Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Rexar
Level 2

IPv6 uitschakelen

Hallo, ik zit al een tijdje te vloeken sinds ik op verschillende apps niet in kan loggen, ik heb van alles geprobeerd om het te fixen en ben uiteindelijk erachter gekomen dat het alleen gebeurt wanneer ik op wifi zit.

 

Na erover specifiek te googlen ben ik onder ogen gekomen dat IPv6 de boosdoener is sinds ik heb gezien dat ik dat ook ingeschakeld heb staan, zou het graag nu uitgeschakeld willen hebben!

 

Alvast bedankt.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rexar
Level 2
Topicstarter

Ik heb andere topics met hetzelfde DigiD inlog probleem uitgezocht, waarvan het probleem was opgelost na verandering van IPv6 naar IPv4.

 

Ik heb wifi direct uit mijn connectbox, met 2 wifi boosters. 

 

Ik heb IPv6 DS-Lite voor de duidelijkheid.

Bekijk in context

0 Kudos
8 Reacties 8
Jan F.
Level 20

Een telefoontje naar de helpdesk kan uw probleem snel oplossen. Welke apps werken er in uw ervaring niet met IPv6?

0 Kudos
Rexar
Level 2
Topicstarter

Ik kan totaal nergens inloggen met mijn DigiD app, en apps als radio FM laden gewoon niet op wifi. 

0 Kudos
skinkie
Level 7

Het enige probleem waar ik in Windows van op de hoogte ben is dat Outlook niet functioneert op het moment dat je van netwerk wisselt, maar daarvoor wel IPv6 had. Ik zou dus bijna willen zeggen dat de routering van IPv6 op je interne netwerk niet goed gaat, want onder iedere andere voorwaarde zou je nooit op IPv6 uit komen als het wel zou werken.

 

Check vooral of deze website werkt: http://v6.testmyipv6.com/ 

0 Kudos
Rexar
Level 2
Topicstarter

Website is voor mij onbereikbaar!

skinkie
Level 7

Hoe heb je vast kunnen stellen dat IPv6 dan de oorzaak is? Is de WiFi-verbinding direct uit je modem, of via een losse router?

0 Kudos
Rexar
Level 2
Topicstarter

Ik heb andere topics met hetzelfde DigiD inlog probleem uitgezocht, waarvan het probleem was opgelost na verandering van IPv6 naar IPv4.

 

Ik heb wifi direct uit mijn connectbox, met 2 wifi boosters. 

 

Ik heb IPv6 DS-Lite voor de duidelijkheid.

0 Kudos
skinkie
Level 7

Dan zou ik sterk adviseren dat iemand van Ziggo deze situatie in het lab na bouwt, want het klinkt namelijk als of de WiFi boosters de routering vernaggelen. En als je DS-Lite gebruikt... ja... dan valt er geen IPv6 uit te zetten, maar eigenlijk alleen IPv4 aan.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Rexar

Ik zie dat je kort na het doorlezen van alle tips bij onze helpdesk je verbinding hebt laten aanpassen naar IPV4.
Mocht je hierover nog aanvullende vragen hebben aan onze Community leden, laat het gerust weten 🙂 

0 Kudos