Ik ben door een medewerker van Ziggo telefonisch al op weg geholpen, maar er verschijnt nu het bericht: "The server you are connected to is using a security certificate that can not be verified". (mijn office software is engelstalig). Het probleem is ontstaan doordat Ziggo oude email systemen wil gelijkmaken (of zoiets). Ik heb nog een @Home mailadres. De suggestie die ik vandaag van Ziggo kreeg is het via de community te proberen.
Kan iemand helpen? Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
outlook 2007 wordt niet meer ondersteund door Microsoft en krijgt die ook geen beveiligingsupdates meer het is dan ook aanbevolen te upgrade naar een nieuwe versie van outlook
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je de instellingen correct? Ziggo heeft de beveiliging aangescherpt.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen
Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Beste Steefb, dat is misschien wel het probleem. Of niet. De Ziggo medewerker heeft mij een aantal zaken laten veranderen, maar dat heeft dus niet tot een goed resultaat geleid.
De serverinstelling stond nog op smtp.home.nl. De serverpoort stond goed ingesteld. Overige zaken heb ik niet kunnen vinden, maar misschien is dit niet meer belangrijk, want ik heb een testmailtje verzonden en die kwam inderdaad aan. Ik wacht nog even een paar dagen en als het goed blijft werken zal ik deze "markeren als oplossing". Dank voor zo ver!
outlook 2007 wordt niet meer ondersteund door Microsoft en krijgt die ook geen beveiligingsupdates meer het is dan ook aanbevolen te upgrade naar een nieuwe versie van outlook
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.