Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dus het is nog niet gefixed?
efok wrote:
Dus het is nog niet gefixed?
Als ik zo @Mark Ziggo zijn quote lees met “Het is de titel van het probleemticket, welke _onder_ de lijst met ‘opgeloste problemen’ staat.” doet vermoeden van niet 😕 Bij mij zijn alle tunnels in ieder geval nog traag t.o.v mijn 250/25 up/downlink,
Dit is wat er staat:
2.3.496 GRE: Poor Throughput for Non-Terminating GRE Tunnel Modem does not support GRE tunnels that are passing through the device.
Daar moeten we het mee doen en dat valt niet te fixen.
Wat ik vet heb gemaakt is de conclusie van de ontwikkelaars van de modem software, anders kan ik het niet lezen.
@Mark Ziggo Is er al iets meer te melden in dit topic? Ik ben ook HE.net-gebruiker voor IPv6 in bridge modus. Op dit moment op een EPC3928, maar daarmee ervaar ik recent problemen (zie https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/10-15-packetloss-tussen-modem-en-83-83-232-1-52308). Zou er een modemswap plaatsvinden, dan loop ik ook meteen tegen het probleem in deze thread aan.
Behalve de conclusie dat het modem deze tunnels blijkbaar niet ondersteunt heb ik geen nieuws. Je zult na een modemswap inderdaad tegen deze problemen aanlopen vrees ik.
Mark Ziggo wrote:
Behalve de conclusie dat het modem deze tunnels blijkbaar niet ondersteunt heb ik geen nieuws. Je zult na een modemswap inderdaad tegen deze problemen aanlopen vrees ik.
Uit je post van een maand geleden maakte ik juist op dat je dacht dat er een fix in een recente update zat. Kun je toelichten waarom je nu denkt dat dit niet zo is en dat dit bovendien een limitatie zou zijn van dit modem?
Ik lees nu net deze topic, maar ik heb een jaar of wat geleden precies hetzelfde meegemaakt. Ik heb het ook uitgebreid beschreven in dit forum, maar helaas is deze topic verdwenen. Hmm, dat geeft te denken.
Korte samenvatting: op een stokoud ubee modem (zonder wifi, bridge modus only) ging het goed, en met het nieuwe modem was het waardeloos. Ook ik heb gezien dat het puur zit in het knijpen van protocol 41, en niet in de verbinding naar Hurricane Electric, want ook naar mijn eigen tunnelbroker was het niet vooruit te slaan.
Ik heb zelfs een tooltje gevonden waarmee je willekeurige data kon streamen over willekeurige protocollen, en zag ook daar het knijpen van protocol 41.
Als alternatief gebruik ik nu een Wireguard tunnel, die IPv6 over UDP tunnelt. Ik routeer daarmee een aantal /64’s uit een /48 van een zakelijk Vodafone glasvezelnetwerk naar mijn Ziggo thuisnetwerk.
Niet iedereen is in die positie om dat te kunnen doen, dus hopelijk doet Ziggo er iets aan.
Misschien kan het weer wel met dat nieuwe Giganet modem, dat binnenkort leverbaar wordt in mijn wijk.
@pimzand schreef: “Ik lees nu net deze topic, maar ik heb een jaar of wat geleden precies hetzelfde meegemaakt. Ik heb het ook uitgebreid beschreven in dit forum, maar helaas is deze topic verdwenen. Hmm, dat geeft te denken.”
Dat topic kan zo teruggezet worden door een Ziggo moderator als je dat graag wil.
Vroeger werden, voor het overzicht, afgesloten topics op zolder gelegd, dat gebeurd niet meer, nu komen ze in het archief wat open blijft.
Dit is je topic, wat als je het aanklikt in de URL de woorden community-zolder ziet.
Bedankt @Be rt .
Ik zou graag een moderator willen vragen om de topic tenminste voor mijzelf weer zichtbaar te maken.
qqq wrote:
Uit je post van een maand geleden maakte ik juist op dat je dacht dat er een fix in een recente update zat. Kun je toelichten waarom je nu denkt dat dit niet zo is en dat dit bovendien een limitatie zou zijn van dit modem?
De lezing van Gogolathome klinkt plausibel, ik heb alleen geen direct contact met de partij die deze notities maakt dus ik kan het niet navragen.
Gogolathome wrote:
Dit is wat er staat:
2.3.496 GRE: Poor Throughput for Non-Terminating GRE Tunnel Modem does not support GRE tunnels that are passing through the device.
Daar moeten we het mee doen en dat valt niet te fixen.
Wat ik vet heb gemaakt is de conclusie van de ontwikkelaars van de modem software, anders kan ik het niet lezen.
pimzand wrote:
Ik zou graag een moderator willen vragen om de topic tenminste voor mijzelf weer zichtbaar te maken.
Zelfde conclusie, alleen is ‘niet ondersteund’ wel wat anders dan ‘wordt afgeknepen’. Die laatste suggereert het bewust tegenwerken van dit protocol en dat is niet aan de orde.
Wel, ik zeg ook niet ‘wordt bewust afgeknepen’. Ik ga uit van ‘afgeknepen door bugs of misconfiguraties’. Om dan ‘niet ondersteund’ te concluderen is wel erg vrijblijvend. Moet een IP protocol worden ‘ondersteund’ om niet te worden afgeknepen? Het zijn gewoon IP pakketjes met een bepaald protocol nummer in de IP header, die geen betekenis heeft voor het modem. Er valt dus niets te ondersteunen, de pakketten hoeven alleen te worden afgeleverd aan het achterliggende netwerk.
Hier is een lijst van alle IP protocollen:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_IP_protocol_numbers
Het zou wat zijn als die allemaal individueel expliciet ondersteund moesten worden.
@Mark Ziggo ik heb na modem-omruil inderdaad last van exact dit probleem. Ik begrijp ook dat het niet jouw verwachting is dat er ooit een fix komt voor de Arris Connectbox.
Graag zou ik vaststellen of deze bug ook in jullie nieuwere Connectbox Giga modems zit. Dat helpt jullie met kennis over known issues en mij om te bepalen of ik hier ook nog last van blijf houden zodra giganet is uitgerold in mijn omgeving. Kun je mij zo’n modem toesturen voor een test?
@qqq ik heb al een tijdje de ConnectBox Giga, in dit modem heb ik geen last meer van het beschreven issue.
Goed om te horen! Helaas nog geen GigaNet hier en zie het nog niet snel gebeuren. Is een omruil dan misschien mogelijk of wordt het wachten totdat GigaNet hier komt?
Ern st wrote:
@qqqik heb al een tijdje de ConnectBox Giga, in dit modem heb ik geen last meer van het beschreven issue.
Dank!
Hi @MasterWayZ en @qqq, een Connectbox Giga kan ik niet zomaar leveren we hebben de voorraad daarvan hard nodig voor de klanten die een Gigabit abonnement afnemen. In plaats daarvan heb ik wel een ander modem (de Ubee UBC1318ZG) waarbij het ook beter zou moeten gaan, maar daar zit geen wifi chip in. Je kunt er natuurlijk wel een router/AP achter plaatsen en daarbij eventueel ook het modem in bridge zetten.
Hebben jullie daar interesse in? Geldt ook voor alle anderen die dit probleem ervaren natuurlijk.
Ik zou toehappen.
Mark Ziggo wrote:
Hi @MasterWayZ en @qqq, een Connectbox Giga kan ik niet zomaar leveren we hebben de voorraad daarvan hard nodig voor de klanten die een Gigabit abonnement afnemen. In plaats daarvan heb ik wel een ander modem (de Ubee UBC1318ZG) waarbij het ook beter zou moeten gaan, maar daar zit geen wifi chip in. Je kunt er natuurlijk wel een router/AP achter plaatsen en daarbij eventueel ook het modem in bridge zetten.
Hebben jullie daar interesse in? Geldt ook voor alle anderen die dit probleem ervaren natuurlijk.
@Mark Ziggo zitten hier extra kosten aan verbonden? Daar kan ik zo niks over vinden. Als dat niet zo is, dan lijkt mij het een goed idee! Hoe gaat dat in zijn werking?
Mark Ziggo wrote:
In plaats daarvan heb ik wel een ander modem (de Ubee UBC1318ZG) waarbij het ook beter zou moeten gaan, maar daar zit geen wifi chip in. Je kunt er natuurlijk wel een router/AP achter plaatsen en daarbij eventueel ook het modem in bridge zetten.
Hebben jullie daar interesse in? Geldt ook voor alle anderen die dit probleem ervaren natuurlijk.
Dat vind ik een heel mooi aanbod! Ik kom graag in aanmerking. Ik denk dat niemand de WiFi chip zal missen, want iedereen die problemen ondervindt met IPv6 tunneling zal het modem in bridge modus gebruiken.
Het lijkt er ook op dat we het modem kunnen blijven gebruiken als we willen/kunnen overstappen naar een gigabit abonnement.
Nee hoor daar zijn geen kosten mee gemoeid, ik stuur een Ubee naar jullie toe @MasterWayZ en @pimzand!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.