Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Ericremijn
Level 1

IPv6 uitzetten

Beste Ziggo, 

Kunnen jullie IPv6 voor me uitzetten? Levert problemen op thuiswerken doordat IP adres constant wijzigt. IPv4 is stabieler gebleken.

Alvast dank.

Met vriendelijke groet, Eric.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
5 Reacties 5
Jan F.
Level 20

Bel de helpdesk en vraag om een IPv4 only adres.

0 Kudos
Ericremijn
Level 1
Topicstarter

Beste Jan, 

Ben even benieuwd of dat het Ziggo standpunt is, of een tip. Ik zie meerdere mensen het vraagstuk opgelost krijgen vanuit een melding in de community namelijk.

0 Kudos
Jan F.
Level 20

Nee, dit in mijn standpunt. Dit is een routineklus die door de helpdesk kan worden gedaan. Reacties van moderators kunnen enige tijd op zich laten wachten omdat ze door de voorraad vragen er vaak pas na 3 tot 4 dagen aan toe komen. De helpdesk doet het tijdens het telefoongesprek en is dus sneller. 

Het is ook mijn mening dat deze community er is om hulp te bieden bij problemen die buiten de normale scope van de helpdesk vallen. Tijd die moderators besteden aan routineklusjes gaat ten koste van probleemoplossingen.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Ericremijn 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Ik help je graag om het profiel op je modem te forceren naar IPv4 Only. Ik moet dit bij jou in 2 handelingen doen. De eerste stap is uitgevoerd en ik zal je een seintje geven als ook stap 2 is uitgevoerd. 

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Ericremijn 
Hierbij het seintje. Stap 2 is uitgevoerd! Binnen nu en maximaal 24 uur beschikt je modem over een IPv4 Only profiel. 

0 Kudos