Migwel

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IPv6 port filtering - Raspberry Pi

Hoi,

Ik ben een nieuwe klant van Ziggo en heb een Connect Box ontvangen en ingesteld. Het internet werkt goed maar ik heb nu problemen met mijn server (Raspberry Pi) beschikbaar te maken op het internet. Wat ik zou willen is dat requests van het internet die door mijn Connect Box ontvangen zijn, doorgestuurd worden naar mijn server.

 

Ik heb de IPv6 Port Filtering pagina geprobeerd te gebruiken, zonder success. Ik heb dit antwoord ook gelezen maar voor mij werkt het niet.

 

Ik zou graag een oplossing willen vinden met IPv6. Ik heb gelezen dat het ook mogelijk is om de box te downgraden naar IPv4 maar dat wil ik alleen doen als niks anders mogelijk is.

 

Alvast bedankt voor je hulp!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @Migwel en welkom op de Community,

Goed dat je hier met je vraag aanklopt! Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van geavanceerde routerfuncties op het Connetcbox modem vanwege portforwarding. Op dit moment lukt dat inderdaad niet omdat je modem een IPV6 Lite profiel heeft. Ik heb voor jou een verzoek ingediend om het modemprofiel om te zetten naar IPV4. Binnen nu en 24 uur moet dit verzoek verwerkt zijn. Het kan zijn dat het modem even herstart moet worden.

Daarna moet je gebruik kunnen maken van portforwarding en UPnP. 

Laat maar weten of het gelukt is. Anders pakken wij de draad hier weer verder met je op.

Groeten,

Paul

Bekijk in context

7 Reacties 7
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Heb je ds-lite, of Full Dual stack IPv6? Bij ds-lite is Port forwarding voor IPv4 niet beschikbaar. Bij Full DS wel, en zou alles gewoon moeten werken.

Waar loop je vast?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik zal vragen of de moderator hier langs komt en te kijken of ze kunnen zien wat je hebt.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

Migwel
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik geloof dat ik DS-Lite heb (op de Info page zie ik "IPv6 DS-Lite status: Enabled")

Migwel
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat staat nu in mijn profiel.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @Migwel en welkom op de Community,

Goed dat je hier met je vraag aanklopt! Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van geavanceerde routerfuncties op het Connetcbox modem vanwege portforwarding. Op dit moment lukt dat inderdaad niet omdat je modem een IPV6 Lite profiel heeft. Ik heb voor jou een verzoek ingediend om het modemprofiel om te zetten naar IPV4. Binnen nu en 24 uur moet dit verzoek verwerkt zijn. Het kan zijn dat het modem even herstart moet worden.

Daarna moet je gebruik kunnen maken van portforwarding en UPnP. 

Laat maar weten of het gelukt is. Anders pakken wij de draad hier weer verder met je op.

Groeten,

Paul

Migwel
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedeavond Paul,

Het is gelukt. Bedankt voor je hulp

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @Migwel,

Hartlijk dank voor je terugkoppeling. Ik ben blij dat het gelukt is. We hebben jou graag geholpen.
Laat het maar weten als we verder nog iets voor je kunnen doen.

Alvast een prettig weekend!

Groeten,

Paul

Uitgelicht topic