Even weer tijd voor een update, is tenslotte weer bijna een week geleden.
ik heb alle apparaten van het internet, bedraad en WiFi, in de afgelopen dagen veelvuldig eraf gehaald.
in eerste instantie leek het erop dat mijn smart devices voor de huisbeveiliging de oorzaak waren. Deze zitten allemaal via WiFi aan mijn netwerk. Maar helaas toch nog uitval als die uit waren. De afgelopen dagen moet ik bekennen is de uitval minder geworden.
misschien heeft mijn netwerk, nu het correct is aangesloten door de monteur van Ziggo, een tijd nodig gehad om zich te ‘zetten’.
wel veel last gehad van uitval op mijn tweede next box op de slaapkamer. Veel testen gedaan, zo ook met de smart WiFi app. Ondanks dat mijn mobiel met de app aangaf dat ik door het hele huis, 3 verdiepingen, perfect ontvangst en dekking was. Maar de problemen met mijn next box en het wegvallen van de WiFi connectie op mijn zonnepaneel converter heeft mij doen besluiten om het hele WiFi netwerk aan te pakken.
ik heb 2 smart wifi pods bij Ziggo besteld, het netwerk geoptimaliseerd en de pods geïnstalleerd. Het wifi ontvangst op zolder is nu echt goed en ik hoop dat de next box op de slaapkamer zijn wifi nu wel kan houden. Ook deze installatie heeft tijd nodig om zich, in de mesh setting, te optimaliseren wat een tijdje kan duren.
voorlopig dit zo even laten, het netwerk de tijd geven, en misschien ben ik dan eindelijk van het gez…..k af.
ik hou jullie op de hoogte