EVrije Het eerste wat je natuurlijk invalt is: er zal wel iets niet goed zijn ingesteld rond je Mail Server op het vernieuwde WHS systeem.
Maar daar kom ik niet mee weg bij jou als je tussentijds de boel met succes tijdelijk hebt kunnen draaien op een Win10 systeem.
Toch zeg ik flauw: loop alles nog ff na. Mijn uitgangspunt is verder: dat zit wel weer goed.
Op evt security issues met WHS ga ik niet in, want ik ken ze niet bij voorbaat. Dat moet je zelf maar in de gaten houden en verder doen wat je het beste lijkt voor je network.
Ik focus ff op de bereikbaarheid van het Domain evrije.nl
Ik kan dit hier goed bereiken met ping en traceroute. Ook je hosts mail, ftp en www.
Het Ip van het domain (en de hosts) is je externe IPv4 adres aka .........upc-f.chello.nl
Is een dynamisch Ip, toch? Zo ja, dan zou ik dit anders aanpakken mbv DDNS. Dit is een terzijde, waarop we kunnen terugkomen.
Je schrijft:
.... undeliveral melding voor de mail naar xxx@evrije.nl. Pingen naar evrije.nl geeft eveneens time outs, ondanks dat wel het juiste IP-adres is gevonden. Een ping vanuit de ziggo modem naar evrije.nl geeft wel de juiste response.
In je Modem/Router zit kennelijk een ping utility die goed werkt naar evrije.nl. Is het een ConnectBox? Zo ja: Draait er IPv4 Firmware op of IPv6 Dual Stack? Bekijk Beheer>Informatie om te zien of er ook IPv6 adressen in het spel kunnen zijn. Denk overigens van niet, want niets wijst daarop. Is voor alle zekerheid.
Zie aangehechte voorbeeldplaatjes voor Dual Stack resp IPv4.
De ping die mislukt, doe je dat op een systeem in je netwerk?
Zit dat systeem op je Modem/Router aangesloten zonder een andere Router ertussen? Wat zijn de adresgegevens van dat systeem? Laat ipconfig /all zien, na wegpoetsen externe adresinfo.
Tenslotte dit nog:
https://dnslytics.com/domain/evrije.nl
FF naar beneden Scrollen..... Die MX Records van de DNS, vind ik wat gek. Maar dat hoeft niet
per se fout te zijn.
Het lijkt me goed dat
efok ff meekijkt.
Die heeft ook een eigen Mail Server + domain.
Hoor van je.
Gr Han