1
Vraag
2
Reacties
Jocahukl

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan mijn 1GB modem niet in bridge modus zetten

Ik heb vandaag een nieuw modem ontvangen en wil deze in bridge modus zetten voordat ik deze aansluit op het netwerk. Ik maak namelijk gebruik van de Deco M9 Plus hardware en heb dan de bridge modus nodig. 

In het oude modem, welke nu nog actief is, staat die wel aan. Kan iemand van Ziggo dan doen voor me?

Indien mee info gewenst is, dan verneem ik dat graag. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jocahukl
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Goedenavond. Heb het modem aangesloten zonder apparatuur. Daarna rechtstreeks met een notebook een verbinding gemaakt, ingelogd en inderdaad, ik had de optie router status er nu wel bij staan. Bridge modus geactiveerd maar dan moet je wel in de gaten houden dat je twee keer een bevestiging moet doen. Daarna poort 1 weer opgepakt en doorgezet en alles werkt als vanouds, alleen nu weer iets sneller. 
Bedankt allemaal voor het meedenken. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jocahukl
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de optie Router Status niet beschikbaar.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

In principe neemt een nieuw modem de configuratie van het oude modem over, het nieuwe modem zou dus al in bridge mode moeten staan.

 

De pagina 'Router status' is alleen beschikbaar in voormalig UPC-gebied én wanneer het modem een IPv4 Only-profiel gebruikt.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic en kan de vereiste configuratie aanpassen.

 

Overigens is bridge mode niet noodzakelijk bij gebruik van een eigen router, slechts aanbevolen. Andere optie is om de eigen router in AP mode te zetten.

Jocahukl
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel voor je snelle reactie. Dat kan ook al zonder dat het modem nu gekoppeld is aan het Ziggo netwerk? Ik kan/wil hem nog niet koppelen omdat ik zeker moet zijn dan de bridge optie beschikbaar is, anders heb ik een andere uitdaging met thuiswerken etc. 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Gebruik je al bridge mode, dan moet het nieuwe modem deze configuratie overnemen bij eerste registratie op het netwerk.

Jocahukl
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ik gebruik nu al de bridge functie op het oude modem. Dat zou dus beteken dat wanneer ik de nieuwe modem aansluit de bridge optie overgenomen wordt of dat ik de router status daarna wel zie en kan aanpassen. 

Indien dat zo is dan sluit ik hem straks aan. 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De beschikbaarheid van de pagina 'Router status' c.q. de mogelijkheid om zelf bridge mode in- en uit te schakelen, hangt er van af of je in voormalig UPC-gebied woont.

Jocahukl
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Goedenavond. Heb het modem aangesloten zonder apparatuur. Daarna rechtstreeks met een notebook een verbinding gemaakt, ingelogd en inderdaad, ik had de optie router status er nu wel bij staan. Bridge modus geactiveerd maar dan moet je wel in de gaten houden dat je twee keer een bevestiging moet doen. Daarna poort 1 weer opgepakt en doorgezet en alles werkt als vanouds, alleen nu weer iets sneller. 
Bedankt allemaal voor het meedenken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic