Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Beuzmo
Level 1

IPv6 nodig voor Nest Protect

Ik kan door de bomen slecht het bos zien, maar ik ga ervan uit dat ik geen IPv6 ondersteuning kan krijgen door het ergens aan te vragen, klopt dat?

Probleem is dat Nest Protect IPv6 vereist (staat ook nergens bij de systeem vereisten maar dat terzijde) en ik dus alles na uren probleem oplossen van Nest kastje naar Google muur terug naar Bol kan sturen.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
16 Reacties 16
Jan F.
Level 20

Ik kan me niet voorstellen dat er IPv6 vereist is, maar ik weet niet alles.Kunt een link naar die specificatie sturen? Ik zie alleen dat een WiFi verbinding in de 2.4 GHz band nodig is. Welk modem heeft u nu?

Beuzmo
Level 1
Topicstarter

Hi Jan, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het transcript met Nest niet bewaard (wel het case nummer) maar het is me toch echt door 2 medewerkers bevestigd. Ze verwezen meen ik naar deze link Aanbevolen wifi-netwerk- en routerinstellingen voor Nest-producten - Google Nest Help met de volgende tekst: 

  • Wil je verbinding maken met een Google Nest Protect, zorg dan dat je router het internetprotocol IPv6 ondersteunt. De Nest Protect gebruikt een IPv6-adres om te communiceren en verbinding te maken met andere Nest Protects.

Ik heb een Connect box CH7465LG-ZG.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Beuzmo en welkom op de Community! Heb je de Nest Protect nog in huis? In dat geval verwijder ik de IPv4 regel uit je systeem, waardoor je een IPv6 lite verbinding krijgt. Bij deze variant krijg je een uniek publiek IPv6-adres. Daarnaast deel je een IPv4-adres door middel van NAT (Network Address Translation). Laat je me weten als je dit wil proberen? Wellicht sluit het goed aan op je Nest Protect.

0 Kudos
Beuzmo
Level 1
Topicstarter

Hi Vincent, bedankt voor de reactie, maar helaas net de 3 rookmelders teruggestuurd…. 

Ik moet nu even kijken wat ik ga doen, maar ik heb wel vertrouwen in de mogelijke oplossing die je aandraagt.

Kan jij sowieso de IPv4 regel verwijderen? Dan vraag ik wel weer Nest rookmelders voor kerst…

 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@Beuzmo Balen! Maar nu heb je inderdaad weer iets om naar uit te kijken met kerst  . Ik heb de Ipv4 regel voor je verwijderd. Dit is binnen uiterlijk 24 uur verwerkt en in principe reset je modem automatisch. Reset zekerheidshalve morgen je modem rond dit tijdstip. Ik check daarnaast binnen nu en 2 dagen of de IPv4 regel inderdaad verwijderd is. Anders zet ik intern gepaste actie uit. 

0 Kudos
John68
Level 1

Ik heb gister een nieuwe Connect Box (CH7465CE) ontvangen. Ik heb alle apparatuur weer opnieuw kunnen aansluiten behalve de Nest Protect. Ik zie bij de IPv6 instellingen op ‘Stateless (SLAAC)’ staan. Wie zou mij wat aanwijzingen kunnen geven om de Nest Protect weer op Wifi aan te sluiten?

0 Kudos
RoWi
Level 20

Waar gaat het mis? Op de community wordt statefull aanbevolen.

0 Kudos
John68
Level 1

Ok, RoWi bedankt. Ik ga met statefull aan de slag.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Krijgen ze geen IP adres of lukt het verbinden met het ssid niet?

0 Kudos
John68
Level 1

Ook met statefull geen succes. Via de app op de telefoon probeer ik Nest Protect weer aan te sluiten op WiFi maar blijft op ‘connecting’ staan.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Ik lees in de handleiding dat bluetooth nodig is aan moet? De mobiele data moet uit staan. Is het een eerste of 2e generatie?

0 Kudos
John68
Level 1

Mijn bleutooth staat altijd aan. Het is een 2e generatie Nest Protect. Ik heb net ook gelezen dat de Nest Protect alleen op 2.4 Ghz werkt. Heb de 5 Ghz uitgezet maar nog steeds geen verbinding.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Bij welke stap gaat het precies fout dat is nog onduidelijk. Je kan begrijp ik alles doorlopen tot een bepaalde stap wanneer is dat?

Het type IPv6 verbinding kan mee spelen.

0 Kudos
John68
Level 1

Daat al direct fout bij verbinden van de Nest aan WiFi. De app blijft in ‘connecting’ modus. Denk eraan om de Nest opnieuw te installeren. Morgen maar weer een poging.

0 Kudos
RoWi
Level 20

De stappen voor de verbinding lijken eenvoudig.

Mischien helpt het om een filmpje te kijken.

Die kwam ik hier op de hulp pagina's tegen.

https://support.google.com/googlenest/answer/9247146?hl=nl

pknaap
Level 1

Zodra je ipv6 enabled hebt op de Orbi router (advanced/advanced/ipv6/Internet Connection Type/DHCP) zal na herstart de Nest geconfigureerd kunnen worden via de app op je mobiel. Lang gezocht maar de oplossing is, indien de router ipv6 ondersteund, eenvoudig. 2.4 en 5 Ghz wifi kunnen gewoon aan staan.

 

Ziggo router staat in Bridge mode

0 Kudos