Sjaak1954

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan geen e-mails meer verzenden

Ik maak voor mijn e-mail verkeer gebruik van outlook 2013. Dat heeft altijd tot tevredenheid gewerkt, maar ik kan sinds gisteren geen e-mails meer verzenden. Dit is het tekstbericht, dat ik ontvang :

Test-e-mailbericht verzenden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Ik heb met mijn provider gechat en kom daar eigenlijk ook niet verder.

Ik maak gebruik van POP voor mijn instellingen,  voor inkomend verkeer werkt dat prima, maar uitgaand e-mailverkeer werkt niet: mijn e-mails blijven in het Postvak uit staan.

Ik heb echt van alles geprobeerd, ook via de IMAP server, maar dat brengt me alleen maar verder van huis. 

 

Wie kan mij helpen?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gebruik je deze instellingen?

Zo nee, ga deze gebruiken, dat zijn de werkende instellingen: 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

 

POP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

Uitgelicht
Arie3

Level 1
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb nogmaals stap voor stap de werkbeschrijving die voor outlook 2007 op de website van Ziggo staat gevolgd, met het linkje van Bert, en na aanpassing van de poort voor de uitgaande server (die stap was me  eerder even ontgaan) werkt het! Pfft

Bert en Richard G bedankt mannen!

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gebruik je deze instellingen?

Zo nee, ga deze gebruiken, dat zijn de werkende instellingen: 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

 

POP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
W.Schram

Level 7
  • 175Posts
  • 6Oplossingen
  • 107Likes

Hetzelfde probleem ook gehad, toen Uitgaande serverinstellingen de server smtp.quicknet.nl gedaan toen werkte alles weer naar behoren. Het lijkt dat de server teveel adressen heeft en dan soms een bitje omvalt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gezien het aantal meldingen op dit forum, is smtp.quicknet.nl ook aan afsluiten toe en dan werkt smtp.ziggo.nl wel.

Arie3

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ook ik kan sinds kort geen mail  vanuit Outlook 2007 meer verzenden, mail ontvangen werkt nog prima.

Ik heb nog een casema mailadres en ook de instellingen stonden op ingaand pop3. casema.nl en uitgaand smtp.casema.nl.

Ik krijg dezelfde melding: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Ik heb mede op advies van ziggo alle instellingen zoals bovenstaand gewijzigd, maar het werkt nog steeds niet en de melding blijft gelijk.

Wie kan mij aan de juiste oplossing helpen?

 

Evenals Sjaak1954 : ik heb het probleem ook sinds gisteren.....

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Probeer het volgende eens in Outlook 2007 en 2013.

Voor uitgaande mail probeer eens ofwel TLS ofwel Automatisch.

 

Controleer het tabblad "server voor uitgaande mail" en kijk of daar het vinkje ook wel aangevinkt staat.

 

Ook al krijg je mail nu binnen, je moet ook de inkomende mail wijzigen in die van Ziggo nu anders kan het zijn dat de authenticatie niet goed werkt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe heb je nu de uitgaande server stellingen staan in Outlook 2007?

 

Bedenk ook dat Outlook 2007 sinds 2017 niet meer ondersteunt wordt door Microsoft en geen nieuwe veiligere instellingen en veiligheidsupdates meer krijgt.

Arie3

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb nogmaals stap voor stap de werkbeschrijving die voor outlook 2007 op de website van Ziggo staat gevolgd, met het linkje van Bert, en na aanpassing van de poort voor de uitgaande server (die stap was me  eerder even ontgaan) werkt het! Pfft

Bert en Richard G bedankt mannen!

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Wat fijn dat het met behulp van @Bert weer is opgelost!

@Sjaak1954 hoever ben jij nog gekomen?

Martien.josje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb deze vraag ook, al twee keer met de helpdesk gebeld maar kom niet verder .

hierdoor kan ik de laptop niet gebruiken om documenten te versturen, ik kan wel mail ontvangen.

op advies van klantenservice ww van ziggomail gewijzigd en daarna ook op iPad en telefoon maar helaas het werkt niet.

ben nu zelfs niet ingelogd.

Omdat ik geen it-er ben kom ik er zelf niet uit en met de klantenservice ook niet, wie kan me helpen.

Martien.josje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik deze instellingen op iMac laptop iPad en iPhone 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Geef aan wat er niet lukt, foutmelding?

Welke instellingen gebruik je in welk programma?

 

Veel voorkomende fout is smtp.upc.nl, pop.upc.nl of imap.upc.nl ipv van het juiste ziggo.nl. Voor e-mail adressen moet wel gewoon xxxxxx@upc.nl blijven gebruiken

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk helpen deze stappen je op weg? E-mailinstellingen wijzigen Apple | Klantenservice | Ziggo

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Martien.josje! Heb je de reacties van onze experts gezien? 🙂 Ik ben benieuwd of het daarmee gelukt is. 

Uitgelicht topic