fghc94

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik kan geen hoofdaansluiting vinden en ook geen monteur regelen

Hallo, ik heb een Giga-pakket gekocht en ik wilde het bij mij thuis in elkaar zetten. Wat er gebeurt is dat ik in de eerste stap geen hoofdaansluiting kan vinden, ik heb overal gekeken, in de woonkamer, kamers en ook in meterkast maar zonder succes. dus ik besloot een monteur te boeken om te installeren, het probleem is dat ik de ziggo-app niet kan downloaden omdat er staat dat ik niet kan downloaden in andere Europese landen (ik ben half Nederlands en half Portugees maar ik woon in Nederland al en paar maanden ) en ik kan de support niet bellen. moet ik naar een fysieke winkel of kan ik een monteur online regelen?

Filipe
(ps: sory voor mijn nederlands, niet gewend om te schrijven)

54 Reacties 54
wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Gebruik je een buitenlandse simkaart? 
Om dingen te regelen moet je niet de Ziggo go app hebben, maar de mijn Ziggo app. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Het ligt op het ontbijtbordje van de Ziggo moderators, zij komen hier vanochtend langs om een afspraak in te plannen.

 

Ik gebruik ook Google translate om te vertalen 🙂 Está no prato do café da manhã dos moderadores do Ziggo, eles estão vindo aqui esta manhã para marcar um horário. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @fghc94 en een warm welkom op de Community,

Super dat je via dit forum om hulp vraag door middel van dit topic! Ik begrijp uit je bericht dat je het aansluitpunt (AOP) nergens in huis kunt vinden waardoor je het internetmodem en de Next Mini niet kunt aansluiten. Ik plan graag kosteloos een monteur voor je in die kosteloos een aansluitpunt komt plaatsen en het pakket komt installeren. Nu zie ik in je Community profiel (en bij je klantgegevens) nog geen (mobiel) telefoonnummer. Zie je kans deze informatie toe te voegen aan je profiel? Dan kan ik een monteur regelen en ervoor zorgen dat je hiervan ook een bevestiging per SMS ontvangt. 

fghc94
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Portugeese kaart, yes dat weet ik, maar die kan in niet downloaden

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat de app betreft u maakt vermoedelijk  gebruik van een Portugees account.

Dan geeft de playstore/app store deze melding. De simkaart zou niet uit mogen maken.

Wellicht is het genoeg om een ander land in te stellen.

Android

https://support.google.com/googleplay/answer/7431675?hl=nl

Apple

https://support.apple.com/nl-nl/HT201389

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@fghc94 ik wil je niet op extra kosten jagen, maar als je van plan bent om je in Nederland te vestigen, dan is het misschien een idee om een telefoonabonnement bij een van de Nederlandse telecomproviders te nemen.

 

Eu não quero colocar você em custos extras, mas se você planeja se estabelecer na Holanda, pode ser uma ideia fazer uma assinatura de telefone com um dos provedores de telecomunicações holandeses.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@fghc94 ¿Puedes incluir tu número de teléfono móvil en el perfil de tu comunidad?  Para programar un técnico, debo ingresar un número de teléfono (móvil) donde el técnico pueda comunicarse con usted. Tan pronto como tenga esto de usted programaré una cita.
Can you include your mobile phone number in your community profile? To schedule a technician, I must enter a (mobile) phone number where the technician can reach you. As soon as I get this from you, I'll schedule an appointment

fghc94
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

waar kan ik dar reageren

fghc94
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen, dank u wel voor de snelle hulp. ik ga mijn numer toe voegen in mijn profiel.

Filipe

 

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

You can find your profile page here.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@fghc94 Dankjewel voor het toevoegen van het telefoonnummer aan je Community profiel! Ik heb een afpsraak met en monteur voor jou geregeld op zaterdag 17 september 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. 

Thank you for adding the phone number to your Community profile! I have arranged an appointment with a mechanic for you on Saturday September 17, 2022 between 8 and 1 pm. If it is not suitable on this date, the appointment can be changed via My Ziggo > My Data > My Mechanic Appointments.

Obrigado por adicionar o número de telefone ao seu perfil da Comunidade! Marquei uma consulta com um mecânico para você no sábado, 17 de setembro de 2022, entre 8h e 13h. Caso não seja adequado nesta data, o agendamento pode ser alterado através de My Ziggo > Meus dados > Meus agendamentos de mecânico.

fghc94
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Top!! dankje Paul 😄

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@fghc94 Heel graag gedaan! 😉 

Você é muito bem-vindo! Tenha um bom dia! 😉

fghc94
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hey, de monteur kwam die weekend maar heeft geen aansluiting gezien, maar vandaag heb ik iets nieuws gevonden, hebben we hier iets of niet echt?

image.jpg

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @fghc94 

Mooie foto van een oude meterkast. Die groene en rode kabels zijn 230 volt-kabels met een kleurcodering van voor 1970. Ik weet niet of daar nog stroom op zit, maar daar zou ik sowieso iets mee doen. Als deze installatiedraad door het hele huis loopt dan wordt het misschien tijd voor een installateur.

Wat lager vind je een PTT-telefoonaansluiting. Naar het schijnt kan KPN daar wel wat mee. 
Bij dit soort huizen werd het aansluitpunt met coaxkabel aangelegd in de woonkamer; daar waar de TV ook zou moeten staan. En vaak bij de voordeur zit er een luik om onder de kruipruimte te komen. Het kan best zijn dat onder de vloer nog een eind coaxkabel ligt op de plek van de woonkamer.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

vraag me vooral af wat de monteur verder heeft gedaan? Hij kon geen kabel vinden en toen?

in dat geval moet hij buiten in de EV kijken of er een kabel is en dan een kabelschadeticket aanmaken, dan word de kabel buiten opgegraven en opnieuw de woning ingebracht. de woonkamer zal wel grondig verbouwd zijn vermoed ik, dus dan is de kans groot dat de kabel weggestuct is. in je meterkast zit in ieder geval niets van ziggo

fghc94
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

dankje voor de antwoorden, de monteur kwam gewoon binnen, heeft voor de AOP gezocht en niks gewonden, dus hij zij dat we moesten glasvezel aanvraagen of en andere sort aansluiting vraagen bij ziggo. Dus ik heb hier thuis nog alles van de instalatie packet maar kan ik niks mee doen, ik dacht dat hij het mee zou nemen, maar niet echt, en gisteren kwam de eigenaar van het huis en zij dat de andere mensen die hier woonde haden KPN... dus wat is mijn beste kans?

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Kan je niet eens bij de buren informeren waar bij hun Ziggo naar binnenkomt?

Dat zou dan bij jou ook moeten zijn.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@fghc94 voordat je een abonnement hebt aangevraagd bij Ziggo heb je waarschijnlijk éérst een postcodecheck moeten doen om te controleren of er überhaupt een abonnement mogelijk is. Betekent dus dat volgens de informatie van Ziggo ergens in huis een coax-aansluiting moet zitten.

Mocht die informatie tóch onjuist zijn, dan lijkt me dat een moderator kan bepalen of het abonnement geannuleerd kan worden. Maar ik ben net als jij abonnee van Ziggo en een moderator kan hier meer over zeggen, anders is een abonnement niet mogelijk.


Als het Ziggo-verhaal hier zou stuklopen, dan is een andere optie om bij KPN te kijken wat daar de mogelijkheden zijn. Als er glasvezel in de woning aanwezig is (maar die heb ik in de meterkast niet gezien) dan zijn de mogelijkheden wat beter dan internet via de telefoonaansluiting.

Uitgelicht topic