1
Vraag
2
Reacties
TheGoodServant

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

IPv6 laten uitzetten en nu van 900mb/s naar 50 mb/s gegaan

Ik heb een paar dagen geleden mijn modem laten omzetten naar een IPv4 only setup omdat ik een port moest forwarden en dit niet kon met mijn originele Dual stack setup. 

 

Dit verder super netjes door jullie geregeld, echter nadat dit gedaan was kwam ik er al snel achter dat mijn (bekabelde) download snelheid van een goede 900 MB/s naar 50 MB/s was gegaan. Dit was uiteraard niet de bedoeling, hiervoor gelijk weer contact gezocht om de IPv4 only setup weer terug te laten zetten naar de originele dual stack setup. 

 

Hier heb ik inmiddels 4 medewerkers voor gesproken en alle 4 zouden ze dit voor me gaan oplossen echter 5 dagen later (incl. 2 hard-rests en een nieuwe modem) heb ik nog steeds enkel de IPv4 setup en nog steeds 50mb/s download snelheid via een ethernet kabel.

 

Nu ben ik inmiddels een beetje ten einde raad, iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
TheGoodServant
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

UPDATE: 

gister avond nieuwe modem geïnstalleerd, en na een nacht settelen heeft deze zich weer omgezet naar dual stack en heeft ook mijn download snelheid zich weer hersteld! Mogelijk was er ook een foutieve UTP kabel betrokken hierbij. want met de bijgeleverde UTP kabel van de nieuwe modem ging het een stuk beter. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je het modem

al gereset naar zijn fabrieksinstellingen 

 

van ipv6 naar ipv4 zou geen snelheid verlaging mogen opleveren 

TheGoodServant
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

UPDATE: 

gister avond nieuwe modem geïnstalleerd, en na een nacht settelen heeft deze zich weer omgezet naar dual stack en heeft ook mijn download snelheid zich weer hersteld! Mogelijk was er ook een foutieve UTP kabel betrokken hierbij. want met de bijgeleverde UTP kabel van de nieuwe modem ging het een stuk beter. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemiddag @TheGoodServant , fijn om te lezen dat probleem is opgelost en dat alles weer goed werkt.
Bedankt voor de terugkoppeling.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben, of in de toekomst weer de hulp van onze Community leden kunnen gebruiken, laat het ons dan weten! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic