1
Vraag
2
Reageer en help mee
Henk Jansen

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan niet meer met EDGE naar mijn ziggo account kom op een Duits taligesite (virtualisatie in de BIOS)

Laten we beginnen bij het begin. Ik heb sinds twee maanden een nieuwe PC met Windows 10 en heb nog niet geprobeerd op die PC om in te loggen op mijn Ziggo dus weet niet of het "probleem" nieuw is of dat het er al langer zit. Toen het volgende: Heb van de week een mail gekregen van ziggo@e.ziggo.nl welke zo verdomd echt was en ik ook niet in de gaten had dat dit mogelijk een nepper was. Er zat een link in die mail (welke ik op verzoek van Ziggo helpdesk heb doorgestuurd) om te kijken welke pakketten er waren. Ik kreeg toen eigenlijk direct een pop up te zien dat ik een paar virussen op mijn PC had en dat ik direct een programma moest installeren. Direct McAfee, welke ik gebruik, mijn PC laten scannen en die gaf helemaal niets aan dus alles weggeklikt. Dus daarna alles van die boodschappen weggeklikt en via EDGE naar mijn Ziggo willen gaan. Echter ik kwam ik op een inlog scherm van https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/welkom/ maar daaronder de tekst Access Manager for Web - Anmeldung met in het Duits de vraag om daar mijn gebruikers naam en wachtwoord in te vullen en toen begon het een beetje te rinkelen. Ik heb contact met Ziggo helpdesk gehad en toen kwam ik erachter dat @e.ziggo.nl niet correct was. De mail was zo echt dat ik die e.ziggo helemaal niet gezien heb. Je krijgt wel meer aanbiedingen van Ziggo vandaar.
Via google chrome, andere PC's kan ik wel naar mijn Ziggo maar niet via EDGE op deze PC. Ik kom telkens op die ik noem het maar Duitse site terecht. Ik heb nu niet meer het lef om daar mijn gegevens in te typen in de vrees dat het mogelijk heel veel schade kan aanrichten. Ik heb inmiddels McAfee alles twee keer laten scannen en die kan helemaal niet vinden, Malwarebytes ook niet. Zitten surfen op het internet maar daar wordt ik niet veel wijzer dus kom ik op dit forum. Zijn er meerdere die met dit probleem te maken hebben of weten zij of ik toch gewoon kan inloggen.

Alvast bedankt voor de mogelijke response.
PS
Tweede lijn Ziggo is er ook al mee bezig, eerste lijn zag het probleem wel maar wist niet hoe verder.
38 Reacties 38
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Als je in Edge in de adresbalk mijn ziggo intikt, kom je met Bing terecht bij een aantal zoekresultaten. Als je dan https://www.e-inloggen.nl/mijn-ziggo-inloggen aanklikt, kom je terecht op een advertentiepagina van virusscanners en dergelijke.
Deze lijkt hardnekkig en schadelijk, maar is het niet. Je kunt het beste gewoon ziggo.nl gebruiken in de adresbalk.
De foutieve link kun je verwijderen uit je zoekgeschiedenis in de cloud door in te loggen in je ms account en de betreffende gegevens te wissen.
N.B. de vermelde link dus niet aanklikken, omdat het de indruk wekt dat je pc besmet is. Dit is echter niet het geval.

M.b.t. kernisolatie: welke processor heeft jouw systeem?
Henk Jansen
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heren tot zover alle bedankt helaas heb ik vandaag geen tijd erg jammer met al dat support. Ik kom er morgen op terug wel ff gauw een paar terug koppelingen ik heb een i7 processor en idd kbx dat is de pagina waar ik op belande dus morgen verder tof dat jullie zo meedenken
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Plaats dan morgen een schermopname (windows toets + print screen)van de pagina die je vindt door in het zoekveld linksonder te tikken "msinfo"
Dan zien we verder.
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
Die Access Manager for Web - Anmeldung

Lijkt wel een extensie die zich voordoet als password manager maar wellicht een password dief is. Probeer nog eens alle extensies in edge te verwijderen en anders uithuilen en windows opnieuw installeren.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Henk Jansen Kijk ook eens in het menu programma's en onderdelen. Zie je daar onbekende zoekmachines/browsers? zo ja verwijder die. Deze kruipen ongemerkt in jou vertrouwde browsers en nemen deze vaak over. Deze komen vaak in het systeem bij downl. van programma"s

Om alles uit te sluiten: taal en regio op Nederlands geselecteerd?

Herstel Edge een in de standaard waarde.

Dit doe je in het menu apps.
Scroll naar Microsoft Edge> geavanceerde opties> daar kan je edge herstellen in de standaard waarde. ( dit ook evt op de andere browser evt in het menu van de browser zelf.)

En wat al vermeld is kijk je extensies na En kijk daar of er verdachte extensies aanwezig zijn.

Succes gr Rob
Henk Jansen
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
KBX458 Allereerst sorry voor de wat late reacties is gisteren nogal gezellig geweest en vandaag een beetje duf.

Ik heb windows toets en printscreen ingedrukt en ik zie dat er een plaatje van het scherm wordt gemaakt maar hoe krijg ik dat in dit vak geplaatst. En inderdaad is het scherm van alle vervelende virussen ook het scherm wat ik te zien kreeg. Ik heb direct daarna McAfee laten draaien en niets gevonden en tot nu toe wordt er nog steeds niets gevonden.

Ik heb idd een MS account maar je hebt het over dat ik de gegevens in the cloud moet verwijderen. Dat gaat me boven mijn pet. Ben aan het zoeken geweest maar kan het helaas niet vinden.

Kernisolatie staat aan als je PC / Laptop virtualisatie ondersteunt.
Vaak moet virtualisatie in het BIOS aangezet worden.
Als dat aanstaat, dan staat Kernisolatie ook automatisch aan in Windows Defender. Mijn vraag hoe kom ik in de BIOS. Ooit was het dat je F2 in moest drukken tijdens het opstarten maar ik weet het nog niet hoe dat in win 10 werkt. Op de ms info staat dat het niet aanstaat.

Grtzz Henk en alvast weer bedankt
Henk Jansen
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
KBX458 De laatste vraag kun je negeren. Kernisolatie staat aan was wel even zoeken hoe dat moest maar is gelukt.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Sommige virussen en malware kunnen zich zeer goed verstoppen. Een methode om ze alsnog te pakken te krijgen is het scannen van het systeem als dit niet is opgestart of net voordat het is op gestart. Er meerdere tools / programma's in omloop die zo iets kunnen . Één er van wordt zelfs met Windows 10 meegeleverd. Windows Defender kan ook een z.g. Offline scan uitvoeren. Zie b.v. dit YouTube filmpje.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Een screenprint plaats je in je reactie als volgt: klik op het fototoestel onderaan: dan opent verkenner > schermopnamen > dubbelklik op het betreffende plaatje en het komt in je reactie te staan.
Je hebt het inmiddels gevonden. Ten overvloede een makkelijke manier:
zoekveld linksonder intikken > apparaatbeveiliging > kernisolatie > kernisolatiedetails > geheugenintegriteit > knop aanzetten.

Als kernisolatie nu aanstaat, dan hoef je niet meer in de bios van je apparaat.

Dit alles is nu niet meer nodig. Maar dan weet je het voor een volgende keer.

De bewuste website werd hier direct geblokkeerd door de virusscanner.
Het is een prijsvraag site met vele advertenties, waarvan het beveiligingscertificaat is verlopen en daardoor als onveilig wordt aangemerkt.
Henk Jansen
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Henk Jansen

Controleren van het bestandje hosts is misschien niet zo'n gek idee.
Henk Jansen
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toch wel een enorme hoeveelheid geleerd de laatste dagen. Waarvoor dank

Grtzz Henk
Henk Jansen
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Denny. Waar kan ik dat bestand vinden.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Bijgaande link geeft informatie hoe e.e.a. werkt. In het kort komt het er op neer dat, in het geval kwaadaardige code (ondanks een virusscanner) wel in je systeemkern (de chip) kan doordringen, deze er niet meer uit kan om je systeem te beschadigen / manipuleren.
Henk Jansen
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
KBX458 Is een heel verhaal ik ga dit rustig lezen en bekijken en zal erop terugkomen. Ik heb het gevoel zolang ik van die Duitse pagina afblijf me niks kan gebeuren. Ik heb mijn Ziggo niet dagelijks/wekelijks /maandelijks nodig en kan er wel naar toe via Google Chrome. Het geeft me alleen een onheimlich gevoel dat er mogelijk ergens iets tussen zit dat in een keer gaat hacken. Optie om Windows opnieuw te installeren lijkt me ook niet je van het want haal ik dan als er iets zit dat echt weg. Alles werkt perfect het heeft alleen te maken dat die ene link me naar een verkeerde site stuurt. Misschien ook beter om helemaal niet meer met EDGE te werken en alleen Google gebruiken. In het verleden wel last mee gehad onder Win 7 maar het werkt nu goed.

Groet Henk
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Die Duitse site kan je mogelijk reclamemail sturen als je daar je mail gegevens hebt achtergelaten. Dit kun je ondervangen door hem toe te voegen aan je spamfilter als dat gebeurt.
Zoals ik eerder schreef: je hoeft je geen zorgen te maken en ook verder niks te doen.
En als je op zeker naar je Mijn Ziggo wilt gaan, kan dat ook via de community, door bovenin op Privé te klikken.:wink:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het lijkt erop dat je Javascript is uitgeschakeld in Edge (lees Internet Explorer) dit kan je kontroleren als je hier nog behoefte aan hebt :grinning: (zijn nl. enkele acties)
je kan ff kontroleren of onderstaande opties zijn uitgeschakeld:

open instellingen in Edge rechtsboven 3 puntjes
kies meer hulpmiddelen --> met internet explorer openen
in de internet explorer kies rechtsboven
extra --> internetopties --> beveiliging --> aangepast niveau --> uitvoeren van scripts --> acties uitvoeren van scripts inschakelen --> Java-applets uitvoeren in scripts inschakelen
Henk Jansen
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@mguzz Java script stond aan. Was ff een hele puzzel daar te komen maar het is gelukt.

Voor alle nogmaals bedankt ik denk dat ik er gewoon mee moet leven en overstap op Chrome. Begin er ook steeds meer aan gewend te raken. Het blijft toch heel vreemd dat die ene website van Ziggo me toch nog steeds doorstuurt naar die Duitstalige website. De komende tijd de boel goed in de gaten houden lijk me verstandig. heb de app Opgelicht op mijn telefoon geïnstalleerd en daar krijg je heel veel van dit soort gein te zien als waarschuwing.

Grtzz Henk
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic