1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Ern st

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

IPv6 tunnel langzaam naar overstap connect box

Na overstap op de connect box (Arris TG2492LG-ZG) in bridge mode is mijn Hurrican Electric IPv6 tunnel traag. Komt nu maximaal ca. 13Mbit/s downstream doorheen. Met het vorige modem Cisco EPC3928 kwam ik hier gewoon op 200+ Mbit/s.

Om even uit te sluiten dat er problemen zijn bij Hurricane Electric heb ik een tunnel naar een machine in AWS opgezet. Als ik hier een 6in4 tunnel maak (proto 41) haal ik hier dezelfde 13Mbit/s downstream. Zet ik deze om naar GRE (proto 47) haal ik de volledige 250mbit/s. Ook IPSEC werkt gewoon naar behoren.

Is het een bekend issue dat protocol 41 verkeer geratelimit wordt op de Arris modems?

Onderstaand testje zoals uitgevoerd hierbij wordt een 6in4 en GRE tunnel opgezet tussen dezelfde machines.

#Opzetten 6in4 en GRE tunnel (ander kant heeft adres :2)

ip tunnel add 6in4 mode sit remote n.n.n.n ttl 255
ip addr add fd00:1::1/64 dev 6in4
ip link set 6in4 mtu 1480 up

ip tunnel add gre mode gre remote n.n.n.n ttl 255
ip addr add fd00:2::1/64 dev gre
ip link set gre mtu 1476 up


# test over sit tunnel ( 6in4 )
root@aws:/# iperf -V -c fd00:1::2
------------------------------------------------------------
Client connecting to fd00:1::2, TCP port 5001
TCP window size: 45.0 KByte (default)
------------------------------------------------------------
[ 3] local fd00:1::1 port 35622 connected with fd00:1::2 port 5001
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[ 3] 0.0-10.1 sec 16.5 MBytes 13.7 Mbits/sec

# test over gre tunnel
root@aws:/# iperf -V -c fd00:2::2
------------------------------------------------------------
Client connecting to fd00:2::2, TCP port 5001
TCP window size: 45.0 KByte (default)
------------------------------------------------------------
[ 3] local fd00:2::1 port 33472 connected with fd00:2::2 port 5001
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[ 3] 0.0-10.0 sec 291 MBytes 243 Mbits/sec
255 Reacties 255
Meldingen
Aan Uit
xupaddy

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Mark Ziggo, I also encountered the 6in4 speed problem while working from home. Could I exchange my Arris for a Ubee modem?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Ofcourse @xupaddy, a Ubee non-wifi modem is on its way to you. The Arris Connectbox can be returned to us in the same box using the address in my previous post (above).

felix_

Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hi @Mark Ziggo ,

Internet is super stabiel, geen enkele klachten meer. Dank voor de vervanging van het modem!

Ik kreeg vreemd genoeg vandaag een bericht van jullie dat mijn ‘splinternieuwe’ Connectbox binnen een paar dagen bezorgd wordt en dat mijn huidige modem binnen 14 dagen wordt gedeactiveerd.

Ik heb nog geen track & trace ontvangen, zou jij mij wellicht hier meer over kunnen vertellen? Uiteraard wil ik graag de Ubee behouden, ben momenteel erg tevreden 

Groet Felix


Zie hier de email:

Persoonlijke gegevens zijn uit deze screenshot weggelaten.
Smokeping vanuit een Microsoft Azure datacenter, max 21.6ms ping, 0.00% packet loss de afgelopen 12 dagen. Mooi apparaat hoor die Ubee!

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Hi @felix_ - De mail kun je als niet verzonden beschouwen. Iedere klant die in de afgelopen tijd een nieuw modem heeft ontvangen heeft dezelfde e-mail gekregen als jij… 

Fijn dat de Ubee goed bevalt!

Tampert2020

Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Mark Ziggo Zou je mij ook een Ubee kunnen sturen? 

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10417Posts
  • 597Oplossingen
  • 2982Likes
Tampert2020 wrote:

@Mark Ziggo Zou je mij ook een Ubee kunnen sturen? 

dit topic gaat niet over het probleem dat @Tampert2020  ervaart  https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-ruilen-voor-ubee-ubc1318zg-66403

beter om het bij je eigen topic te houden gezien jij last heb van een hoge latency en dit topic gaat over problemen met de ipv6 6in4 tunnel 

zo blijft het community overzichtelijk

Tampert2020

Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Er zijn in dit topic meerdere mensen die niet de TS zijn die een Ubee modem hebben aangevraagd. En aangezien er geen medewerker van Ziggo in dat topic reageert dacht ik, ik probeer het hier.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10417Posts
  • 597Oplossingen
  • 2982Likes
Tampert2020 wrote:

Er zijn in dit topic meerdere mensen die niet de TS zijn die een Ubee modem hebben aangevraagd. En aangezien er geen medewerker van Ziggo in dat topic reageert dacht ik, ik probeer het hier.

dat klopt meer die hebben problemen met de ipv6 6in4

en bij jou gaat het over een hoge latency 

Pittie

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen,

Ik ben onlangs klant geworden van ziggo internet en ben nu al drie weken aan het stoeien met de nodige support om de bandbreedte van mijn GRE tunnel gelijk te krijgen met de door ziggo geleverde bandbreedte (250/25). Helaas, heeft dat nog niet tot een goed resultaat geleid.

Bij het vinden van dit topic begrijp ik dat ik niet de enige ben 😉

 

Het zou voor mij denk ik ook fijn zijn als @Mark Ziggo ook mij kan voorzien Ubee modem. Is dat mogelijk Mark?

Groets,

Pieter

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

@Pittie - Hi Pieter, bij dezen is er een Ubee modem naar je onderweg!

Pittie

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Mark Ziggo En weer een gelukkige ziggo gebruiker erbij. Dank voor de supersnelle service.

 

Ik zal het oude/nieuwe modem terugsturen naar eerder genoemd antwoordnummer.

 

qqq

Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Hi @Mark Ziggo,

 

Bij mijn ouders nu precies dezelfde symptomen van een overlijdende Cisco EPC3928AD (zoals voor mijn eigen verbinding beschreven in https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/10-15-packetloss-tussen-modem-en-83-83-232-1-52...). Ook daar gebruiken ze tunnels naar HE.net en geen WiFi.

Zou je naar mijn ouders ook een vervangende Ubee UBC1318ZG willen opsturen? Ik heb hun adresgegevens toegevoegd aan de gebruikelijke velden in mijn profiel. We delen een achternaam in jullie klantgegevens 😉

qqq

Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Goedemorgen @Mark Ziggo,

Mijn ouders hebben nu ook dezelfde symptonen van een overlijdende Cisco EPC3928AD (zoals ik vertelde in dit topic: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/10-15-packetloss-tussen-modem-en-83-83-232-1-52.... Ook zij gebruiken geen WiFi, maar wel 6in4. Zou je een vervangende Ubee UBC1318ZG kunnen toesturen, dan doe ik een modem-swap voor ze.

Ik heb hun adresgegevens toegevoegd aan mijn eigen profiel. We delen natuurlijk een achternaam in jullie klantgegevens.

(ik zou zweren dat ik dit verzoek gisteren ook in dit topic heb gepost, maar de post lijkt verdwenen. Spamfilter?)

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6284Likes
qqq wrote:

Goedemorgen @Mark Ziggo,

Mijn ouders hebben nu ook dezelfde symptonen van een overlijdende Cisco EPC3928AD (zoals ik vertelde in dit topic: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/10-15-packetloss-tussen-modem-en-83-83-232-1-52.... Ook zij gebruiken geen WiFi, maar wel 6in4. Zou je een vervangende Ubee UBC1318ZG kunnen toesturen, dan doe ik een modem-swap voor ze.

Ik heb hun adresgegevens toegevoegd aan mijn eigen profiel. We delen natuurlijk een achternaam in jullie klantgegevens.

(ik zou zweren dat ik dit verzoek gisteren ook in dit topic heb gepost, maar de post lijkt verdwenen. Spamfilter?)

 

Hey @qqq . 

De Ubee modem, die eigenlijk voor de zakelijke markt is, sturen we alleen naar particuliere klanten wanneer we hier noodzaak voor zien. 
Als je ouders problemen hebben met hun oude Cisco modem, kunnen ze natuurlijk een nieuw modem ontvangen. Maar ik zie hier niet perse een reden om de Ubee te sturen. Een Connectbox lijkt me hier ook goed, toch? 

Overigens; ik mag eigenlijk niets voor je ouders doen, via jou. Zoals je weet zijn de privacyregels sinds een tijdje een stuk strenger. Hebben je ouders de mogelijkheid zelf een nieuw modem aan te vragen? Dit kan, als ze niet op de Community willen komen, uiteraard ook gewoon via de telefoon of chat. 

qqq

Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Hoi @Lycke Ziggo,

 

Fijn dat je zo snel reageert. De reden dat ik direct om een Ubee vraag, is omdat ik inmiddels uit eigen ervaring weet dat de Connectbox problemen geeft met 6in4-tunnels.

Dus we kunnen wel eerst gaan omwisselen naar een Connectbox, vervolgens kan ik problemen gaan melden met 6in4 (waar dit topic over gaat) en daarna omwisselen naar een Ubee. Dat proces heb ik al doorlopen op mijn eigen verbinding. Ik hoopte jullie en mezelf de tijd en het geld te besparen.

Wat betreft de privacyregels; helpt het jou als mijn ouders hier zelf reageren met hetzelfde verzoek?

asdfg

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
qqq wrote:

Wat betreft de privacyregels; helpt het jou als mijn ouders hier zelf reageren met hetzelfde verzoek?

 

qqq wrote:

Goedemorgen @Mark Ziggo,

Mijn ouders hebben nu ook dezelfde symptonen van een overlijdende Cisco EPC3928AD (zoals ik vertelde in dit topic: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/10-15-packetloss-tussen-modem-en-83-83-232-1-52.... Ook zij gebruiken geen WiFi, maar wel 6in4. Zou je een vervangende Ubee UBC1318ZG kunnen toesturen, dan doe ik een modem-swap voor ze.

Ik heb hun adresgegevens toegevoegd aan mijn eigen profiel. We delen natuurlijk een achternaam in jullie klantgegevens.

(ik zou zweren dat ik dit verzoek gisteren ook in dit topic heb gepost, maar de post lijkt verdwenen. Spamfilter?)

 

Hallo @Lycke Ziggo, kun je het verzoek @qqq behandelen voor ons? We ontvangen inderdaad graag een vervangend Ubee-modem.

Bedankt.

bramjschaap

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag,

Is het nog steeds mogelijk om een vervangende Ubee modem aan te vragen @Mark Ziggo, hier ook de welbekende problemen met de connectbox en 6in4 🙂

Mvg

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Bij dezen @asdfg en @bramjschaap is er een Ubee modem naar jullie onderweg!

Rien84564

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Mark,

 

Ook ik ervaar dezelfde problemen als in deze thread beschreven met de he.net performance met mijn (oude) modem in bridgemode. Zou je mij ook de ubee modem kunnen toesturen waarmee dit kennelijk wordt opgelost?

 

Ik hoor graag,

 

Rien

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

@Rien84564 - Dezelfde problemen zijn het niet, want je hebt geen Connectbox… Maargoed, ik kan je alsnog wel een nieuwe Ubee toesturen ter vervanging van je huidige oude modem. Deze wordt per post bij je thuisbezorgd en het oude modem hoeft niet retour, die mag je inleveren bij een milieupunt.