1
Vraag
2
Reacties
twom

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IPv6 uitschakelen interne netwerk

Hoi,

In mijn thuisnetwerk heb ik een rasberry pi draaien met een webserver (p1 meter). Ik heb het mac adres ingevoerd en een vast ip adres gekoppeld in het menu in de modem. Dat werkte eerst, maar sinds enkele dagen blijft de modem maar een ipv6 adres toekennen.

Waarom wordt de setting dat het een vast ip adres moet krijgen niet toegepast?

En kan als wellicht simpele oplossing het toekennen van ipv6 adressen in mijn interne netwerk worden uitgezet?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 14
Expert
  • 981Posts
  • 109Oplossingen
  • 572Likes

Zelf heb ik een RaspberryPi met DSMR-reader aan mijn P1-poort van de “slimme” meter gekoppeld. Mijn Raspberry Pi krijgt van mijn modem vaste lokale IPv4 en IPV6 adressen en werkt normaal en is zowel via IPv4 en IPv6 te bereiken.

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18055Posts
  • 1175Oplossingen
  • 8226Likes

IPv6 staat los van (een statische lease voor) IPv4, het ene kan in principe niet het andere veroorzaken. IPv6 globaal uitschakelen op de eRouter van het modem (c.q. IPv4 Only) is sinds circa een half jaar niet meer mogelijk.

Wat geeft ip a of ifconfig -a aan op de Raspberry Pi, wordt hier een IPv4-adres getoond? Zo ja, is dit adres bereikbaar vanaf een ander apparaat?

Karel.

Level 14
Expert
  • 981Posts
  • 109Oplossingen
  • 572Likes

Zelf heb ik een RaspberryPi met DSMR-reader aan mijn P1-poort van de “slimme” meter gekoppeld. Mijn Raspberry Pi krijgt van mijn modem vaste lokale IPv4 en IPV6 adressen en werkt normaal en is zowel via IPv4 en IPv6 te bereiken.

twom
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heren, dank voor de snelle reacties. Ik heb even wat beter gekeken en de fout gevonden. Lag bij mezelf 🙈

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18055Posts
  • 1175Oplossingen
  • 8226Likes

Fijn om te lezen, kun je aangeven wat het probleem was en hoe je het hebt opgelost?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic