Hallo,
ik begin de moed een beetje te verliezen, maar ook mijn geduld. Het volgende is er aan de hand.
Sinds een week of 3 valt op regelmatige momenten, soms meermaals per uur, de verbinding tussen mijn draadloze apparaten (telefoons en ipads) en mijn wifi/internet uit waardoor ik geen internet meer heb. dit duurt dan een aantal minuten waarbij de connectie steeds afwisselend probeert te verbinden met enerzijds mijn 2,4/5Ghz netwerk en anderzijds mijn gastnetwerk.
ik ben nu al dagen bezig om te onderzoeken waar het aan ligt maar kom er niet meer uit. En natuurlijk, net als bij zovelen wat ik lees op deze community, was er voor die tijd niets aan de hand. Mijn hele TV installatie (ZIggo Next - OLed - Sonos) is aangelsoten via bedraad netwerk en daar heb ik ook geen last van. Als ik de netwerksetting van de Next box bekijk is alles in het groen, tot en met de 4K verbinding.
Diverse setting na gekeken op de box waaronder de DHCP settings en de IPV4 en 6 settings. nou, die laatste setting heb ik niet wat mij doet vermoeden dat ik nog een van de eerste Connect Boxen heb.
Gevoegd vindt u de gegevens van de Connect Box, als ik het goed gedaan heb. Ik heb al Ziggo vanaf 2002 en in het begin is er een monteur geweest omdat ik wat slecht tv ontvangst had, toen nog op een van de eerder media boxen. De inhuis installatie was wel goed maar hij adviseerde toen wel om een versterker te plaatsen. dat is toen ook gedaan.
Ik weet het niet meer en ik hoop dat jullie een antwoord dan wel een oplossing voor mij hebben.
met vriendelijke groet,
Bert