Vraag
Reacties
Oplossing
JK1960
Level 2

Ik kan plotseling geen mails meer ontvangen. Wel verzenden. Foutboodschap 0x80040900

Ik kan sinds gisteren ineens geen mails meer ontvangen. Ik kan wel op ziggo mail. En ik kan ook mails verzenden. Ik heb van alles geprobeerd. Maar ik blijf de boodschapfout 0x80040900 ontvangen. Gaarne hulp?

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Gebruik je deze instellingen?

Zo nee, pas de instellingen aan.

LET OP, POP en IMAP instellingen verschillen van elkaar.

 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

IMAP-instellingen

 
Inkomende serverinstellingen
  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

POP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

0 Kudos
15 Reacties 15
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Gebruik je deze instellingen?

Zo nee, pas de instellingen aan.

LET OP, POP en IMAP instellingen verschillen van elkaar.

 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

IMAP-instellingen

 
Inkomende serverinstellingen
  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

POP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
0 Kudos
JK1960
Level 2
Topicstarter

Mijn pop is met upcmail erin. Moet ik dit wijzigen naar Ziggo?

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

@JK1960  Dit is een aanrader. De mail van de oude mailadressen die nu bij Ziggo horen gaan over de servers van Ziggo. Daarom zou ik inderdaad eerst de instellingen proberen waar @Bert mee komt. Werkt er dan nog iets niet dan horen we het graag.
Ook met eventuele (nieuwe) foutmeldingen.

JK1960
Level 2
Topicstarter

Ik heb een en ander conform aangepast. Ontvangen geen opmerkingen gekregen. Verzenden: server ondersteund de door mij opgegeven versleutelinge voor de verbinding niet. Hoe verder?

JK1960
Level 2
Topicstarter

ALLES WERKT. FANTASTISCH DEZE COMMUNITY. HEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL DANK.

Als reactie nog: ik heb ssl gewijzigd naar tls. En alles ging werken. Fijne avond nog voor jullie 

jansmarcel
Level 16

@JK1960  welk emailprogramma wordt er gebruikt?

JK1960
Level 2
Topicstarter

Microsoft Outlook 2013 (?). Moet eens verjongen, he!

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

@JK1960  Wat ik vaak bij deze versie van outlook deed is de versleuteling op automatisch zetten. Dat werkt vaak ook. Mooi dat het opgelost is.

JK1960
Level 2
Topicstarter

Dank voor de tip. Alleen het werkt nu. En ik wil er maar beter niet maar aan zitten. Toch?

Dank, groetjes en mooi avond!!

Gert H44
Level 2

Ik heb voorstel Bert toegepast. Werkt bij mij eenmalig. Na de wijzigingen worden de mails gedownload maar daarna niet meer. Komt weer dezelfde foutmelding. De gewijzigde gegevens blijven wel staan. Rara wat nu.

0 Kudos
Muppet50
Level 3

Ook naar de versleuteling gekeken?

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

@Gert H44  en welke foutmelding is dat?

Gert H44
Level 2

Oef. Aanpassen instelling versleuteling was ik dus vergeten. Ssl, maar via automatisch functioneert het ook. Probleem met dank aan opgelost. Vraag me wel af hoe dit probleem zomaar ineens kan ontstaan als je niets aan instellingen hebt geweijzigd.

jansmarcel
Level 16

@Gert H44  Ik heb gisteren meer van dit soort berichten voorbij zien komen. Bijna bij iedereen die het probleem had waren de instellingen voor de mail servers niet de recente maar de verouderde dus ik vermoed dat Ziggo de oude per 1 april heeft uitgezet en dat daar in een keer de problemen vandaan komen. Zo kan het dus dat er iets gebeurt terwijl je zelf niks veranderd.

Gert H44
Level 2

Blij dus met de kennis van en ondersteuning via de community