@KBX458 schreef:
Het witte kapje van de splitter POA-01-B is iets anders dan de afdekplaat van het AOP slopen.😅
Geen ramp. Dit kan alsnog en daarna kan je de splitter weer gewoon gebruiken voordat moeders met de deegroller gaat dreigen.
https://community.ziggo.nl/t5/Support-Video-s/Hoe-haal-je-het-witte-kapje-van-de-splitter-Zo-dus/ba-...
Maak na opnieuw aansluiten opnieuw het modem even stroomloos en plaats dan morgen nogmaals de up- en downstream waarden, evenals de recente netwerkhistorie.
Druk de splitter bij herplaatsen goed stevig aan.
Het afdekplaatje van het AOP viel er vanzelf af toen ik die splitter los schroefde en ik dacht dat ik de splitter ertussen uit moest halen dat laatste was niet de bedoeling. Ik dacht op dat moment dat dat wel een goed idee was om te testen.
De splitter zit er nu weer op zonder plastic kapje en heb hem er goed ingedrukt. We zijn nu paar uur verder en het ziet er nog steeds goed uit. De ping waardes zijn ook op acceptabele waardes ook als ik down/upload video streams luister en kijk.
Ik heb weer wat screenshots van de modem status waardes gemaakt. Mij lijkt dat het er goed uit ziet. In netwerk historie staan wat vreemde datums 1-1-1970 unix epoch time? Misschien heeft het modem problemen met een time server o.i.d. ?
Het lijkt dus de oplossing te zijn geweest.
Als het later toch nog niet de oplossing was dan meld ik me wel weer.
Voor nu ben ik weer happy.
Bedankt @anoniemforum en @KBX458 voor de hulp en de oplossing!