1
Vraag
2
Reacties
pluisje112

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

IPv6 uitschakelen

Goedemorgen!

Zou u voor mij IPv6 uit willen schakelen?

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 584Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @pluisje112,

Welkom op de Community! Zoals je vast weet hebben we tegenwoordig met IPv6 en IPv4 te maken.

Om IPv4 mogelijk te maken, moeten er 2 stappen worden gezet. Je krijgt daarom nu en in de middag een mail over IPv4. Als je die tweede mail hebt ontvangen, mag je het modem resetten. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70187Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19790Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 584Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @pluisje112,

Welkom op de Community! Zoals je vast weet hebben we tegenwoordig met IPv6 en IPv4 te maken.

Om IPv4 mogelijk te maken, moeten er 2 stappen worden gezet. Je krijgt daarom nu en in de middag een mail over IPv4. Als je die tweede mail hebt ontvangen, mag je het modem resetten. 

pluisje112
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt Erik!

Je zegt "Zoals je vast weet hebben we tegenwoordig met IPv6 en IPv4 te maken." En daarna zeg je "Om IPv4 mogelijk te maken, moeten er 2 stappen worden gezet."

Het lijkt alsof je IPv4 aan gaat zetten ipv IPv6 uit. Maar ik had al zowel IPv4 als IPv6. Of lees ik dat verkeerd? Hoe dan ook, IPv4 Only is wat ik graag zou willen.

Alvast bedankt!

Ik zie de mails wel verschijnen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70187Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19790Likes

"Het lijkt alsof je IPv4 aan gaat zetten ipv IPv6 uit. Maar ik had al zowel IPv4 als IPv6. Of lees ik dat verkeerd? Hoe dan ook, IPv4 Only is wat ik graag zou willen."

IPv4 staat altijd aan, alleen moet er in jou geval eerst een andere configuratie op het modem voordat die in IPv4 only gezet kan worden.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 584Oplossingen
  • 769Likes

Precies wat @Bert zegt @pluisje112 🙂

pluisje112
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Bert Ik zei zelf al dat voor mij IPv4 en IPv6 al beschikbaar was dus dat was me al duidelijk. In dit geval vind ik je opmerkingen in deze topic alleen maar een beetje ruis toevoegen.

Van de tekst "Om IPv4 mogelijk te maken" raakte ik even in de war omdat IPv4 al mogelijk is en werd ik even bang dat er iets verkeerds ingesteld zou worden. Iets wat ik al te vaak heb meegemaakt bij andere providers. (niet bij Ziggo 👍) Maar zoals ik het nu begrijp bedoelde je: "Om IPv4 Only mogelijk te maken". Dus dat klinkt goed!

Ik zie inmiddels geen IPv6 meer in de admin schermen! Thanks!!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70187Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19790Likes

@pluisje112 Je stelde een vraag: "Of lees ik dat verkeerd?" 

Ik zie toch duidelijk een vraagteken en heb daar een antwoord op gegeven en zie dat niet als ruis.

Sieuwert

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag heb ik contact gehad met de helpdesk om IPv6 te laten uitschakelen, wat ik nodig heb omdat de laptop die ik voor mijn werk gebruik wel een IPv6 adres krijgt maar het lijkt erop alsof het IPv6 adressen voor de DNS servers niet worden overgenomen. Op deze laptop ging dat eerder goed, maar na een migratie naar Windows 11 niet meer. Deze laptop heb ik nog tot oktober, dus na oktober wil ik weer gewoon over IPv6 kunnen beschikken.

De helpdesk gaf aan dat ze het wel konden uitschakelen, maar nooit meer konden inschakelen. Lijkt me vreemd, maar klopt dat verhaal?

MR_CHIP

Level 18
  • 9169Posts
  • 117Oplossingen
  • 3146Likes

ipv6 wordt uitgeschakeld doormiddel van een ipv4 only regel toe te voegen aan de bootfile van het modem

indien gewenst kan deze regel ook weer verwijderd worden, waarna het modem gewoon weer op ipv6 zou moeten terugvallen 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70187Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19790Likes

Alleen doet Ziggo dit in de basis 1 keer, anders blijven ze aan de gang met aan en uit.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 417Likes

Hi @Sieuwert

Wat gek dat je verschillende info krijgt via de klantenservice, mijn vraag is dan ook; waarom is IPv6 precies noodzakelijk? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic