De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds 22 april 2022 krijg ik de volgende melding als ik mail probeer te verzenden.
<Dominant> Contacting smtp.ziggo.nl (212.54.42.9) [04:39:15 PM]
Could not connect to "smtp.ziggo.nl" Cause: connection timed out (10060)
Dit verschijnt na ongeveer een minuut proberen.
De ontvangst van mail via de pop-mail server werkt prima.
Het lijkt erop dat mijn uitgaande mail geblokkeerd wordt.
Een aantal jaren geleden deed ziggo dat ook. Toen werd me verteld dat mijn e-mail account gehackt was en dat mijn account gebruikt werd om spam te verzenden. Maar daar kwam ik ook pas achter na verschillende niet ter zake doende antwoorden van de helpdesk en doorgestuurd worden naar de discussiegroep.
Blijkbaar lost ziggo zo zijn problemen op.
Deze keer heb ik ook al twee keer een niet werkend advies gehad. Ik moest naar IMAP en dan zou het over zijn. Maar IMAP is voor inkomende mail, niet voor de uitgaande. (inkomend en uitgaand van mij uit gezien)
Na overgeschakeld te zijn naar IMAP ontving ik ook geen mail meer. Dat heb ik dus weer teruggezet op POP en dat werkt prima.
Mijn e-mailprogramma is Eudora, oud maar nog altijd prima werkend. De instellingen van de servers in mijn programma ( pop.ziggo.nl voor inkomende mail en smtp.ziggo.nl voor uitgaande mail) zijn conform wat er op de site van Ziggo wordt aangegeven.
Met web-mail van ziggo werkt zowel de inkomende als de uitgaande mail goed op mijn PC.
Kan iemand dit probleem oplossen zodat ik weer gewoon mail kan verzenden met mijn mail programma.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb ondertussen een wat nieuwere versie (versie 8.0 Beta9, wel een Beta versie) van Eudora geinstalleerd. Ik kan nu weer mail verzenden en ontvangen. Wel moet ik nog wat schipperen om mijn mailarchief, dat ik in de jaren heb opgebouwd in Eudora, weer wat overzichtelijk te krijgen. Het handhaven, toegankelijk blijven en steeds kunnen aanvullen van dat mailarchief is ook mijn grootste bezwaar om over te stappen op een ander e-mail programma.
Allemaal hartelijk dank voor het meedenken. De oplossing heb ik niet echt kunnen vinden, maar het heeft vast iets te maken met vernieuwde beveiligingsupdates bij de smtp-server van Ziggo.
Gebruik je de laatste instellingen van de SMTP server?
Ja.
De instellingen zijn precies zo als ze op de ziggo site staan vermeld.
Ik heb niets aan die instellingen gewijzigd en ineens wordt sinds 22 april de mail niet meer verzonden. Dat geeft mij de indruk dat er bij ziggo iets gewijzigd is en niet bij mij.
Het kan ook zijn dat Eudora niet de laatste veiligheid-verbinding-updates heeft gehad, gezien het feit dat de laatste versie in 2010 uitgekomen is.
Ik geloof niet dat er zo rond 22 april iets aan mijn Eudora gewijzigd is.
Het enige dat ik dan kan verzinnen is dat er iets aan de smtp-server van Ziggo is gewijzigd.
Weet iemand of dat ook zo is?
Aan Eudora wijzigt inderdaad niets en dat is meteen de oorzaak van het probleem, Eudora krijgt de nieuwste updates en nieuwste veiligheidscertificaten niet meer, die wel in de mailservers worden geïnstalleerd.
Ik zie dit nu vaker gemeld worden op het forum, zo ook met Outlook 2007 en andere oude mailprogramma's.
@Bert Kan best eens gelijk hebben. Ik weet het niet zeker, maar misschien heeft een verouderde TLS versie uitgefaseerd. Dat is terecht. Verouderde software ondersteunt de nieuwere TLS niet. Ziggo zal geen verouderde versleuteling herintroduceren . Dat betekent dat je over moet op bv thunderbird. Als dit zo is met die TLS versies had Zoggo dat wel even kunnen melden.
probeer eens met de webmail een mail te versturen.. werkt dat wel? Zoja dan lijkt het toch iets met je mail client te zijn. Misschien een firewall instelling?
Om mail te versturen hoeft er nooit een firewall instelling aangepast te worden.
Via de webmail kun je altijd een mail verzenden, behalve als je volledig geblokt bent, maar dat gebeurt maar zeer zelden.
goedzo bert.... je bent nog vergeten om fotos te vragen van zijn aansluiting 🙄
@pox-ie Waarom een persoonlijke sarcastische reactie?
Ik reageer alleen feitelijk inhoudelijk en informatief.
haha sorry kon het niet laten 😋
Ik heb ondertussen een wat nieuwere versie (versie 8.0 Beta9, wel een Beta versie) van Eudora geinstalleerd. Ik kan nu weer mail verzenden en ontvangen. Wel moet ik nog wat schipperen om mijn mailarchief, dat ik in de jaren heb opgebouwd in Eudora, weer wat overzichtelijk te krijgen. Het handhaven, toegankelijk blijven en steeds kunnen aanvullen van dat mailarchief is ook mijn grootste bezwaar om over te stappen op een ander e-mail programma.
Allemaal hartelijk dank voor het meedenken. De oplossing heb ik niet echt kunnen vinden, maar het heeft vast iets te maken met vernieuwde beveiligingsupdates bij de smtp-server van Ziggo.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...