1
Vraag
2
Reacties
Lavataz

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik wil graag gebruik maken van port forwarding maar mijn connect box heeft deze optie niet.

Ik wil graag gebruik maken van port forwarding maar mijn connect box heeft deze optie niet.
Nu heb ik van alles geleze over ipv6 lite en ipv4. Mijn connect box heeft alleen ip6 staan, moet deze ook worden omgezet om gebruik te kunnen maken van port forwarding?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

@Lavataz bedankt voor je berichtje op de Community. Vandaag zetten we het IP-adres om naar een IPv4 adres. Hierdoor gaat het modem eenmalig rebooten. Wil je morgen nogmaals controleren of je de Port Forwarding optie tot je beschikking hebt? Voor nu wens ik je een goed weekend!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mogelijk morgen al.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

FamHoek

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

53394F14-FBF5-4AE6-8310-98B85E03513D.jpegIn mijn connect box heb ik onder de ‘geavanceerde instelllingen’ de rubriek ‘beveiliging’.

Daaronder zit bij mij dan de optie voor ‘poort-forwarding’.

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@FamHoek dat is er niet als je modem op Dual Stack Lite staat, dan deel je het IPv4 adres met anderen en is port forward niet mogelijk, je hebt wel een uniek IPv6 adres.

Met Full Dual Stack op je modem heb je een uniek IPv4 adres en een uniek IPv6 adres en is port forward wel mogelijk.

Met IPv4 only op je modem heb je een uniek IPv4 adres en is port forward wel mogelijk.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

@Lavataz bedankt voor je berichtje op de Community. Vandaag zetten we het IP-adres om naar een IPv4 adres. Hierdoor gaat het modem eenmalig rebooten. Wil je morgen nogmaals controleren of je de Port Forwarding optie tot je beschikking hebt? Voor nu wens ik je een goed weekend!

Lavataz
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank Sander,

 

het schijnt nu goed te werken!

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Graag gedaan, @Lavataz! Mooi dat het nu werkt en succes met de port forwarding. Wil je daar meer over weten? Lees er hier alles over.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic