Vraag
Reacties
Oplossing
kappelman
Level 1

IPv6 uitschakelen

Hi,

 

Is het mogelijk IPv6 uit te schakelen in verband met wat gekke probleemjes met VPNs?

 

Groet,

Mark

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @kappelman. Duidelijk verhaal! Ik heb de benodige acties hiervoor uitgezet, binnen 48 uur zou het geregeld moeten zijn. Ik ben benieuwd of je die gekke probleempjes daarna nog ervaart. Houd je ons op de hoogte? 

Bekijk in context

0 Kudos
7 Reacties 7
KBX458
Oud Community-lid

Als postcode en huisnummer in je community-profiel staan, 

kan een moderator dit vast voor je regelen.

0 Kudos
kappelman
Level 1
Topicstarter

Deze staat in mijn profiel. Ik wacht het even rustig af.

 

0 Kudos
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @kappelman, welkom op de Ziggo Community. Wat voor problemen ervaar je precies met de VPN? Ik heb je verbinding gecontroleerd en zie dat dit op dit moment een zogeheten Dual Stack verbinding is. Je hebt zowel een IPv4 als een IPv6 adres. In tegenstelling tot een DS-lite (Dual Stack lite) verbinding deel je niet een IPv4 adres. In theorie zou je met de Dual Stack verbinding geen problemen mogen ervaren omdat je een eigen IPv4 adres hebt. 

Wat mij trouwens ook opviel is dat er op dit moment een storing in je regio is. Zie ook ziggo.nl/storing

0 Kudos
kappelman
Level 1
Topicstarter

Goedemorgen Anne, het internet doet het 'prima' dus die storingsmelding klopt niet helemaal. Mijn VPN wil soms niet connecten. Op mijn werk geeft men aan dat het misschien door IPv6 komt.

 

Na de modemwissel (begin van de zomer) is dit begonnen - daarnaast heb ik soms DNS-problemen. Ik draai een PiHole (als DHCP/DNS) om hier voldoende grip op te houden, maar doordat het modem IPv6 DNS-en (die dus langs de PiHole gaan) uitgeeft heb ik hier onvoldoende grip op om het issue te pin-pointen.

 

Ik begreep dat ik via het forum een aanvraag moet doen om IPv6 uit te laten zetten.

 

0 Kudos
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @kappelman. Duidelijk verhaal! Ik heb de benodige acties hiervoor uitgezet, binnen 48 uur zou het geregeld moeten zijn. Ik ben benieuwd of je die gekke probleempjes daarna nog ervaart. Houd je ons op de hoogte? 

0 Kudos
kappelman
Level 1
Topicstarter

Hi @Monica Dank. Ik kreeg per mail een bericht over een order. Ik ga er vanuit dat dat met jouw actie te maken heeft. Ik zal het in de gaten houden. 

0 Kudos
kappelman
Level 1
Topicstarter

De verbinding is zojuist overgegaan op IPv4 solo. Ben benieuwd.

0 Kudos