1
Vraag
2
Reacties
Robert Prummel

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb voor een deurbel met camera een andere, betere modem van Ziggo nodig. Maar dat is moeilijk!

 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75743Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22216Likes

@Robert Prummel Alle Ziggo modems hebben dezelfde instelling.

2,4 en 5 GHz hebben dezelfde naam.

Dus een ander modem is niet de oplossing, die monteur heeft de meest basale aansluit instructies en instellingsmogelijkheden niet in zijn kennis en kunde pakket, dat was het probleem waardoor hij het niet heeft aan kunnen sluiten.

 

Hoe dan wel:

Log in in het modem Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo , zet de SmartWifi optimalisatie uit in Geavanceerde instellingen => Draadloos en na het opslaan zet de 5 GHz wifi uit in Draadloos.

 

Laat de bel verbinding maken met de wifi.

Je kunt hierna de 5 GHz weer aanzetten met een andere wifinaam in Draadloos Beveiliging of zet de SmartWifi weer aan, maar net wat je wilt: Hoe kom je in Draadloos Beveiliging | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

13 Reacties 13
S4R

Level 16
  • 2045Posts
  • 71Oplossingen
  • 1282Likes

Welk modem heb je nu dan? En wat is het probleem precies.

Deurbellen werken meestal op de 2.4ghz band.

Robert Prummel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Een vrij nieuwe moderne ziggo modem. Ik teste de snelheid en die is goed. Maar verisure kon de deurbel niet aansluiten. De .onteur vertelde dat ik een andere betere modem moet bestellen. Maar hoe doe je dat?

S4R

Level 16
  • 2045Posts
  • 71Oplossingen
  • 1282Likes

Dat zou een Ziggo Mod kunnen doen. Maar ik vraag mij af of ze dat zo maar doen omdat je al een nieuwer model hebt. Welke is het precies dan?

 

Ervaar je Wifi problemen nu dan? op de deurbel na dan.

 

Tjeerd85

Level 13
  • 802Posts
  • 75Oplossingen
  • 454Likes

Ziggo gaat je niet zomaar een nieuw modem sturen omdat je deurbel niet wil aansluiten natuurlijk, welk probleem loop je tegen aan precies en wat voor deurbel heb je?

S4R

Level 16
  • 2045Posts
  • 71Oplossingen
  • 1282Likes
Robert Prummel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja, dat is de bel. Maar waarom lukte het Verisure niet on

M

 

Ja, dat is de bel. Maar waarom lukte het de Verisuremonteur niet om die aan te sluiten? Hij vertelde me dat ik een andere modem nodig heb . Maar dat lukt dus niet.

 

 

S4R

Level 16
  • 2045Posts
  • 71Oplossingen
  • 1282Likes

Ja zo 123 krijg je geen ander modem. 

Die monteur komt er wel makkelijk mee af om te zeggen dat het modem niet goed is.

 

Ik heb even snel de manual gelezen en zie dat de bel een 2.4 ghz verbinding wilt maken. Ziet de bel wel het Wifi netwerk? Wat je ook kan doen is om op het modem de 5ghz band uit te zetten. Nu is je Wifi wss een combi van 2.4 & 5 onder dezelfde naam. Door 5 uit te zetten is er alleen 2.4 in de lucht en zou de bel moeten verbinden.

youriy

Level 17
  • 3017Posts
  • 152Oplossingen
  • 714Likes

Bel verisure en vraag wat het probleem dan is.

Robert Prummel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja, bedankt S4R. Waarom kon de monteur die bel niet aansluiten? Moet er echt een ander modemkastje van Ziggp komen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75743Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22216Likes

@Robert Prummel Alle Ziggo modems hebben dezelfde instelling.

2,4 en 5 GHz hebben dezelfde naam.

Dus een ander modem is niet de oplossing, die monteur heeft de meest basale aansluit instructies en instellingsmogelijkheden niet in zijn kennis en kunde pakket, dat was het probleem waardoor hij het niet heeft aan kunnen sluiten.

 

Hoe dan wel:

Log in in het modem Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo , zet de SmartWifi optimalisatie uit in Geavanceerde instellingen => Draadloos en na het opslaan zet de 5 GHz wifi uit in Draadloos.

 

Laat de bel verbinding maken met de wifi.

Je kunt hierna de 5 GHz weer aanzetten met een andere wifinaam in Draadloos Beveiliging of zet de SmartWifi weer aan, maar net wat je wilt: Hoe kom je in Draadloos Beveiliging | Klantenservice | Ziggo

Robert Prummel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wauw! Ontzettend bedankt voor deze uitgebreide reactie. Hier heb ik echt iets aan. Ik ga met deze reactie als steun in de rug overleggen met Verisure. Bedankt allemaal!  Robert.

Gio2903

Level 17
  • 3168Posts
  • 162Oplossingen
  • 2263Likes

wel vreemd dat een verisure monteur niet weet dat hun deurbel met 2.4ghz moet verbinden 😛

Robert Prummel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit verhaal heeft een verrassende afloop. Een tweede monteur bekeek de modem en stelde dat dit een 5 Mb type is, niet compatibel met de deurbel die 2,4 nodig heeft. Maar hij legde toch een verbindin en zowaar.... de deurbel functioneert! De monteur was verrast door dit resultaat. Eond goed, al goed. Bedankt allemaal!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic