of je vraagt het aan via een ander kanaal (Chat, Telefoon,....)
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
bosamsterdam wrote:
PS. Ik ben misschien een beetje verwend bij andere providers waar ik 'vrij eenvoudig' (niet dat dat dan steeds in een keer lukte, maar in ieder geval voor mij een soort van duidelijk) een apparaat zijn IP invulde en dan de poort kon aanwijzen naar waar ik de camera heen wilde laten gaan. Die kon ik dan van buiten benaderen via iPhone e.d. ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.