1
Vraag
2
Reacties
Unnoticed5656

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IPv6 uitschakelen ivm port forwarding

Beste Ziggo Community,

 

Ik heb geen opties voor port forwarding in mijn Ziggo Connectbox. Als ik andere berichten lezen, dan IPv6 moet uitschakeld worden. Kan iemand van Ziggo mijn helpen? Mijn postcode en huis nummer zit in mijn profile.

 

Dank u wel!!

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 6622Posts
  • 574Oplossingen
  • 2995Likes

Hallo @Unnoticed5656

Welkom op de Ziggo Community. Ik het ondertussen voor je geregeld. IPv6 wordt uitgezet en je hebt straks enkel IPv4, hiervan ontvang je straks ook per e-mail nog een bevestiging. Als je vragen hebt met het instellen van port forwarding, laat het weten! 

Bekijk in context

9 Reacties 9
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 11218Posts
  • 672Oplossingen
  • 4214Likes

De eRouter-configuratie moet worden aangepast van IPv6 Dual-Stack Lite naar IPv4 Only, daarna zijn NAT-instellingen als port forwarding en DMZ beschikbaar.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit regelen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 6622Posts
  • 574Oplossingen
  • 2995Likes

Hallo @Unnoticed5656

Welkom op de Ziggo Community. Ik het ondertussen voor je geregeld. IPv6 wordt uitgezet en je hebt straks enkel IPv4, hiervan ontvang je straks ook per e-mail nog een bevestiging. Als je vragen hebt met het instellen van port forwarding, laat het weten! 

Unnoticed5656
topicstarter
Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank u wel @Folkert , Ik zie al dat de opties van port forwarding beschikbaar zijn. Heel snel opgelost !!
Kort vraag, als ik naar http://test-ipv6.com/ ga dan zie ik IPv6 is actieve zijn. Neemt het tijd om deactiveren? Weet niet indien het proleem geeft met port forwarding of niet.
Dank u wel en fijne dag verder.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 11218Posts
  • 672Oplossingen
  • 4214Likes

Waarschijnlijk is de configuratie omgezet van Dual-Stack Lite naar Full Dual-Stack. Dit geeft geen problemen met port forwarding, dat alleen betrekking heeft op IPv4.

robinjoo19
Expert
Expert
  • 2882Posts
  • 41Oplossingen
  • 909Likes

in de toekomst wordt iedereen overgezet op full dual stack al kan dat nog enige tijd duren helaas maar gaat de goede kant op

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 11218Posts
  • 672Oplossingen
  • 4214Likes

Op 27-6 is project Prime Time (migratie van de CMTS's in voormalig UPC-gebied naar het provisioning-systeem van voormalig Ziggo-gebied, met bijbehorende nieuwe boot files (bac10x000106yyyyyyyyyyyy, y = CM MAC)) voltooid en is FMC (eigen modem activeren) voor alle klanten beschikbaar, ik ben benieuwd of Full Dual-Stack nu ook (volledig) beschikbaar is in router mode.

robinjoo19
Expert
Expert
  • 2882Posts
  • 41Oplossingen
  • 909Likes

het is nu nog niet  overal gelijk mogelijk

ze wouden daar eerst mee wachten tot project prime time was afgerond wat inderdaad onlangs intern is afgerond

 

 

ziggo

Het PrimeTime project is nu afgerond en we verwachten dat er vanaf nu ook weer tijd gemaakt gaat worden om mensen (terug) over te zetten naar Full DS. Nog even geduld!

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 11218Posts
  • 672Oplossingen
  • 4214Likes

@robinjoo19 Dank je, die laatste mededeling had ik nog niet gezien, deze wijziging zal vermoedelijk ook stapsgewijs per CMTS gaan plaatsvinden.

robinjoo19
Expert
Expert
  • 2882Posts
  • 41Oplossingen
  • 909Likes

dat klopt die was nog niet publiekelijk bekend gemaakt 😉

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.