1
Vraag
2
Reacties
Margah1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IPv6 uitschakelen

@Cecilia zou je mij kunnen helpen met het uitzetten van mijn IPv6? 
Dit is verplicht voor mijn nieuwe werk.

 

Ik heb vanmiddag een uur met een collega van je aan telefoon gezeten, maar het is hem niet gelukt. Hij had deze vraag ook nog nooit gehad. 
Vervolgens heeft hij mijn vraag maar doorgezet naar de Technische Dienst. 

Ik heb echter zelf een beetje zitten googlen en het is mij nu gelukt om de IPv6 uit te zetten als als mijn laptop verbonden is met de WiFi.

Maar als ik daarna de internetkabel (welke verplicht is voor het thuiswerk) weer aansluit en de test uitvoer, dan staat de IPv6 wel weer geactiveerd. 

Kun jij me verder helpen? Er is vanuit de recruiter haast bij om de screenshots van de goed uitgevoerde testen snel te ontvangen. 

BVD.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Margah1  als je het voor elkaar gekregen hebt ipv6 uit te zetten bij je wifi adapter kun je het dan niet op dezelfde manier bij de bedraadde verbinding?

Bekijk in context

5 Reacties 5
BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Hebben ze port forwarding nodig of mag je specifiek geen IPv6 gebruiken?

 

Als je specifiek geen IPv6 gebruiken mag kan je dat ook gewoon uitzetten op de netwerk adapter. Adapter opties en IPv6 vinkje weghalen.

Margah1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik denk Specifiek niet gebruiken! 
Er moet een rood kruis zichtbaar zijn als ik de IPv6 test doe. 

Zoals gezegd: Via WiFi instellingen is het me zelf gelukt om het vinkje uit te zetten bij IPv6.

Ik deed daarna de test en ik kreeg inderdaad een rood kruis.

 

Echter heb ik daarna mijn internetkabel weer in mijn laptop gedaan en de test nogmaals uitgevoerd en toen was het rode kruis verdwenen. Met andere woorden: Als ik via WiFi zou werken is mijn IPv6 nu uit, maar als ik via de kabel werk (en dat is verplicht) staat mijn IPv6 aan. Nu ben ik een totale leek op dit gebied, dus wellicht hoort het zo.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Margah1  als je het voor elkaar gekregen hebt ipv6 uit te zetten bij je wifi adapter kun je het dan niet op dezelfde manier bij de bedraadde verbinding?

Margah1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wow! Helemaal Top. 
Niet aan gedacht. Ik heb het vinkje daar nu ook uitgezet en net de test gedaan (met de kabel dus in mijn laptop) en ik heb een rood kruis! 🎉

 

Helemaal blij! 

Wat ik wel apart vind is dat de persoon vanmiddag bij Ziggo mij dit alles niet wist te vertellen en de technische dienst in heeft geschakeld. Maar het mij nu zelf, met behulp van google en jullie wel gelukt lijkt. 😳

 

Dank je wel! 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

soms heb je gewoon iemand nodig die je de weg wijst. Mooi dat het nu werkt zoals verwacht wordt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic