Ik kan door de bomen slecht het bos zien, maar ik ga ervan uit dat ik geen IPv6 ondersteuning kan krijgen door het ergens aan te vragen, klopt dat?
Probleem is dat Nest Protect IPv6 vereist (staat ook nergens bij de systeem vereisten maar dat terzijde) en ik dus alles na uren probleem oplossen van Nest kastje naar Google muur terug naar Bol kan sturen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik kan me niet voorstellen dat er IPv6 vereist is, maar ik weet niet alles.Kunt een link naar die specificatie sturen? Ik zie alleen dat een WiFi verbinding in de 2.4 GHz band nodig is. Welk modem heeft u nu?
Hi Jan, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het transcript met Nest niet bewaard (wel het case nummer) maar het is me toch echt door 2 medewerkers bevestigd. Ze verwezen meen ik naar deze link Aanbevolen wifi-netwerk- en routerinstellingen voor Nest-producten - Google Nest Help met de volgende tekst:
Ik heb een Connect box CH7465LG-ZG.
Hallo @Beuzmo en welkom op de Community! Heb je de Nest Protect nog in huis? In dat geval verwijder ik de IPv4 regel uit je systeem, waardoor je een IPv6 lite verbinding krijgt. Bij deze variant krijg je een uniek publiek IPv6-adres. Daarnaast deel je een IPv4-adres door middel van NAT (Network Address Translation). Laat je me weten als je dit wil proberen? Wellicht sluit het goed aan op je Nest Protect.
Hi Vincent, bedankt voor de reactie, maar helaas net de 3 rookmelders teruggestuurd….
Ik moet nu even kijken wat ik ga doen, maar ik heb wel vertrouwen in de mogelijke oplossing die je aandraagt.
Kan jij sowieso de IPv4 regel verwijderen? Dan vraag ik wel weer Nest rookmelders voor kerst…
@Beuzmo Balen! Maar nu heb je inderdaad weer iets om naar uit te kijken met kerst . Ik heb de Ipv4 regel voor je verwijderd. Dit is binnen uiterlijk 24 uur verwerkt en in principe reset je modem automatisch. Reset zekerheidshalve morgen je modem rond dit tijdstip. Ik check daarnaast binnen nu en 2 dagen of de IPv4 regel inderdaad verwijderd is. Anders zet ik intern gepaste actie uit.
Ik heb gister een nieuwe Connect Box (CH7465CE) ontvangen. Ik heb alle apparatuur weer opnieuw kunnen aansluiten behalve de Nest Protect. Ik zie bij de IPv6 instellingen op ‘Stateless (SLAAC)’ staan. Wie zou mij wat aanwijzingen kunnen geven om de Nest Protect weer op Wifi aan te sluiten?
Waar gaat het mis? Op de community wordt statefull aanbevolen.
Ok, RoWi bedankt. Ik ga met statefull aan de slag.
Krijgen ze geen IP adres of lukt het verbinden met het ssid niet?
Ook met statefull geen succes. Via de app op de telefoon probeer ik Nest Protect weer aan te sluiten op WiFi maar blijft op ‘connecting’ staan.
Ik lees in de handleiding dat bluetooth nodig is aan moet? De mobiele data moet uit staan. Is het een eerste of 2e generatie?
Mijn bleutooth staat altijd aan. Het is een 2e generatie Nest Protect. Ik heb net ook gelezen dat de Nest Protect alleen op 2.4 Ghz werkt. Heb de 5 Ghz uitgezet maar nog steeds geen verbinding.
Bij welke stap gaat het precies fout dat is nog onduidelijk. Je kan begrijp ik alles doorlopen tot een bepaalde stap wanneer is dat?
Het type IPv6 verbinding kan mee spelen.
Daat al direct fout bij verbinden van de Nest aan WiFi. De app blijft in ‘connecting’ modus. Denk eraan om de Nest opnieuw te installeren. Morgen maar weer een poging.
De stappen voor de verbinding lijken eenvoudig.
Mischien helpt het om een filmpje te kijken.
Die kwam ik hier op de hulp pagina's tegen.
Zodra je ipv6 enabled hebt op de Orbi router (advanced/advanced/ipv6/Internet Connection Type/DHCP) zal na herstart de Nest geconfigureerd kunnen worden via de app op je mobiel. Lang gezocht maar de oplossing is, indien de router ipv6 ondersteund, eenvoudig. 2.4 en 5 Ghz wifi kunnen gewoon aan staan.
Ziggo router staat in Bridge mode
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.