Sinds 22 april 2022 krijg ik de volgende melding als ik mail probeer te verzenden.
<Dominant> Contacting smtp.ziggo.nl (212.54.42.9) [04:39:15 PM]
Could not connect to "smtp.ziggo.nl" Cause: connection timed out (10060)
Dit verschijnt na ongeveer een minuut proberen.
De ontvangst van mail via de pop-mail server werkt prima.
Het lijkt erop dat mijn uitgaande mail geblokkeerd wordt.
Een aantal jaren geleden deed ziggo dat ook. Toen werd me verteld dat mijn e-mail account gehackt was en dat mijn account gebruikt werd om spam te verzenden. Maar daar kwam ik ook pas achter na verschillende niet ter zake doende antwoorden van de helpdesk en doorgestuurd worden naar de discussiegroep.
Blijkbaar lost ziggo zo zijn problemen op.
Deze keer heb ik ook al twee keer een niet werkend advies gehad. Ik moest naar IMAP en dan zou het over zijn. Maar IMAP is voor inkomende mail, niet voor de uitgaande. (inkomend en uitgaand van mij uit gezien)
Na overgeschakeld te zijn naar IMAP ontving ik ook geen mail meer. Dat heb ik dus weer teruggezet op POP en dat werkt prima.
Mijn e-mailprogramma is Eudora, oud maar nog altijd prima werkend. De instellingen van de servers in mijn programma ( pop.ziggo.nl voor inkomende mail en smtp.ziggo.nl voor uitgaande mail) zijn conform wat er op de site van Ziggo wordt aangegeven.
Met web-mail van ziggo werkt zowel de inkomende als de uitgaande mail goed op mijn PC.
Kan iemand dit probleem oplossen zodat ik weer gewoon mail kan verzenden met mijn mail programma.