1
Vraag
2
Reacties
jvk007

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb al lange tijd dat mijn internetverbinding af en toe weg valt

De verbinding valt soms enkele seconden weg, soms zelfs minuten lang.

Heb het plastic kapje van de splitter afgehaald waardoor de splitter iets beter in de AOP gaat. 

Hielp voor mijn gevoel een beetje maar niet voldoende.

In de bijlagen de  down- en upstream waarden (43 T3 errors in ruim 5 dagen) en de foto van het AOP met modem.

Daarnaast het grafiekje met de downloadsnelheden zoals HomeAssistent die elk half uur uit de Netgear router haalt.

Iemand tips?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @jvk007, dat is zeker niet wat je van onze verbinding mag verwachten. Ik heb een monteur ingepland voor morgen 10 augustus tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. De monteur gaat de signaalproblemen onder de loep nemen. 

Bekijk in context

Uitgelicht
jvk007
topicstarter
Level 2
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het lijkt opgelost. Dank voor jullie hulp. Monteur heeft alles gecontroleerd. Het signaal is relatief zwak omdat ik ver van de wijkaansluiting zit (92 meter) maar de signaalsterkte valt nog binnen de marges. Uiteindelijk bleek een contact in de AOP niet goed vast te zitten.

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie maar 1 upstream kanaal, die zou onder de 49 dBmV moeten zitten en er zouden 4-6 kanalen moeten zijn.

Ergens zit een weerstand tussen je modem en Ziggo.

 

Een Ziggo moderator kan mogelijk meer in de achtergrond zien.

Zij komen hier vanzelf langs.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @jvk007, dat is zeker niet wat je van onze verbinding mag verwachten. Ik heb een monteur ingepland voor morgen 10 augustus tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. De monteur gaat de signaalproblemen onder de loep nemen. 

jvk007
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top! Dank voor de snelle reactie. Ik zorg dat ik thuis ben.

jvk007
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het lijkt opgelost. Dank voor jullie hulp. Monteur heeft alles gecontroleerd. Het signaal is relatief zwak omdat ik ver van de wijkaansluiting zit (92 meter) maar de signaalsterkte valt nog binnen de marges. Uiteindelijk bleek een contact in de AOP niet goed vast te zitten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic