Al ruim een jaar maakte ik met veel plezier gebruik van de ics2000 van KlikAanKlikUit om mijn lampen en tv en meer automatisch aan/uit te schakelen. Ging super en was er erg tevreden mee.
Helaas, sinds 2 weken schakelt hij niet meer. Er brandt 1 rode led.
KlikAanKlikUit meldt dat er geen cloudverbinding is (met hun cloud). Ik wist niet dat die er geweest zou zijn. Maar inderdaad in de app staat dat er geen verbinding is.
Advies is om via ziggo 2 poorten open te zetten.
Dan moeten die op de een of andere manier gesloten zijn dus. ALS ze al open stonden.
Ziggo support zegt dat zij dat niet doen, maar dat ik ze zelf kan open zetten via “Port forwarding”.
Dat vind ik wel erg ver gaan. Heb ik zeker niet gedaan bij installatie.
Iemand ervaring met ics2000 (staat cloudverbinding aan) ?
of met port forwarding (kan dat kwaad) ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Inmiddels is mijn probleem opgelost. Door een reset van mijn modem (met pinnetje knopje indrukken).
Op advies Klikaanklikuit eerst de ics-2000 op een modem van een vriendin aangesloten. Daar kreeg ik geen rode led. Dus mijn modem moest het probleem zijn.
Dank voor jullie meedenken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik kan nergens iets vinden in de gebruiksaanwijzingen en op het internet over poorten en de ics2000.
Wel schijnt resetten vreemde dingen op te lossen: Support ICS-2000 - KlikAanKlikUit
Ik kon het ook niet vinden, vandaar mijn vraag hier.
Reset is mijn laatste optie want dan moet ik alles opnieuw instellen. Is nogal wat. Maar ben bang dat er niets anders op zit.
Heb gisteren een poging gedaan poorten toe te voegen, maar werkte niet.
Inmiddels is mijn probleem opgelost. Door een reset van mijn modem (met pinnetje knopje indrukken).
Op advies Klikaanklikuit eerst de ics-2000 op een modem van een vriendin aangesloten. Daar kreeg ik geen rode led. Dus mijn modem moest het probleem zijn.
Dank voor jullie meedenken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.