1
Vraag
2
Reacties
fbq

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IPv6 uitschakelen

Kan IPv6 uitgeschakeld worden en hoe zou ik dat kunnen doen?

Vanwege thuiswerken zou via IPv4 moeten volgens de helpdesk van het werk.

Alvast bedankt voor de informatie / actie! 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
jaapkatoen

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen,

 

Zou ik mogen vragen wat je precies moet doen van het werk? In principe kun je met IPv6 gewoon alles op het netwerk wat je ook met IPv4 kunt.

 

Mocht een bepaalde website van het werk echt alleen te benaderen zijn via IPv4, dan kun je contact opnemen met de helpdesk van Ziggo. Zij kunnen je modem omzetten naar een zogenoemde IPv4 only modus. Die ervoor zorgt dat al het verkeer over IPv4 loopt.

 

Ik hoop je vraag zo voldoende te hebben beantwoord!

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @fbq
Bij deze heb ik het profiel op je modem gepusht naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en maximaal 24 uur verwerkt 🙂

Bekijk in context

6 Reacties 6
jaapkatoen

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen,

 

Zou ik mogen vragen wat je precies moet doen van het werk? In principe kun je met IPv6 gewoon alles op het netwerk wat je ook met IPv4 kunt.

 

Mocht een bepaalde website van het werk echt alleen te benaderen zijn via IPv4, dan kun je contact opnemen met de helpdesk van Ziggo. Zij kunnen je modem omzetten naar een zogenoemde IPv4 only modus. Die ervoor zorgt dat al het verkeer over IPv4 loopt.

 

Ik hoop je vraag zo voldoende te hebben beantwoord!

fbq
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen,

Mijn vrouw werkt via de pc voor een klantenservice dienst, dus bellen enz, maar voornamelijk met het bellen zijn problemen.

We zullen de helpdesk benaderen, bedankt voor je reactie!

jaapkatoen

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geen enkel probleem. Mocht je er nog niet uit komen laat het dan gerust weten. Zouden u misschien mijn reactie als oplossing willen markeren? Dan kan ik mijn community credits ook weer iets uitbreiden.

 

Alvast bedankt!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @fbq
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Ik zie dat je gelijk in de telefoon bent geklommen naar aanleiding van de tip van @jaapkatoen. Als ik je gegevens controleer dan staat je modem ingesteld op IPv6. Het profiel op je modem is dus niet door mijn collega's geconfigureerd naar IPv4 Only. Is het op een andere wijze opgelost voor het thuiswerken of kan ik je hier nog bij helpen?

fbq
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je bericht Cecilia, ik heb idd 2x telefonisch contact gehad met je collega's.

In het laatste gesprek gaf je collega aan dat in bridge modus IPv4 zou zijn, dus leek mij daarmee de kous af.

Zou je nog even willlen check of het nog steeds op IPv6 staat ingesteld en zonodig willen aanpassen naar IPv4 Only?

 

Alvast bedankt voor je hulp!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @fbq
Bij deze heb ik het profiel op je modem gepusht naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en maximaal 24 uur verwerkt 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic