De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik maak voor mijn e-mail verkeer gebruik van outlook 2013. Dat heeft altijd tot tevredenheid gewerkt, maar ik kan sinds gisteren geen e-mails meer verzenden. Dit is het tekstbericht, dat ik ontvang :
Test-e-mailbericht verzenden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).
Ik heb met mijn provider gechat en kom daar eigenlijk ook niet verder.
Ik maak gebruik van POP voor mijn instellingen, voor inkomend verkeer werkt dat prima, maar uitgaand e-mailverkeer werkt niet: mijn e-mails blijven in het Postvak uit staan.
Ik heb echt van alles geprobeerd, ook via de IMAP server, maar dat brengt me alleen maar verder van huis.
Wie kan mij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Gebruik je deze instellingen?
Zo nee, ga deze gebruiken, dat zijn de werkende instellingen:
IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
Inkomende serverinstellingen
Ik heb nogmaals stap voor stap de werkbeschrijving die voor outlook 2007 op de website van Ziggo staat gevolgd, met het linkje van Bert, en na aanpassing van de poort voor de uitgaande server (die stap was me eerder even ontgaan) werkt het! Pfft
Bert en Richard G bedankt mannen!
Gebruik je deze instellingen?
Zo nee, ga deze gebruiken, dat zijn de werkende instellingen:
IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
Inkomende serverinstellingen
Hetzelfde probleem ook gehad, toen Uitgaande serverinstellingen de server smtp.quicknet.nl gedaan toen werkte alles weer naar behoren. Het lijkt dat de server teveel adressen heeft en dan soms een bitje omvalt!
Gezien het aantal meldingen op dit forum, is smtp.quicknet.nl ook aan afsluiten toe en dan werkt smtp.ziggo.nl wel.
Ook ik kan sinds kort geen mail vanuit Outlook 2007 meer verzenden, mail ontvangen werkt nog prima.
Ik heb nog een casema mailadres en ook de instellingen stonden op ingaand pop3. casema.nl en uitgaand smtp.casema.nl.
Ik krijg dezelfde melding: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).
Ik heb mede op advies van ziggo alle instellingen zoals bovenstaand gewijzigd, maar het werkt nog steeds niet en de melding blijft gelijk.
Wie kan mij aan de juiste oplossing helpen?
Evenals Sjaak1954 : ik heb het probleem ook sinds gisteren.....
Probeer het volgende eens in Outlook 2007 en 2013.
Voor uitgaande mail probeer eens ofwel TLS ofwel Automatisch.
Controleer het tabblad "server voor uitgaande mail" en kijk of daar het vinkje ook wel aangevinkt staat.
Ook al krijg je mail nu binnen, je moet ook de inkomende mail wijzigen in die van Ziggo nu anders kan het zijn dat de authenticatie niet goed werkt.
Hoe heb je nu de uitgaande server stellingen staan in Outlook 2007?
Bedenk ook dat Outlook 2007 sinds 2017 niet meer ondersteunt wordt door Microsoft en geen nieuwe veiligere instellingen en veiligheidsupdates meer krijgt.
Ik heb nogmaals stap voor stap de werkbeschrijving die voor outlook 2007 op de website van Ziggo staat gevolgd, met het linkje van Bert, en na aanpassing van de poort voor de uitgaande server (die stap was me eerder even ontgaan) werkt het! Pfft
Bert en Richard G bedankt mannen!
Wat fijn dat het met behulp van @Bert weer is opgelost!
@Sjaak1954 hoever ben jij nog gekomen?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...