1
Vraag
2
Reacties
Scotscloggie

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een zakelijk giganet abonnement. Maar haal slechts 400 MBps

Ik heb een zakelijk internet abbo net afgesloten en vandaag alles nieuw geïnstalleerd. Maar ik heb dezelfde modem opgestuurd gekregen wat ik al had. De SmartWifi modem dus. Ik had de SmartWifi Giga verwacht. Klopt dit? En ook heb ik de TP link geïnstalleerd. Dit gaat goed met de app. Boven in mijn kantoor slechts 89 mbps op kantoor, waar ik wel veel stream met producten. Vraag is of dit is zoals het moet? Of heb ik de verkee

14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78362Posts
  • 5302Oplossingen
  • 23364Likes

Welk zakelijk abonnement heb je?

Is 89 Mbit/s met een netwerkkabel?

Zo ja, dan lijkt er een kabelprobleem te zijn en de verbinding terugvalt naar 100 Mbit/s.

Zo nee, welke wifi apparatuur gebruik je?

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Dit is een klant helpt klant consumentenforum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mogelijk is contact opnemen met Ziggo zakelijk een snellere weg naar een oplossing.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Scotscloggie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb: Zakelijk Internet en Belen Max met TC Compleet Next. Ik heb geen kabel omdat ik een Macbook heb die wifi gebruikt. De wifi is de gratis Mesh TP Link die ik kreeg bij het afsluiten van mijn abbo. 

Andre Verbeek

Level 9
  • 303Posts
  • 21Oplossingen
  • 99Likes

Is de Tp link met kabel aangesloten op de modem? Het kan aan de kabel liggen. Gebruik een cat 5 of 6. De Tp link kan een maximum snelheid hebben, bijvoorbeeld 400 mb bedraad en 100 mb zonder draad.  Houdt rekening ermee dat wifi iets van verlies kan hebben. Dus ipv 1000 mb wifi kan het iets van 10% minder zijn. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78362Posts
  • 5302Oplossingen
  • 23364Likes

"Gebruik een cat 5 of 6."

Je bedoelt waarschijnlijk CAT5e , want CAT5 gaat maat tot 100 Mbit/s.

Scotscloggie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank voor de reacties. Ik ga proberen via CoolBlue om een CAT5e te kopen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78362Posts
  • 5302Oplossingen
  • 23364Likes

@Scotscloggie Ik vermoed dat je voor iets meer een CAT6 hebt en die is zeker tot 1 Gbit/s.

ik zie dat Coolbleu inmiddels de hoofdprijs vraagt voor UTP kabels.

Kijk ook eens bij AlleKabels: UTP kabel CAT6 kopen, morgen in huis | Allekabels

(heb daar nog nooit een slechte kabel van ontvangen)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78362Posts
  • 5302Oplossingen
  • 23364Likes

@Scotscloggie ik zie dat Coolbleu inmiddels de hoofdprijs vraagt voor UTP kabels.

De standaard kabels zijn niet meer verkrijgbaar bij Coolbleu.

Zij gaan voor de 3-6 maal duurdere afgeschermde kabels, die in een standaard situatie in het geheel niet nodig zijn.

Kijk ook eens bij AlleKabels: UTP kabel CAT6 kopen, morgen in huis | Allekabels

(heb daar nog nooit een slechte kabel van ontvangen)

Scotscloggie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb gisteravond een medewerker van Ziggo over de vloer gehad. Hij testte voir mij bekabeld en haalde zelfs slechtere waardes. 290 Mbps en boven slechts 90 op de TP link. Dit met een cat 5e kabel. Verder zei hij:

AOP verouderd. Mcp03 nog aanwezig. Rj 11 slecht. Reboot gedaan, snelheid wordt niet gehaald. 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Scotscloggie en een warm welkom op de Community! Wat lastig dat je, ondanks je giga abonnement, niet in de buurt komt van de juiste snelheid 😞 Het klinkt inderdaad alsof je installatie wat verouderd is, maar qua signaal ziet het er wel netjes uit. Zou je een foto kunnen plaatsen van het aansluitpunt waar onze kabel binnen komt? 🙂 

Aangezien je de Deco M4 set gebruikt is het belangrijk om in de geavanceerde instellingen de snelle roaming aan te zetten en de bewerkingsmodus als access point te zetten, wanneer het modem in router modus staat. 

Hopelijk gaat dat al wat helpen! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78362Posts
  • 5302Oplossingen
  • 23364Likes

@Scotscloggie is er al een monteur geregeld om alles in orde te komen maken?

Scotscloggie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas niet. Hij kwam uut vriendelijkheid. Woont bij mij paar deuren verder. Ik moet zelf bellen. Maar kan vrijdag pas thuisblijven. Ik geb het nidig om films te maken over producten. Op youtube en facebook live hapert het nogal

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78362Posts
  • 5302Oplossingen
  • 23364Likes

Aangezien je een zakelijk pakket hebt, is contact opnemen met de zakelijke helpdesk het snelst.

Dit is een consumentenforum van Ziggo.

Ziggo moderators kunnen slechts deels in het zakelijk deel van Ziggo i.v.m. andere systemen.

Zakelijk: 0800 0620

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur.
Ook in het weekend.

Of de chat rechts onderin: Contact met Ziggo Zakelijk | Ziggo Zakelijk

Bert_0-1631091005417.png

Scotscloggie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

OK, het vervolg is dit: Monteur is geweest. Heeft mijn router vervangen voor een Giga Router en het punt waar TV en internet het huis binnenkomt vervangen. Hij heeft mijn TP link instellingen onder handen genomen en ik heb mijn iMac boven met een UTP kabel aangesloten op de TP link kastje. Alles werkte als de brandweer. Beneden zonder kabel zelfs 600 Mbps en boven met kabel in TP link kastje 400 Mbps. Maar helaas na een dag, is alles weer terug bij af. 40 Mbps nu is het hoogste wat ik kan halen zowel boven als beneden. Ik moet denk ik weer bellen met Ziggo. En ik concludeer dat ik voor Giganet een dure abbo heb, wat niets helpt uiteindelijk. Ik vraag of ik weer terug kan naar mijn oude abonnement, omdat het toch niet uitmaakt. Tenzij een nieuwe monteur langs kan komen die het echt kan helpen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78362Posts
  • 5302Oplossingen
  • 23364Likes

Dan zul je toch met Ziggo zakelijk weer contact op moeten nemen, je hebt ten slotte installatiegarantie en garantie op eerdere werkzaamheden.