1
Vraag
2
Reacties
Piep de Muis

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

IPv6 wederom uitschakelen?

Omdat ik aan websitebeheer doe heb ik in januari het verzoek gedaan om IPv6 op mijn modem uit te schakelen. Echter heb ik nu mijn abonnement gewijzigd en is IPv6 weer ingeschakeld.

Mijn verzoek is dus wederom om IPv6 uit te zetten op mijn modem.

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Je kan bij de ip beveiliging de ipv6 prefix /56 als beveiliging instellen of inclusief prefix id /64 instellen.

Dan word elk ipv6 adres van jouw prefix / prefix ID doorgelaten en verder niemand anders.

Is dat niet een idee?

 

Bijvoorbeeld:

2001:db8:abcd:0012::/64

Bekijk in context

17 Reacties 17
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

geen of dit nog omgezet kan worden aangezien de gehele infrastructuur van modems ter zijner tijd overgaat op full dual stack

 

wat ik van een mod te horen kreeg :

Eigenlijk horen mensen met de ipv4-internet regel hedendaags ook gewoon een dualstack te krijgen na een abonnementswijziging en niet meer een ipv4-only profiel.

Piep de Muis
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Toch zou ik graag weer IPv4 zien op mijn modem. IPv6 is simpelweg te lastig icm het beheer van websites omdat je IP dan zowat dagelijks wijzigt. Die websites hebben IP beveiliging. Ik moet dan dagelijks via een hele omslachtige manier steeds mijn IP wijzigen in de beveiliging.

Als het een half jaar geleden kon, kan het nu toch ook? Belachelijk als het niet kan.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ipv6/4 hoort zeker niet dagelijks te wijzigen ik heb dat zelf ook niet en hou gewoon mijn ip's die ik nu heb meestal wel zoals ze zijn

 

 

mogelijk had je hiervoor ds lite 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik zal vraag neerleggen bij de Ziggo Moderator en vragen of ze je IPv6 willen uitschakelen.

 

Zal het z.s.m. worden opgepakt door een medewerker

Piep de Muis
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt, Dit zou heel fijn zijn.

Bart de Rooze

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Super dat je dit kunt regelen Dave! Ik wacht ook nog steeds op het uitzetten van IPv6. Kan je dit voor mij ook regelen?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik zal het voor jou ook even navragen, dan wordt die van jou ook omgezet. @Bart de Rooze 

Bart de Rooze

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ha Dave, alvast bedankt voor je moeite! 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Dave! bedankt voor het mentionen 🙂 Voor jou ga ik altijd aan de slag 🙂

Maar zo te zien staat het modem al wel op IPv4. @Piep de Muis zou je eens je modem willen herstarten en het nogmaals willen testen?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Graag gedaan @Jamyla  😉

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Je kan bij de ip beveiliging de ipv6 prefix /56 als beveiliging instellen of inclusief prefix id /64 instellen.

Dan word elk ipv6 adres van jouw prefix / prefix ID doorgelaten en verder niemand anders.

Is dat niet een idee?

 

Bijvoorbeeld:

2001:db8:abcd:0012::/64

Piep de Muis
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Jamyla Sorry voor de oponthoud, was een paar dagen weg. Maar het heeft gewerkt. Ik ben blij. fijn!

Piep de Muis
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Jamyla  Te vroeg gejuicht. Paar uur geleden zag ik nog dat ie na een herstart van het modem op een ipv4 stond maar nu ineens is ie toch weer teruggegaan naar ipv6. zeer vreemd

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

vermoedelijk is je modem aangepast naar full dual stack ter zijner tijd gaat alles naar die configuratie namelijk

Piep de Muis
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Full dual stack? Zegt me helemaal niks en ik wil het ook niet weten.

Ik ben vooral teleurgesteld dat het aanpassen naar ipv4 niet gelukt is,  terwijl dit een half jaar geleden nog prima kon. Heb nu het antwoord van @Random maar handmatig toegepast in de IP beveiliging van alle  websites. Aanvankelijk ondersteunde de beveiliging ipv6 niet maar nu blijkbaar wel. Ik zal het antwoord van Guido64 markeren als mijn oplossing. Neemt niet weg dat ik teleurgesteld blijf want ik geef echt de voorkeur aan ipv4.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

toch zal je dit bij ziggo vaker gaan zien ipv4 only wordt uitgefaseerd en alles gaat naar full dual stack dus uniek ipv6 en ipv4 adres 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Piep de Muis ,
 

Het klopt inderdaad dat je Full Dual Stack hebt op je modem. Hierdoor heb je de beschikking tot beide netwerken. 
Dus het vermoeden van @MR_CHIP , klopt inderdaad.
 

Je kunt zelf instellen hoe je hier gebruik van maakt.
Mocht je aanvullende vragen hebben over Full Dual Stack, stel ze gerust aan onze Community leden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic