Hallo,
Gisteren begreep ik dat de snelheden van mijn abonnement zijn verhoogd (algemene verhoging). Om dit door te voeren zou je je modem moeten herstarten, dus dat heb ik gedaan (inmiddels zou ik willen dat ik er vanaf was gebleven).
Sindsdien is namelijk met geen mogelijkheid meer mijn Hurricane Electric IPv6 tunnel aan de praat te krijgen. Het verkeer vertrekt wel mijn router naar het tunnel endpoint, maar ik zie nooit replies.
Ik vermoed dat het modem door mijn herstart ook een firmware upgrade heeft gekregen. Na mijn herstart is de verbinding namelijk 2x weggevallen, kort daarna. Alsof het modem na het binnenhalen van de firmware zelf nog een keer herstart heeft.
Iets meer context: Ik heb een Ziggo UBC1318ZG modem in bridge mode. Ik heb een eigen router waarom een HE ipv6 tunnel is geconfigureerd, aangezien Ziggo dat nog (steeds) niet native aanbiedt. Ik heb van alles nagekeken en geprobeerd (en het modem nog een paar keer herstart), maar mijn conclusie is dat het verkeer wel goed mijn eigen router verlaat, maar vervolgens door het modem gedropped wordt, of dat de replies niet meer bij mijn router aankomen.
Ik weet dat er mensen zijn die eenzelfde soort setup gebruiken en vraag mij af of deze dezelfde problemen hebben. Daarnaast lijkt er toch echt een probleem in de update van dit modem te zitten wat mijn IPv6 functionaliteit nu stuk heeft gemaakt.
Wat mij ook opvalt is wanneer ik op mijn modem inlog, dat daar blijft staan (in rode letters): Internet (Bezig met registeren). Hoewel de rest wel gewoon werkt, lijkt deze status dus ook niet helemaal te kloppen. Ik kan mij niet herinneren dat dit eerder ook zo was, dat was mij vast wel opgevallen denk ik.
De servicedesk bellen voor dit soort zaken is zinloos weet ik inmiddels, dus ik hoop via deze weg wat verder te komen.
Iemand hetzelfde probleem toevallig?