1
Vraag
2
Reacties
elmer24

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IPv6 uitschakelen

Beste,

 

Mijn werkgever (bank) vereist dat ik IPv6 uitzet. Graag uitzetten op mijn router. 

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Elmer Sachteleben

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

IPv6 globaal uitschakelen op de eRouter is niet meer mogelijk.

 

Om na te gaan of Dual-Stack Lite (CGNAT) actief is, kun je de eerste helft van je WAN IPv4-adres vermelden?

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Met een eigen router kun je zelf bepalen of je IPv6 wilt gebruiken, je kunt dit op ieder gewenst moment uitschakelen. Belangrijkste is dat je router mode configureert op de AP's voordat je bridge mode aanvraagt voor het modem, niet andersom. Voor het aanvragen van bridge mode kun je dit formulier gebruiken.

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

IPv6 globaal uitschakelen op de eRouter is niet meer mogelijk.

 

Om na te gaan of Dual-Stack Lite (CGNAT) actief is, kun je de eerste helft van je WAN IPv4-adres vermelden?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

En anders je modem in bridge (laten) zetten, eigen router (die je werkgever dan betaald) er achter met IPV6 uit.

elmer24
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bridge modus heeft sowieso mijn voorkeur, omdat we net een Mesh systeem hebben aangeschaft (dat nu in AP mode staat).

 

Over de opmerking van de bridge modus: mocht de ziggo router in deze modus worden gezet, moet volgens deze pagina (https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/bridge-modus/stappenplan-bridge-modus#/overige-mod...) eerst ingesteld worden of IPv6 aan/uit moet, voordat je dit doet. Klopt dat?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Met een eigen router kun je zelf bepalen of je IPv6 wilt gebruiken, je kunt dit op ieder gewenst moment uitschakelen. Belangrijkste is dat je router mode configureert op de AP's voordat je bridge mode aanvraagt voor het modem, niet andersom. Voor het aanvragen van bridge mode kun je dit formulier gebruiken.

elmer24
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt! Dan ga ik dat doen.

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@elmer24 

Blijkbaar vraagt niemand zich af waarom je werkgever wil dat je IPv6 uitzet. Dat zou mijn eerste vraag zijn. Wat is  het onderliggende probleem ? Heeft de bank zijn spulletjes niet voor elkaar zodat jij  gedwongen bent IPv6 uit te schakelen, terwijl de hele wereld bezig is over te gaan naar IPv6 ?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Bij banken en gemeentes gaan implementaties nooit snel.

En overgaan naar IPV6 daar zijn ze al 10 jaar mee bezig. 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Als je werkgever geen IPv6 heeft is er geen probleem toch dat jij het wel hebt. Hebben ze wel IPv6 dan moeten ze het op de juiste manier implementeren, en zou er ook geen probleem moeten zijn. Dus idd, wat is het issue hier?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic