1
Vraag
2
Reacties
Rexar

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

IPv6 uitschakelen

Hallo, ik zit al een tijdje te vloeken sinds ik op verschillende apps niet in kan loggen, ik heb van alles geprobeerd om het te fixen en ben uiteindelijk erachter gekomen dat het alleen gebeurt wanneer ik op wifi zit.

 

Na erover specifiek te googlen ben ik onder ogen gekomen dat IPv6 de boosdoener is sinds ik heb gezien dat ik dat ook ingeschakeld heb staan, zou het graag nu uitgeschakeld willen hebben!

 

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rexar
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb andere topics met hetzelfde DigiD inlog probleem uitgezocht, waarvan het probleem was opgelost na verandering van IPv6 naar IPv4.

 

Ik heb wifi direct uit mijn connectbox, met 2 wifi boosters. 

 

Ik heb IPv6 DS-Lite voor de duidelijkheid.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Een telefoontje naar de helpdesk kan uw probleem snel oplossen. Welke apps werken er in uw ervaring niet met IPv6?

Rexar
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan totaal nergens inloggen met mijn DigiD app, en apps als radio FM laden gewoon niet op wifi. 

skinkie

Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes

Het enige probleem waar ik in Windows van op de hoogte ben is dat Outlook niet functioneert op het moment dat je van netwerk wisselt, maar daarvoor wel IPv6 had. Ik zou dus bijna willen zeggen dat de routering van IPv6 op je interne netwerk niet goed gaat, want onder iedere andere voorwaarde zou je nooit op IPv6 uit komen als het wel zou werken.

 

Check vooral of deze website werkt: http://v6.testmyipv6.com/ 

Rexar
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Website is voor mij onbereikbaar!

skinkie

Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes

Hoe heb je vast kunnen stellen dat IPv6 dan de oorzaak is? Is de WiFi-verbinding direct uit je modem, of via een losse router?

Rexar
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb andere topics met hetzelfde DigiD inlog probleem uitgezocht, waarvan het probleem was opgelost na verandering van IPv6 naar IPv4.

 

Ik heb wifi direct uit mijn connectbox, met 2 wifi boosters. 

 

Ik heb IPv6 DS-Lite voor de duidelijkheid.

skinkie

Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes

Dan zou ik sterk adviseren dat iemand van Ziggo deze situatie in het lab na bouwt, want het klinkt namelijk als of de WiFi boosters de routering vernaggelen. En als je DS-Lite gebruikt... ja... dan valt er geen IPv6 uit te zetten, maar eigenlijk alleen IPv4 aan.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Rexar

Ik zie dat je kort na het doorlezen van alle tips bij onze helpdesk je verbinding hebt laten aanpassen naar IPV4.
Mocht je hierover nog aanvullende vragen hebben aan onze Community leden, laat het gerust weten 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic