1
Vraag
2
Reacties
Jopio

Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 60Likes

IPv6 not supported

Ik heb een Compal modem waar ik tot voor kort de optie had om zelf de modem in router of bridge mode te zetten en te zien in welke mode hij staat, hele scherm is weg.

DOCSIS 3.0

Hardware versie

:

5.01

Software versie

:

CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH

 

En tegelijkertijd krijg ik plots een Ipv6 adres op mijn Deco TPlink:

IPv4 LAN IP: 192.168.178.1

IPv6 LAN IP: FE80::423F:8CFF:****:***/64   (het eind omgezet in *)

 

Echter….

Ga ik proberen of dit adres bereikbaar is dan krijg ik: not supported

 

En ja, ik heb Portforwarding aanstaan…

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

FE80 is een link local IP adres, dat maakt een apparaat zelf aan als er geen IPv6 aanwezig is, daar kun je niet veel mee, alleen geschikt voor een lokale verbinding.

Zie het als het IP adres wat een apparaat zelf maakt en wat je kunt vinden in de instellingen van een computer/laptop/ smartphone enz. enz. enz.: Link-local IPv6-adres: fe80::b9e3:xxxx:xxxx.xxxx

 

Lokale adres van IPv6-link begrijpen - Cisco

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Het is vanaf heden niet meer mogelijk om zelf je modem in Bridge te te zetten, in fZiggo gebied kon alleen dit door een medewerker van Ziggo, maar nu ook in een oud UPC gebied moet een medewerker dit doen.

 

Dus als je modem weer in bridge wil dan horen we dit graag, zal ik een Medewerker inlichten.

Jopio
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 60Likes

Sorry Dave, maar dat is de vraag niet, de vraag is dat ik plots een IP-adres zie op mijn (bij Ziggo gekochte)  Deco en die niet kan bereiken.

Op mijn Compal connectbox is daar niets over te vinden en via testen werkt IPv6 niet.

 

Fijn alsnog te zijn geïnformeerd dat de mogelijkheid om het vinkje van links naar rechts te verplaatsen uit het menu is gehaald.

 

Een beetje informatie dus.

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Misschien zou @Bert iets meer kunnen beteken voor je, hij weet vrij veel over modems. Door de tag komt ie vanzelf in het topic.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

FE80 is een link local IP adres, dat maakt een apparaat zelf aan als er geen IPv6 aanwezig is, daar kun je niet veel mee, alleen geschikt voor een lokale verbinding.

Zie het als het IP adres wat een apparaat zelf maakt en wat je kunt vinden in de instellingen van een computer/laptop/ smartphone enz. enz. enz.: Link-local IPv6-adres: fe80::b9e3:xxxx:xxxx.xxxx

 

Lokale adres van IPv6-link begrijpen - Cisco

Jopio
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 60Likes

Trouwens is het in bridge mode zetten niet handig als er daardoor maar 1 lan-poort over blijft.

Ik denk dat ik niet de enige zal zijn die zijn Lan op 1 poort aansluit (vandaar een Deco en een grotere switch een verdieping hoger) en de Mediabox op een 2e poort.

 

Door maar 1 poort ter beschikking te hebben moet je of nóg een switch ertussen zetten, óf de Mediabox via Wifi aansluiten, iets wat volgens mij de prestaties niet ten goede komen.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Jopio Als een modem/router in bridge staat, gaat de router en DHCP server en firewall en je wifi uit op je modem/router en zul je sowieso een eigen router erachter moeten zetten voor al die mogelijkheden en om IP adressen intern uit de delen, om netwerk/internet verbindingen te kunnen maken via UTP kabels en wifi.

 

Of je nu de router van je modem/router gebruikt of een eigen router blijft voor de prestaties vrijwel gelijk, gamers zetten het liefst het modem in bridge met een eigen router, voor betere router en verbinding prestaties dan met de router die in het Ziggo modem/router zit.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic