1
Vraag
2
Reacties
Kees5

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan geen email meer verzenden met outlook 2007 op mijn pc

Ik ben door een medewerker van Ziggo telefonisch al op weg geholpen, maar er verschijnt nu het bericht: "The server you are connected to is using a security certificate that can not be verified". (mijn office software is engelstalig). Het probleem is ontstaan doordat Ziggo oude email systemen wil gelijkmaken (of zoiets). Ik heb nog een @Home mailadres. De suggestie die ik vandaag van Ziggo kreeg is het via de community te proberen.

Kan iemand helpen? Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

outlook 2007 wordt niet meer ondersteund door Microsoft en krijgt die ook geen beveiligingsupdates meer het is dan ook aanbevolen te upgrade naar een nieuwe versie van outlook 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je de instellingen correct? Ziggo heeft de beveiliging aangescherpt.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Uitgaande serverinstellingen

 

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Kees5
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Steefb, dat is misschien wel het probleem. Of niet. De Ziggo medewerker heeft mij een aantal zaken laten veranderen, maar dat heeft dus niet tot een goed resultaat geleid.

Kees5
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De serverinstelling stond nog op smtp.home.nl. De serverpoort stond goed ingesteld. Overige zaken heb ik niet kunnen vinden, maar misschien is dit niet meer belangrijk, want ik heb een testmailtje verzonden en die kwam inderdaad aan. Ik wacht nog even een paar dagen en als het goed blijft werken zal ik deze "markeren als oplossing". Dank voor zo ver!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

outlook 2007 wordt niet meer ondersteund door Microsoft en krijgt die ook geen beveiligingsupdates meer het is dan ook aanbevolen te upgrade naar een nieuwe versie van outlook 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic