Hallo,
ik begin de moed een beetje te verliezen, maar ook mijn geduld. Het volgende is er aan de hand.
Sinds een week of 3 valt op regelmatige momenten, soms meermaals per uur, de verbinding tussen mijn draadloze apparaten (telefoons en ipads) en mijn wifi/internet uit waardoor ik geen internet meer heb. dit duurt dan een aantal minuten waarbij de connectie steeds afwisselend probeert te verbinden met enerzijds mijn 2,4/5Ghz netwerk en anderzijds mijn gastnetwerk.
ik ben nu al dagen bezig om te onderzoeken waar het aan ligt maar kom er niet meer uit. En natuurlijk, net als bij zovelen wat ik lees op deze community, was er voor die tijd niets aan de hand. Mijn hele TV installatie (ZIggo Next - OLed - Sonos) is aangelsoten via bedraad netwerk en daar heb ik ook geen last van. Als ik de netwerksetting van de Next box bekijk is alles in het groen, tot en met de 4K verbinding.
Diverse setting na gekeken op de box waaronder de DHCP settings en de IPV4 en 6 settings. nou, die laatste setting heb ik niet wat mij doet vermoeden dat ik nog een van de eerste Connect Boxen heb.
Gevoegd vindt u de gegevens van de Connect Box, als ik het goed gedaan heb. Ik heb al Ziggo vanaf 2002 en in het begin is er een monteur geweest omdat ik wat slecht tv ontvangst had, toen nog op een van de eerder media boxen. De inhuis installatie was wel goed maar hij adviseerde toen wel om een versterker te plaatsen. dat is toen ook gedaan.
Ik weet het niet meer en ik hoop dat jullie een antwoord dan wel een oplossing voor mij hebben.
met vriendelijke groet,
Bert
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Bert1962 Hartelijk dank voor je zeer uitgebreide update. Goed om te lezen dat het nu stukken beter gaat met de connectie. Houd je ons op de hoogte hoe het de komende dagen gaat met de connectie?
Hallo,
weer even een update. Het is de afgelopen weken erg stabiel geweest. ik denk dat de combinatie van goede aansluiting van AOP, samen met het optimaliseren van mijn netwerk waarbij ik 2 pods heb geplaatst, de oplossing is geweest. wel heb ik nog eenmaal een verbindingsuitval van mijn extra NEXT box gehad. deze moest ik opnieuw verbinden met mijn mesh netwerk.
dit laatste hou ik nog even in de gaten.
@Bert1962 Dat klinkt allemaal posittief! Mogelijk dat het eerdere verbindingsprobleem met de Extra Next een eenmalig incident was. Laten we dan nog even aankijken hoe het gaat met de Extra Next. Kun je eind deze week opnieuw jouw bevindingen onder dit topic delen. Mocht het allemaal zonder problemen functioneren dan kun je dit topic markeren als zijnde opgelost. Indien er toch nog problemen zijn, pakken we de draad hier gelijk weer met je op.
Goedemorgen @Bert1962,
Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? Kunnen we het probleem beschouwen als zijnde opgelost?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.