1
Vraag
2
Reacties
Radj90

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IPv6 uitschakelen

Beste,

 

Ik mis wat instellingen in mijn connectbox om mijn camera te kunnen gebruiken.

Opties zoals UPnP en Port forwarding heb ik niet, waardoor ik deze functies niet kan gebruiken.

Inmiddels heb ik gelezen dat IPv6 hievoor uitgeschakeld moet worden op mijn modem.

De klantenservices zegt dit gedaan te hebben, echter heb ik na 48 uur nog steeds niet de beschikking over deze functies.

Klantenservice verwijst mij nu door naar deze community want zij kunnen mij niet verder helpen....

 

Wie o wie kan mij helpen zodat ik verder kan.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Er kan maar één modem onder jouw abonnement actief staan. Het modem dat je nu gebruikt moet deze instelling dus oppakken, ons systeem kan dit verzoek niet doorsturen naar je oude modem als deze niet langer onder jouw abonnement actief staat. 

 

Voor de zekerheid heb ik de IPv4 optie nog eens uitgeschakeld en opnieuw toegevoegd @Radj90. Binnen 24 uur (maar vaak sneller) is dit opnieuw verwerkt. Wil je het dan nog eens testen? Mocht je de optie dan niet zien haal dan voor de zekerheid je modem nog even 30 seconden van de stroom. Daarna nog geen succes? Dan hoor ik het graag! 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan dit voor je uitvoeren.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Radj90
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gedaan!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Radj90 welkom op de Ziggo Community. Ik ben even de materie ingedoken. 

Gaat dit 'toevallig' over camera's? Of Port Forwarding inschakelen? Want zoals je inderdaad is aangegeven, staan de instellingen op je modem al op IPV4. Dus ik denk dat het ergens anders misloopt. 

Kan je anders een aangeven wat je op je scherm ziet? 

Radj90
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat klopt inderdaad.

 

Zie de bijlage voor wat ik nu zie op het scherm.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Radj90 dankje voor de toelichting. Wat ontzettend merkwaardig zeg. Ik zie wel degelijk dat die optie uitgezet is. Vreemd.

Kan je je modem eens naar de fabrieksinstellingen terugzetten (middels het ''pinnetje'' achterop het modem) en ons dan even een seintje geven als het dan nog steeds niet goed is?

Radj90
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Besta @Jacob ,

 

Ik snap er werkelijk niks meer van. Fabrieksinstellingen gedaan en de wizard doorlopen. Helaas nog steeds niet de opties die ik zou moeten zien 😞

Radj90
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik vraag me wel af of de juiste modem is aangepast.

Mijn modem is een tijd geleden wel vervangen ivm defect.

Is dit misschien aan de hand?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Er kan maar één modem onder jouw abonnement actief staan. Het modem dat je nu gebruikt moet deze instelling dus oppakken, ons systeem kan dit verzoek niet doorsturen naar je oude modem als deze niet langer onder jouw abonnement actief staat. 

 

Voor de zekerheid heb ik de IPv4 optie nog eens uitgeschakeld en opnieuw toegevoegd @Radj90. Binnen 24 uur (maar vaak sneller) is dit opnieuw verwerkt. Wil je het dan nog eens testen? Mocht je de optie dan niet zien haal dan voor de zekerheid je modem nog even 30 seconden van de stroom. Daarna nog geen succes? Dan hoor ik het graag! 

Radj90
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Monica,

 

Geen idee hoe, maar wat je hebt gedaan werkt!

Modem heeft zichzelf herstart en ik zie nu alle opties!

 

Super bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic