Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mark Ziggo wrote:
Ook ik wacht nog op het antwoord, ben bijna dagelijks reminders aan het sturen... :zipper_mouth:
/home/citizenE > curl --interface 2001:470:dead:beef::1 -6 http://download.xs4all.nl/test/1GiB.bin -o /dev/null
% Total % Received % Xferd Average Speed Time Time Time Current
Dload Upload Total Spent Left Speed
100 1024M 100 1024M 0 0 33.4M 0 0:00:30 0:00:30 --:--:-- 34.0M
MasterWayZ wrote:
Ik heb de setup hierboven in mijn eigen omgeving toegepast (IPv6 tunnel van HE en een IP tunnel van een server van mij voor een /28), en de performance is een stuk beter. IPV 6to4 heb ik GRE gedaan voor beide tunnels, maar voor de rest hetzelfde. (De HE tunnel gaat ook via de andere server)
CitizenE wrote:MasterWayZ wrote:Als GRE bij jou wel een fatsoenlijke througput geeft dan ben ik benieuwd naar welk modem je hebt. Arris of Compal? Dan zou er nog verschil kunnen zijn tussen die twee.
Ik heb de setup hierboven in mijn eigen omgeving toegepast (IPv6 tunnel van HE en een IP tunnel van een server van mij voor een /28), en de performance is een stuk beter. IPV 6to4 heb ik GRE gedaan voor beide tunnels, maar voor de rest hetzelfde. (De HE tunnel gaat ook via de andere server)
Ik heb nog geprobeerd bij Compal in Taiwan meer technische info op te vragen maar die reageren kennelijk niet op verzoeken van argeloze eindgebruikers... 😞
MasterWayZ wrote:CitizenE wrote:Sorry, ik had wat duidelijker moeten zijn.MasterWayZ wrote:Als GRE bij jou wel een fatsoenlijke througput geeft dan ben ik benieuwd naar welk modem je hebt. Arris of Compal? Dan zou er nog verschil kunnen zijn tussen die twee.
Ik heb nog geprobeerd bij Compal in Taiwan meer technische info op te vragen maar die reageren kennelijk niet op verzoeken van argeloze eindgebruikers... 😞
Ik bedoel dat ik ook een fou SIT tunnel heb gebruikt, maar in plaats van 6to4 in de fou SIT tunnel heb ik voor GRE in the fou SIT tunnel gekozen.
Ondanks dat ik nu geen Ziggo-klant meer ben, ben ik wel benieuwd hoe de status van dit probleem is.
Ik ga binnenkort verhuizen, naar Reggefiber FttH-gebied, maar overweeg om - bij een Ziggo TV-abonnement - een simpel 25Mbps backuplijntje te nemen, voor het geval er ooit storing op de andere WAN is. Ik ben alleen doodsbang dat ik dan weer zo’n brak modem krijg dat in bridge mode niet normaal Protocol 41 kan afhandelen.
Is er ondertussen meer bekend over een firmware-update die dit probleem oplost, of levert Ziggo tegenwoordig alweer andere modems? En hoe zit het eigenlijk met native IPv6 in bridge mode?
Hi @Candy, ik ben er dinsdag achtergekomen dat er voor de Arris inmiddels nieuwe firmware in omloop is (9.1.1902.203). Alleen uit de (ontzettend lange) patch-notes kan ik niet ontdekken of dit specifieke probleem ook is opgelost. Wellicht kan één van de melders hier die een Arris Connectbox heeft dit nog eens testen?
Op de Compal Connectbox zal ook een update plaatsvinden, die moeten we nog krijgen van de leverancier en vervolgens zelf nog certificeren.
@Mark Ziggo zijn die patch notes ergens openbaar?
efok wrote:
@Mark Ziggozijn die patch notes ergens openbaar?
Nee, maar we kunnen er vast wat highlights uit halen en die (zo veel mogelijk in jip-en-janneke taal) met iedereen delen. Ga ik mee aan de slag, maar zal even tijd kosten.
Gaan de nieuwe modems voor giganet verandering brengen in langzame 6in4 tunnels?
Ik heb werkelijk geen idee.
Uit de updatenotes voor de Arris haal ik bijvoorbeeld wel deze fix:
2.3.496 GRE: Poor Throughput for Non-Terminating GRE Tunnel Modem does not support GRE tunnels that are passing through the device.
Op 6in4 vind ik echter niets en tunnel gaat vooral over wifispots (en bovenstaande).
Hmm, hoe kan je zien van welk merk een Connectbox is?
Mark Ziggo wrote:
2.3.496 GRE: Poor Throughput for Non-Terminating GRE Tunnel Modem does not support GRE tunnels that are passing through the device.
Op 6in4 vind ik echter niets en tunnel gaat vooral over wifispots (en bovenstaande).
Volgens mij is dat geen fix, maar een constatering dat het niet en nooit gaat werken.
Gogolathome wrote:
Mark Ziggo wrote:
Volgens mij is dat geen fix, maar een constatering dat het niet en nooit gaat werken.
Zo klinkt het wel. “Does not support GRE tunnels” @Mark Ziggo is het een fix? Of heeft @Gogolathome gelijk?
Gogolathome wrote:
Mark Ziggo wrote:
Het is de titel van het probleemticket, welke onder de lijst met ‘opgeloste problemen’ staat. Ik vermoed dus een fix.
*doet even volgen.. 🙂
Ik heb het hele topic doorgelezen en kan inderdaad alle genoemde problemen bevestigen.
Ik draai een HE ipv6 tunnel naar Amsterdam en een gre tunnel naar mijn eigen server in Ede. Ook een ipv6 tunnel naar mijn ISP in Ede geeft slechte snelheden.
Alle genoemde mogelijke oplossingen zoals rommelen met de mtu aan alle kanten geeft inderdaad geen oplossing. Tunnels blijven traag door de connectbox.
Mijn modem staat ook vrolijk in bridge en al het verkeer wordt afgehandeld door een Cisco 891F. In het begin heb ik diverse routes geprobeerd om die uit te sluiten, waaronder een cisco 2911, 2825 en een ubnt edgerouter pro.
Het probleem ligt inderdaad in het modem 😞 ik hoop dat Arris met een oplossing komt, of ziggo met een bruikbaar modem voor de iets veeleisende thuisgebruiker, waaronder fatsoenlijk dual-stack in bridge mode...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.